GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEMİNER/2030003
Dersin Adı: SEMİNER
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Fatma ÖZKAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/fozkan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fozkan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Temel bilimsel literatürde yer alan değişik konuları birleştirerek öğrenir.
Temel bilimsel literatürü eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
Belli bir araştırma konusunu tanımlayabilme, konuyla ilgili uygun araştırma yöntemlerini kullanarak araştırmayı tamamlayabilir
Araştırma hedef, yöntem ve sonuçlarını kısa, özlü, doğru, açık ve etkin bir şekilde raporlaştırabilir.
Raporunu etkin bir şekilde sunabilir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin öğretim üyesi veya bilim dalından başka bir öğretim üyesi (danışman) ile seminer konularını belirlenir.
2. Hafta  Seminer konuları kesinleşir ve seminer sunum programı hazırlanır. Bilimsel araştırma yöntemleri ve etkili seminer sunumu ile ilgili olarak çalışmalar
3. Hafta  Bilimsel araştırma yöntemleri ve etkili seminer sunumu ile ilgili olarak çağrılı konuşmacılar veya danışman tarafından öğrencilere bilgi verilir.
4. Hafta  Bilimsel araştırma yöntemleri ve etkili seminer sunumu ile ilgili olarak çağrılı konuşmacılar veya danışman tarafından öğrencilere bilgi verilir.
5. Hafta  Kaynak toplama ve kaynaklara ulaşma, elektronik kaynaklara erişim, kaynakları yorumlama ve bir araya getirme hakkında bilgi verilir
6. Hafta  Bilimsel dil kullanma, kaynakça ve dipnot gösterimi, tablo, şekil ve grafik kullanım hakkında bilgi verilir.
7. Hafta  Sunumdan önce öğrenciler hazırladığı seminerleri danışmanına gösterir; öneri, eleştiri ve katkılarını alarak gerekli düzeltmeleri yapar.
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Belirlenen programa göre öğrencilerden biri veya ikisi hazırladıkları semineri sunar.
10. Hafta  Belirlenen programa göre öğrencilerden biri veya ikisi hazırladıkları semineri sunar.
11. Hafta  Belirlenen programa göre öğrencilerden biri veya ikisi hazırladıkları semineri sunar.
12. Hafta  Belirlenen programa göre öğrencilerden biri veya ikisi hazırladıkları semineri sunar.
13. Hafta  Belirlenen programa göre öğrencilerden biri veya ikisi hazırladıkları semineri sunar.
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1.KARASAR; Niyazi Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2003, 2. KARASAR,Niyazi; Araştırmalarda Rapor Hazırlama, İstanbul, Nobel Yay., 2006. 3. SEYİDOĞLU, Halil; Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, İstanbul, 2003. 4. DAY, Robert A.; Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?, (Çev. Gülay Aşkar Altay)Ankara, Tübitak Yayınları, 2000. 5. MEDAWAR, PB.; Genç Bilim Adamına Öğütler, Ankara, Tübitak Popüler Bilim Kitapları, 1996. 6. SARAY, Mehmet, Bilimsel Araştırma Yöntemleri El Kitabı, İstanbul, Çantay Kitabevi, 2003. 7. BAL, Hüseyin, Bilimsel Araştırma Yöntem Ve Teknikleri, Isparta, Süleyman Demirel Üniversitesi, 2001. 8.SÖNMEZ, Veysel; Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara, Anı Yayıncılık, 2011. 9. ARIKAN, Rauf; Araştırma Yöntem Ve Teknikleri, İstanbul, Nobel Yayınları, 2013. 10. GHOSE P., HOME D.; Gündelik Bilmeceler, Ankara, TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları, 1996.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
10
2
20
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
12
3
36
 Sunum
5
3
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
2
12
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edinmiş olduğu bilgi ve yeterliliği, Türk Dili uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Türk Dili sahasının tarihi ve modern bütün tarihî, etimolojik vs. verilerini başta dilbilim, dil tarihi alanları olmak üzere beşeri bilimlerin bütün sahalarında disiplinler arası çalışmalardaki etkinliğini kavrar.X
3
Türk Dili sahasının temel kaynak eserlerini okur, anlar ve yorumlar. Bu metinleri çağın kuram ve yöntemleri çerçevesinde inceler.X
4
Türk Dili alanında edindiği bilgileri disiplinler arası çalışmalardan gelen bilgisini de kullanarak yorumlar ve yeni bilgiler türetir.X
5
Türk Dili sahasına has problem alanlarını tespit edip araştırma yöntemlerini kullanarak bunlara çözümler üretir.X
6
Türk Dili alanına has bir metni latinize edebilir, bu metni sadeleştirebilir. Metnin Türk Dili Tarihi açısından yerini tespit edebilir ve kuramsal incelemelerde bulunabilir.X
7
Türk Dili sahasına problemli alanlarında yeni yaklaşımlar geliştirerek çözüm üretebilir. Bu problemli alanların gerek tespiti gerekse çözümü noktasında akademik usullerle tartışır.X
8
Türk Dili alanında edinmiş olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.X
9
Türk Dili alanındaki bilgi ve becerisini akademik verilerle destekleyerek yazılı, görsel ve sözel olarak paylaşır.X
10
Türk Dili alanındaki bilgi ve becerisini geniş kitlelerin faydası için kullanır.X
11
Yabancı dil bilgi ve becerisini kullanarak Türk Dili alanındaki problemleri yabancı meslektaşları ile tartışır, bilgi paylaşımında bulunur.X
12
Modern çağın teknik ve imkânları dâhilinde bilişim teknolojilerini de kullanarak Türk Dili alanındaki bilgisini paylaşır, bilgi alışverişinde bulunur.X
13
Türk Dili alanı ile ilgili bilgilerin ve verilerin toplanmasında, yorumlanmasında, uygulanmasında ve duyurulması aşamalarının her birinde toplumsal, bilimsel, hukuksal ve etik değerleri gözeterek hareket eder.X
14
Türk Dili alanında stratejik, politik ve uygulamaya dayalı plan ve program geliştirebilir.X
15
Türk Dili alanında özümsemiş olduğu bilgiyi, beceriyi beşeri bilimlerin çeşitli sahalarında tatbik edebilir.X