GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK HALKBİLİMİ TARİHİ/2040046
Dersin Adı: TÜRK HALKBİLİMİ TARİHİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. İbrahim DİLEK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/idilek
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  idilek@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Halkbiliminin tarihsel gelişimi ve kuramları açıklayabilecektir.
Halkbiliminin mahiyeti ve temel araştırma alanları hakkında bilgi sahibi olacaktır.
Halkbiliminin alan araştırması yöntemlerini açıklayabilecek ve uygulayabilecek ve derleme sonuçlarını kuramsal olarak yorumlayabilecektir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Batı'da ve Bizde Halka Yöneliş Hareketlerinin Temel Sebepleri.
2. Hafta  Ulusal Halk Bilimi Kuramları ve Bazı Ülkelerdeki Uygulamalar.
3. Hafta  Halk Biliminin Mahiyeti ve Temel Araştırma Alanları.
4. Hafta  Türk Halk Bilimi Çalışmalarının Kadrosu
5. Hafta  Halk Biliminde Alan Araştırması Kavramı ve Önemi.
6. Hafta  Derlemenin Hazırlık ve Planlanma Aşaması.
7. Hafta  Gözlem ve Görüşme Yoluyla Derlemeler Yapmak.
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Erken Dönem Halk Bilimi Kuramları.
10. Hafta  Metin Merkezli Halk Bilimi Kuramları.
11. Hafta  Bağlam Merkezli Halk Bilimi Kuramları.
12. Hafta  Uygulamalı Halk Bilimi Araştırmaları-I.
13. Hafta  Uygulamalı Halk Bilimi Araştırmaları-II.
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. CİNGÖZ, Meltem; ÇAĞLAYAN, Handan; “Halk Kültürlerini Araştırma Ve geliştirme Genel Müdürlüğü Folklor Araştırmacıları ve 1994 Yılı Faaliyetleri”, Türk Halk Kültürü Araştırmaları, Kültür Bakanlığı HAGEM Yayınları, Ankara, 1996, s.163-184. 2. ÇOBANOĞLU, Ö.;.Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Ankara, 2002. 3. GOLDSTEİN, K.; Sahada Derleme Metotları (çev. A. Uysal), Kültür Bakanlığı, Ankara, 1977. 4. KROHN J.; KROHN, K.; Halk Bilim Yöntemi , Çev.: Günsel İçöz, Ankara 1990. 5. KARABAŞ, Seyfi; Bütüncül Türk Budunbilimine Doğru, ODTÜ Fen-Edebiyat Fakültesi, Yayın No: 35, Pan Matbaacılık, Ankara, 1993. 6. ODTÜ-THBT, Ankara Yöresi Halkbilim Araştırması, (çoğaltılmamış), 1990. 7. ÖRNEK, Sedat Veyis; Türk Halk Bilimi, Kültür Bakanlığı HAGEM Yayınları, 2. basım, Ankara, 1995. 8. ÖZASLAN, Metin; “Halkbiliminde Yöntembilim”, Halkbilimi Dergisi, s.3, İlkbahar-Yaz 1997. 9. TOLKİEN, Barre; The Dynamics of Folklore. Hougto Mifflin Company, Bos
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt,
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
7
98
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
5
35
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
7
49
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edinmiş olduğu bilgi ve yeterliliği, Türk Halk Edebiyatı uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Türk Halk Edebiyatının Türk Halk Bilimi başta olmak üzere beşeri bilimlerin bütün sahalarında disiplinler arası çalışmalardaki etkinliğini kavrar.X
3
Türk Halk Edebiyatı sahasının temel kaynak eserlerini okur, anlar ve yorumlar. Bu metinleri çağın kuram ve yöntemleri çerçevesinde inceler.X
4
Türk Halk Edebiyatı alanında edindiği bilgileri disiplinler arası çalışmalardan gelen bilgisini de kullanarak yorumlar ve yeni bilgiler türetir.X
5
Türk Halk Edebiyatına has problem alanlarını tespit edip araştırma yöntemlerini kullanarak bunlara çözümler üretir.X
6
Türk Halk Edebiyatı alanına has bir metni latinize edebilir, bu metni sadeleştirebilir. Metnin türünü tespit edebilir ve kuramsal incelemelerde bulunabilir. Sahada derleme yöntem ve teknikleri kullanarak halkbilimine has bir mevzuyu akademik ortamlarda tartışır ve kullanır.X
7
Türk Halk Edebiyatının problemli alanlarında yeni yaklaşımlar geliştirerek çözüm üretebilir. Bu problemli alanların gerek tespiti gerekse çözümü noktasında akademik usullerden istifade eder.X
8
Türk Halk Edebiyatı alanında edinmiş olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.X
9
Türk Halk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini akademik verilerle destekleyerek yazılı, görsel ve sözel olarak paylaşır.X
10
Türk Halk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini geniş kitlelerin faydası için kullanır.X
11
Yabancı dil bilgi ve becerisini kullanarak Türk Halk Edebiyatı alanındaki problemleri yabancı meslektaşları ile tartışır, bilgi paylaşımında bulunur.X
12
Modern çağın teknik ve imkânları dâhilinde bilişim teknolojilerini de kullanarak Türk Halk Edebiyatı alanındaki bilgisini paylaşır, bilgi alışverişinde bulunur.X
13
Türk Halk Edebiyatı alanı ile ilgili bilgilerin ve verilerin toplanmasında, yorumlanmasında, uygulanmasında ve duyurulması aşamalarının her birinde toplumsal, bilimsel, hukuksal ve etik değerleri gözeterek hareket eder.X
14
Türk Halk Edebiyatı alanında stratejik, politik ve uygulamaya dayalı plan ve program geliştirebilir.X
15
Türk Halk Edebiyatı alanında özümsemiş olduğu bilgiyi, beceriyi beşeri bilimlerin çeşitli sahalarına tatbik edebilir.X