GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK HALK EDEBİYATININ ŞEKİL VE TÜR BİLGİSİ/1040042
Dersin Adı: TÜRK HALK EDEBİYATININ ŞEKİL VE TÜR BİLGİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. İhsan Kalenderoğlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  kihsan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kihsan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk halk edebiyatının anonim türleri hakkında bilgi sahibi bireyler yetiştirmek.
Mani, türkü, ağıt, ninni, tekerleme, bilmece türleri hakkında bilgi sahibi olur.
Türler konusunda araştırma yapabilir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türk Halk Edebiyatında Tasnif ve Sınıflandırma Meselesi
2. Hafta  Türk Halk Edebiyatında Tasnif ve Sınıflandırma Meselesi
3. Hafta  Anonim Halk Edebiyatı Kavramları ve Terminoloji
4. Hafta  Anonim Halk Edebiyatı Kavramları ve Terminoloji
5. Hafta  İslamiyet Öncesinde Türk Edebiyatında Tür Ve Şekil
6. Hafta  İslamiyet Öncesinde Türk Edebiyatında Tür Ve Şekil
7. Hafta  İslami Dönem Sonrası Türk Edebiyatında Örnekler ve Tahlil
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Mani
10. Hafta  Türkü
11. Hafta  Ağıt
12. Hafta  Ninni
13. Hafta  Tekerleme; Bilmece
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. AÇA, Mehmet; GÖKALP, Haluk; KOCAKAPLAN, İsa; Başlangıçtan Günümüze Türk Edebiyatında Tür ve Şekil Bilgisi, Kriter Yayınları, İstanbul, 2009. 2. BERAT, Alptekin; Ali Halk Hikâyelerinin Motif yapısı 3. BORATAV, Pertev Naili; 100 soruda Türk halk edebiyatı, Gerçek Yayınları, İstanbul, 1992. 4. DİLÇİN, Cem; Örneklerle Türk şiir bilgisi, Türk Dil Kurumu, Ankara, 1983. 5. DİZDAROĞLU, H.; Halk Şiirinde Türler, Ankara Üniversitesi Basımevi, 1969. 6. ELÇİN, Şükrü, Halk Edebiyatına Giriş, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları. 7. GÖKYAY, Orhan Şaik; Kitab-ı Dedem Korkut, Umay Günay, Elazığ masalları 8. ÖGEL, Bahaeddin; Türk Mitolojisi
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
8
112
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
5
2
10
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
5
35
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
4
28
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
185
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edinmiş olduğu bilgi ve yeterliliği, Türk Halk Edebiyatı uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Türk Halk Edebiyatının Türk Halk Bilimi başta olmak üzere beşeri bilimlerin bütün sahalarında disiplinler arası çalışmalardaki etkinliğini kavrar.X
3
Türk Halk Edebiyatı sahasının temel kaynak eserlerini okur, anlar ve yorumlar. Bu metinleri çağın kuram ve yöntemleri çerçevesinde inceler.X
4
Türk Halk Edebiyatı alanında edindiği bilgileri disiplinler arası çalışmalardan gelen bilgisini de kullanarak yorumlar ve yeni bilgiler türetir.X
5
Türk Halk Edebiyatına has problem alanlarını tespit edip araştırma yöntemlerini kullanarak bunlara çözümler üretir.X
6
Türk Halk Edebiyatı alanına has bir metni latinize edebilir, bu metni sadeleştirebilir. Metnin türünü tespit edebilir ve kuramsal incelemelerde bulunabilir. Sahada derleme yöntem ve teknikleri kullanarak halkbilimine has bir mevzuyu akademik ortamlarda tartışır ve kullanır.X
7
Türk Halk Edebiyatının problemli alanlarında yeni yaklaşımlar geliştirerek çözüm üretebilir. Bu problemli alanların gerek tespiti gerekse çözümü noktasında akademik usullerden istifade eder.X
8
Türk Halk Edebiyatı alanında edinmiş olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.X
9
Türk Halk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini akademik verilerle destekleyerek yazılı, görsel ve sözel olarak paylaşır.X
10
Türk Halk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini geniş kitlelerin faydası için kullanır.X
11
Yabancı dil bilgi ve becerisini kullanarak Türk Halk Edebiyatı alanındaki problemleri yabancı meslektaşları ile tartışır, bilgi paylaşımında bulunur.X
12
Modern çağın teknik ve imkânları dâhilinde bilişim teknolojilerini de kullanarak Türk Halk Edebiyatı alanındaki bilgisini paylaşır, bilgi alışverişinde bulunur.X
13
Türk Halk Edebiyatı alanı ile ilgili bilgilerin ve verilerin toplanmasında, yorumlanmasında, uygulanmasında ve duyurulması aşamalarının her birinde toplumsal, bilimsel, hukuksal ve etik değerleri gözeterek hareket eder.X
14
Türk Halk Edebiyatı alanında stratejik, politik ve uygulamaya dayalı plan ve program geliştirebilir.X
15
Türk Halk Edebiyatı alanında özümsemiş olduğu bilgiyi, beceriyi beşeri bilimlerin çeşitli sahalarına tatbik edebilir.X