GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ANLATIM TÜRLERİ -I/1040002
Dersin Adı: ANLATIM TÜRLERİ -I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Pakize Pervin AYTAÇ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/pakize‎
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  pakize@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Anonim halk edebiyatının nazım ve nesir türleri hakkında bilgi edinir.
Anonim halk edebiyatının zengin edebî eserleri hakkında bilgi sahibi olur.
Anonim halk edebiyatının türlere dayalı gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
Türk halk edebiyatında manzum ve mensur; anonim veya ferdi, eserlerin şekil, üslup ve muhtevası hakkında bilgi ve örnekler verilir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türk Halk Edebiyatı Tanımı, Kavram Alanı
2. Hafta  Türk Halk Edebiyatında Sınıflandırma
3. Hafta  Anlatıma Dayalı Türler
4. Hafta  Anlatıma Dayalı Türlerin Tasnifi
5. Hafta  Mitoloji ve Kavram Alanı
6. Hafta  Türk Mitolojisi ve Kaynakları
7. Hafta  Türk Destanlarının Diğer Milletlerin Destan Metinleri İle Karşılaştırılması
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Modern Edebiyata Kaynaklık Eden Destan Metinleri
10. Hafta  Masal ve Kaynakları
11. Hafta  Türk Masal Araştırmaları
12. Hafta  Türk Masallarının Diğer Milletlerin Masal Metinleri İle Karşılaştırılması
13. Hafta  Metin Okumaları
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. DİLÇİN, Cem; Örneklerle Türk Şiir Bilgisi, Ankara, TDK, 1997. 2. BORATAV, Pertev Naili; 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, İstanbul, Koç Kültür Sanat, 2003. 3. DİZDAROĞLU, Hikmet; Halk Şiirinde Türler, Ankara, TDK, 1969. 4. ELÇİN, Şükrü; Türk Halk Edebiyatına Giriş, Ankara, Akçağ, 1986. 5. GÜZEL, Abdurrahman, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Ankara, Akçağ, 6. ARTUN, Erman; Anonim Türk Halk Edebiyatı Nesri, Ankara, Seçkin, 2012. 7. ELÇİN, Şükrü; Türk Halk Edebiyatı Araştırmaları, Ankara, Kültür ve Turizm Bakanlığı, 1988. 8. OĞUZ, Öcal vd.; Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Ankara, Grafiker, 2004. 9. KÖPRÜLÜ, Fuat; Edebiyat Araştırmaları, İstanbul, 1989. 10. BORATAV, Pertev Naili; İzahlı Türk Halk Edebiyatı Antolojisi, İstanbul, Tarih Vakfı, 2001.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
16
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
18
18
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edinmiş olduğu bilgi ve yeterliliği, Türk Halk Edebiyatı uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Türk Halk Edebiyatının Türk Halk Bilimi başta olmak üzere beşeri bilimlerin bütün sahalarında disiplinler arası çalışmalardaki etkinliğini kavrar.X
3
Türk Halk Edebiyatı sahasının temel kaynak eserlerini okur, anlar ve yorumlar. Bu metinleri çağın kuram ve yöntemleri çerçevesinde inceler.X
4
Türk Halk Edebiyatı alanında edindiği bilgileri disiplinler arası çalışmalardan gelen bilgisini de kullanarak yorumlar ve yeni bilgiler türetir.X
5
Türk Halk Edebiyatına has problem alanlarını tespit edip araştırma yöntemlerini kullanarak bunlara çözümler üretir.X
6
Türk Halk Edebiyatı alanına has bir metni latinize edebilir, bu metni sadeleştirebilir. Metnin türünü tespit edebilir ve kuramsal incelemelerde bulunabilir. Sahada derleme yöntem ve teknikleri kullanarak halkbilimine has bir mevzuyu akademik ortamlarda tartışır ve kullanır.X
7
Türk Halk Edebiyatının problemli alanlarında yeni yaklaşımlar geliştirerek çözüm üretebilir. Bu problemli alanların gerek tespiti gerekse çözümü noktasında akademik usullerden istifade eder.X
8
Türk Halk Edebiyatı alanında edinmiş olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.X
9
Türk Halk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini akademik verilerle destekleyerek yazılı, görsel ve sözel olarak paylaşır.X
10
Türk Halk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini geniş kitlelerin faydası için kullanır.X
11
Yabancı dil bilgi ve becerisini kullanarak Türk Halk Edebiyatı alanındaki problemleri yabancı meslektaşları ile tartışır, bilgi paylaşımında bulunur.X
12
Modern çağın teknik ve imkânları dâhilinde bilişim teknolojilerini de kullanarak Türk Halk Edebiyatı alanındaki bilgisini paylaşır, bilgi alışverişinde bulunur.X
13
Türk Halk Edebiyatı alanı ile ilgili bilgilerin ve verilerin toplanmasında, yorumlanmasında, uygulanmasında ve duyurulması aşamalarının her birinde toplumsal, bilimsel, hukuksal ve etik değerleri gözeterek hareket eder.X
14
Türk Halk Edebiyatı alanında stratejik, politik ve uygulamaya dayalı plan ve program geliştirebilir.X
15
Türk Halk Edebiyatı alanında özümsemiş olduğu bilgiyi, beceriyi beşeri bilimlerin çeşitli sahalarına tatbik edebilir.X