GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEMİNER/2040005
Dersin Adı: SEMİNER
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. İbrahim DİLEK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/idilek
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  idilek@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bilimsel makale kavramını öğrenir.
Bilimsel makalede olması gereken özellikleri kavrar.
Bilimsel bir makale yazma becerisi kazanır.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bilimsel bir eserde bulunması gereken özellikler nelerdir?
2. Hafta  Bilimsel bir eserde bulunması gereken özellikler nelerdir?
3. Hafta  Bilimsel makale örnekleri.
4. Hafta  Bilimsel makale örnekleri.
5. Hafta  Bilimsel makale örnekleri.
6. Hafta  Öğrenilen bilgilerden hareketle bilimsel makale konusu bulma
7. Hafta  Bilimsel bir makale başlığı nasıl olmalıdır?
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Bilimsel bir makalenin kapsam ve sınırlılıkları nelerdir?
10. Hafta  Bilimsel bir makalede konu nasıl işlenmelidir?
11. Hafta  Bilimsel bir makalede sonuç nasıl yazılır?
12. Hafta  Bilimsel bir makale yazma.
13. Hafta  Bilimsel bir makale yazma.
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1.SEYİDOĞLU,Halil; Bilimsel Araştırma Ve Yazma El Kitabı: Toplumsal Bilimler Alanında Tez, Seminer, Rapor Ve Proje Tasarısı Hazırlama Kılavuzu, İstanbul, Güzem Yayınları, 1997. 2. SEYİDOĞLU, Halil; Bilimsel Araştırma Ve Yazma El Kitabı: Sosyal Ve Beşeri Bilimler'de Rapor, Ders Ödevi, Yüksek Lisans Ve Doktora Tezi Kılavuzu,İstanbul,Güzem Yay.,2000. 3. DAY, Robert A.; Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır,çev.Gülay Aşkar Altay,Ankara,Tübitak Yay., 2003.4.AYŞAN, Erhan; İnternet Desteğinde Bilimsel Makale Ve Tez Yazımı,İstanbul, Nobel Tıp Yay., 2003. 5.YILDIZ,Rıfat;Soru-Cevap Tekniğiyle Tez Yazma, Makale Hazırlama Ve Yayınlama Kılavuzu,Ankara,Detay Yay.,2013. 6.KARASAR,Niyazi;Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar,İlkeler,Teknikler,Ankara: 3A Araştırma, Eğitim,Danışmanlık Ltd. Şti. 1996. 7.Karasar,Niyazi; Araştırmalarda Rapor Hazırlama (8.Baskı),Ankara: 3A Araştırma,Eğitim,Danışmanlık Ltd.Şti.,1996. 8.Hançerlioğlu,Orhan;FelsefeAnsiklopedisi,İstanbul:Remzi Kitabevi, 1993.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
3
9
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
3
9
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
10
1
10
 Sunum
10
2
20
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
4
28
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
5
70
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edinmiş olduğu bilgi ve yeterliliği, Türk Halk Edebiyatı uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Türk Halk Edebiyatının Türk Halk Bilimi başta olmak üzere beşeri bilimlerin bütün sahalarında disiplinler arası çalışmalardaki etkinliğini kavrar.X
3
Türk Halk Edebiyatı sahasının temel kaynak eserlerini okur, anlar ve yorumlar. Bu metinleri çağın kuram ve yöntemleri çerçevesinde inceler.X
4
Türk Halk Edebiyatı alanında edindiği bilgileri disiplinler arası çalışmalardan gelen bilgisini de kullanarak yorumlar ve yeni bilgiler türetir.X
5
Türk Halk Edebiyatına has problem alanlarını tespit edip araştırma yöntemlerini kullanarak bunlara çözümler üretir.X
6
Türk Halk Edebiyatı alanına has bir metni latinize edebilir, bu metni sadeleştirebilir. Metnin türünü tespit edebilir ve kuramsal incelemelerde bulunabilir. Sahada derleme yöntem ve teknikleri kullanarak halkbilimine has bir mevzuyu akademik ortamlarda tartışır ve kullanır.X
7
Türk Halk Edebiyatının problemli alanlarında yeni yaklaşımlar geliştirerek çözüm üretebilir. Bu problemli alanların gerek tespiti gerekse çözümü noktasında akademik usullerden istifade eder.X
8
Türk Halk Edebiyatı alanında edinmiş olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.X
9
Türk Halk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini akademik verilerle destekleyerek yazılı, görsel ve sözel olarak paylaşır.X
10
Türk Halk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini geniş kitlelerin faydası için kullanır.X
11
Yabancı dil bilgi ve becerisini kullanarak Türk Halk Edebiyatı alanındaki problemleri yabancı meslektaşları ile tartışır, bilgi paylaşımında bulunur.X
12
Modern çağın teknik ve imkânları dâhilinde bilişim teknolojilerini de kullanarak Türk Halk Edebiyatı alanındaki bilgisini paylaşır, bilgi alışverişinde bulunur.X
13
Türk Halk Edebiyatı alanı ile ilgili bilgilerin ve verilerin toplanmasında, yorumlanmasında, uygulanmasında ve duyurulması aşamalarının her birinde toplumsal, bilimsel, hukuksal ve etik değerleri gözeterek hareket eder.X
14
Türk Halk Edebiyatı alanında stratejik, politik ve uygulamaya dayalı plan ve program geliştirebilir.X
15
Türk Halk Edebiyatı alanında özümsemiş olduğu bilgiyi, beceriyi beşeri bilimlerin çeşitli sahalarına tatbik edebilir.X