GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK HALK EDEBİYATI II/2050005
Dersin Adı: TÜRK HALK EDEBİYATI II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Evrim Ölçer Özünel
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/eolcer/contact
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  eolcer@gazi.edu.tr evrimolcer@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Tasavvufi Halk Edebiyatı ve Âşık Edebiyatı alanında temel kavram ve kuram bilgisine sahip olur.
Tasavvufi Halk Edebiyatı ve Âşık Edebiyatı ile ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenip etkin kullanabilir.
Tasavvufi Halk Edebiyatı ve Âşık Edebiyatı tarihine dair bilgi sahibi olup Türkiye’deki çalışmaları dünyadaki çalışmalarla karşılaştırabilir.
Tasavvufi Halk Edebiyatı ve Âşık Edebiyatı ile ilgili yazılı ve sözlü kaynakları tanıyıp kullanır.
Kültürel süreçlere bütüncül yaklaşabilmek için sosyal bilimlerin farklı disiplinlerinden elde ettiği verileri kullanarak disiplinler arası incelemeler
Tasavvufi Halk Edebiyatı ve Âşık Edebiyatının araştırma alanlarına hâkim olur.
Tasavvufi Halk Edebiyatı ve Âşık Edebiyatı ile ilgili uygulamalar hakkında teorik bilgisini geliştirir ve uygulama becerisini kullanabilir.
Tasavvufi Halk Edebiyatı ve Âşık Edebiyatı ile ilgili uygulamaları analiz eder, tartışır ve uygulamalı halk bilimi alanında yeni modeller geliştirirle
Dünyadaki Tasavvufi Halk Edebiyatı ve Âşık Edebiyatı çalışmalarını inceleyerek karşılaştırmalı çalışmalar yapabilir.
Tasavvufi Halk Edebiyatı ve Âşık Edebiyatı alanında projeler oluşturup yeni uygulama örnekleri hazırlayabilirler.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Konuluk ve ödevler
2. Hafta  Türk şiirinin doğuşu, gelişmesi ve bu süreçte ozanların üstlendikleri görevler.
3. Hafta  Sözlü gelenek kültürü olarak ozanlık sanatının Asya, Avrupa ve Afrika'da yayılması
4. Hafta  Adları bilinen ilk ozanlar ve ilk şiir türleri
5. Hafta  Ozanlık geleneğinin Türkiye sahasına geçişi
6. Hafta  Ozandan aşığa geçişte Dede Korkut'un önemi
7. Hafta  Türkiye sahasında âşıklık geleneğinin doğuşu ve gelişmesi
8. Hafta  Yüzyıllara göre âşık edebiyatı ve temsilcileri
9. Hafta  Yüzyıllara göre âşık edebiyatı ve temsilcileri
10. Hafta  Âşık sanatının geleceği
11. Hafta  Eski Türk inanç sistemi, İslamiyet ve tasavvuf
12. Hafta  Tasavvufun ortaya çıkışı, gelişimi ve kaynakları
13. Hafta  Tasavvufun edebiyattaki yeri ve tasavvuf ekolü, Dört kapı, kırk makam
14. Hafta  Tekke şiirinin nazım şekilleri ve türleri, icra ortamları ve işlevleri (Ahmet Yesevi, Yunus Emre, Abdallar (Kaygusuz Abdal, vd.), Hacı Bektaş Veli)
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Aça Mehmet, Haluk Gökalp. Başlangıçtan Günümüze Türk Edebiyatında Tür ve Şekil Bilgisi, İstanbul: Kriter Yayınlar, 2009. Akarpınar, R. Bahar-M. Arslan, “Tekke- Tasavvuf Edebiyatı”, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Ankara: Grafiker Yayınları, 2004. Artun, Erman, Dinî ve Tasavvufi Halk Edebiyatı, İstanbul: Kitabevi Yayınları, 2000. Artun, Erman, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Kitapevi Yay., İstanbul, 2004. Atalay, Besim, Bektaşîlik ve Edebiyatı, 2. Baskı, İstanbul: Ant Yay., 1991. Boratav, Pertev Naili. 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, İstanbul: Bilgesu Yayıncılık. Dilçin, Cem, Örneklerle Türk Şiir Bilgisi, Ankara: Türk Dil Kurumu, 1983. Elçin, Şükrü. Türk Halk Edebiyatına Giriş, Ankara: Akçağ Yayınları, 2013. Güzel, Abdurrahman. Dinî Tasavvufi Türk Edebiyatı. Ankara: Akçağ Yayınları, 2001. Oğuz, Öcal vd. Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Ankara: Grafiker Yay., 12. Baskı, 2014.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
5
70
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
1
10
10
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1- Halkbilimi alanında temel kavram ve kuram bilgisine sahip olur.X
2
2- Halkbilimi araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenip etkin kullanabilir.X
3
3- Halkbilimi çalışmaları tarihine dair bilgi sahibi olup Türk halkbilimi çalışmalarının dünya halkbilimi çalışmaları içindeki yerini kavrayabilir.X
4
4- Türk kültür tarihinin yazılı ve sözlü kaynakları tanıyıp kullanır.X
5
5- Kültürel süreçlere bütüncül yaklaşabilmek için sosyal bilimlerin farklı disiplinlerinden elde ettiği verileri kullanarak disiplinler arası incelemeler yapabilir.X
6
6- Türk edebiyatının dönemlerine ve metinlerine hâkim olabilme ve Türk kültürünü edebî metinler üzerinden analiz edebilir.X
7
7- Geleneksel Türk halk tiyatrosu, halk müziği ve halk oyunları gibi gösteri sanatlarına dair teorik bilgisini ve uygulama becerisini kullanabilir.X
8
8- Gelenek, görenek ve halk inançlarına dayalı toplumsal uygulamaları analiz eder, tartışır ve uygulamalı halkbilimi alanında yeni modeller geliştirir.X
9
9- Dünya kültürleri ve mitolojileri arasında ilgi kurabilir; karşılaştırmalı çalışmalar yapabilir.X
10
10- Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak Türk Halkbilimi alanında bilgi oluşturur, düzenler ve paylaşır.X
11
11- Medya, turizm, animasyon gibi alanlarda temel teorik bilgileri kazanır, bunları uygulamalı halkbilimi çalışmalarına uyarlar.X
12
12- Kültürel mirası tanımlama, arşivleme, depolama, sergileme, koruma bağlamında halkbilimi müzeciliği yapabilir.X