GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK HALK TİYATROSU/2040045
Dersin Adı: TÜRK HALK TİYATROSU
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. İbrahim DİLEK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/idilek
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  idilek@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Halk tiyatrosu ve türlerinin özelliklerini kavrar, toplumsal ve kültürel olgularla ilişkisini kurabilir.
Bu dersin sonunda öğrenci geleneksel Türk tiyatrosu hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bilimsel açıklama ve araştırmalar yapabilir.
Türk Halk Tiyatrosu ile ilgili temel kavram ve yaklaşımlarla birlikte, Köy Seyirlik Oyunları, Karagöz, Meddahlık, Kukla ve Ortaoyunu açıklayabilecek.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Geleneksel tiyatronun Türk tiyatrosu içindeki yeri.
2. Hafta  Geleneksel tiyatronun türleri.
3. Hafta  Türk halk tiyatrosunun doğuşu.
4. Hafta  Türk halk tiyatrosunun gelişimi.
5. Hafta  Geleneksel tiyatronun Türklerin sosyal hayatındaki yeri ve önemi.
6. Hafta  Anadolu sahası Türk kültüründe geleneksel tiyatronun işlevleri.
7. Hafta  Türk halk tiyatrosunun ilk kaynakları.
8. Hafta  Ara sınav.
9. Hafta  Gölge tiyatrosu.
10. Hafta  Karagöz-Hacivat
11. Hafta  Orta oyunu.
12. Hafta  Meddah
13. Hafta  Köy seyirlik oyunları, kukla
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. AND, Metin; Başlangıcından 1983'e Türk Tiyatro Tarihi, İletişim Yayınları, II. B., İstanbul, 1992. 2. AND, Metin; Geleneksel Türk Tiyatrosu, Bilgi Yayınevi, I.B., Ankara, 1969, s. 3. AND, Metin; Dünyada ve Bizde Gölge Oyunu, İş Bankası Yayınları, Ankara, 1977. 4. KARADAĞ, Nurhan; Köy Seyirlik Oyunları, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara, 1978. 5. ÖZDEMİR, Nutku; Yaşayan Tiyatro, Çağdaş Yayınları, İstanbul, 1976. 6. ÖZKAN, İsa; “Gazanfer Paşayev, Kerkük Folkloru Antologiyası” Türk Kültürü., Yıl:xxvı, Sayı: 298, Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü Yayınları, s. 120-124 ( tanıtma yazısı), l988. 7. ÖZKAN, İsa; “Nasreddin Hoca’nın Tarihî Şahsiyeti ve Fıkraları Üzerine Bir İnceleme”, Türk Folkloru Araştırmaları, l982., , Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara, l983, s. l34-l65. 8. ÖZKAN, İsa; Türkiye ve Tatar Türkçesiyle Nasretdin Huca Mezekleri, Nasreddin Hoca Fıkraları., TİKA Yayınları, Ankara, 1999.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
7
98
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
3
15
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
4
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
3
3
9
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
4
24
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
3
18
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
184
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edinmiş olduğu bilgi ve yeterliliği, Türk Halk Edebiyatı uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Türk Halk Edebiyatının Türk Halk Bilimi başta olmak üzere beşeri bilimlerin bütün sahalarında disiplinler arası çalışmalardaki etkinliğini kavrar.X
3
Türk Halk Edebiyatı sahasının temel kaynak eserlerini okur, anlar ve yorumlar. Bu metinleri çağın kuram ve yöntemleri çerçevesinde inceler.X
4
Türk Halk Edebiyatı alanında edindiği bilgileri disiplinler arası çalışmalardan gelen bilgisini de kullanarak yorumlar ve yeni bilgiler türetir.X
5
Türk Halk Edebiyatına has problem alanlarını tespit edip araştırma yöntemlerini kullanarak bunlara çözümler üretir.X
6
Türk Halk Edebiyatı alanına has bir metni latinize edebilir, bu metni sadeleştirebilir. Metnin türünü tespit edebilir ve kuramsal incelemelerde bulunabilir. Sahada derleme yöntem ve teknikleri kullanarak halkbilimine has bir mevzuyu akademik ortamlarda tartışır ve kullanır.X
7
Türk Halk Edebiyatının problemli alanlarında yeni yaklaşımlar geliştirerek çözüm üretebilir. Bu problemli alanların gerek tespiti gerekse çözümü noktasında akademik usullerden istifade eder.X
8
Türk Halk Edebiyatı alanında edinmiş olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.X
9
Türk Halk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini akademik verilerle destekleyerek yazılı, görsel ve sözel olarak paylaşır.X
10
Türk Halk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini geniş kitlelerin faydası için kullanır.X
11
Yabancı dil bilgi ve becerisini kullanarak Türk Halk Edebiyatı alanındaki problemleri yabancı meslektaşları ile tartışır, bilgi paylaşımında bulunur.X
12
Modern çağın teknik ve imkânları dâhilinde bilişim teknolojilerini de kullanarak Türk Halk Edebiyatı alanındaki bilgisini paylaşır, bilgi alışverişinde bulunur.X
13
Türk Halk Edebiyatı alanı ile ilgili bilgilerin ve verilerin toplanmasında, yorumlanmasında, uygulanmasında ve duyurulması aşamalarının her birinde toplumsal, bilimsel, hukuksal ve etik değerleri gözeterek hareket eder.X
14
Türk Halk Edebiyatı alanında stratejik, politik ve uygulamaya dayalı plan ve program geliştirebilir.X
15
Türk Halk Edebiyatı alanında özümsemiş olduğu bilgiyi, beceriyi beşeri bilimlerin çeşitli sahalarına tatbik edebilir.X