GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HİKAYENİN DOĞUŞU VE GELİŞMESİ/1020043
Dersin Adı: HİKAYENİN DOĞUŞU VE GELİŞMESİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Nezahat Özcan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/nozcan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nozcan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Anlatma esasına bağlı metin türü olan hikâyenin özelliklerini kavramak.
Batı edebiyatında hikâyenin doğuşu ve günümüze kadarki gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak.
Türk edebiyatında Batılı tarzda hikâyenin doğuşunu ve gelişimini öğrenmek ve örnek metinleri tahlil etmek.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tür olarak “Hikâye”
2. Hafta  Hikâye çeşitleri
3. Hafta  Batıda hikâyenin doğuşu ve gelişimi
4. Hafta  Batıda hikâyenin doğuşu ve gelişimi
5. Hafta  Türk Edebiyatında hikâye türünün doğuşu ve gelişimi
6. Hafta  Türk Edebiyatında hikâye türünün doğuşu ve gelişimi
7. Hafta  Modern hikâye
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Hikâyenin unsurları
10. Hafta  Hikâyenin unsurları
11. Hafta  Hikâye tahlilleri
12. Hafta  Hikâye tahlilleri
13. Hafta  Örnek metinler üzerinde hikâye tahlilleri
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1.ARSLAN, Nihayet; Türk Romanının Oluşumu, Ankara, Phoenix yay., 2007. 2.KAPLAN, Mehmet; Hikâye Tahlilleri, 2.bs., İstanbul, Dergâh yay., 1984. 3.ÖZÖN, M. Nihat; Türkçede Roman, 2.bs., İstanbul, İletişim yay., 2008. 4.UŞAKLIGİL, Halit Ziya; Hikâye, haz. Fazıl Gökçek, İstanbul, Özgür yay, 2012. 5.ÖRİK, Nahit Sırrı; Roman ve Hikâye Hakkında, 1933. 6.ÖZGÜL, M.Kayahan; Kandille İskandil, İstanbul, Kitabevi, 2013. 7.ÖZGÜL, M.Kayahan; “Hikâyenin Romanı”, Hece, Türk Öykücülüğü Özel Sayısı, S.46-47, Ekim-Kasım 2000. 8.TONGUÇ, Sencer; Epikten Romansa, İstanbul, İÜ Edebiyat Fakültesi yay., 1988. 9.WATT, Ian; Romanın Yükselişi, çev. Ferit Burak Aydar, İstanbul, Metis yay., 2007. 10.Hece Dergisi Hikâye Özel Sayısı, Ankara, 2000.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
5
70
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
14
1
14
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
184
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edinmiş olduğu bilgi ve yeterliliği, Yeni Türk Edebiyatı uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Yeni Türk Edebiyatının başta Modern Türk Tarihi, Sosyoloji ve Psikoloji bilimleri başta olmak üzere beşeri bilimlerin bütün sahalarında disiplinler arası çalışmalardaki etkinliğini kavrar.X
3
Yeni Türk Edebiyatı sahasının temel kaynak eserlerini okur, anlar ve yorumlar. Bu metinleri çağın kuram ve yöntemleri çerçevesinde inceler.X
4
Yeni Türk Edebiyatı alanında edindiği bilgileri disiplinler arası çalışmalardan gelen bilgisini de kullanarak yorumlar ve yeni bilgiler türetir.X
5
Yeni Türk Edebiyatına has problem alanlarını tespit edip araştırma yöntemlerini kullanarak bunlara çözümler üretir.X
6
Yeni Türk Edebiyatı alanına has bir metni ait olduğu ekolün ve toplumsal sürecin içindeki yerini tespit eder ve kuramsal incelemelerde bulunabilir.X
7
Yeni Türk Edebiyatının problemli alanlarında yeni yaklaşımlar geliştirerek çözüm üretebilir. Bu problemli alanların gerek tespiti gerekse çözümü noktasında akademik usullerle tartışır.X
8
Yeni Türk Edebiyatı alanında edinmiş olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.X
9
Yeni Türk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini akademik verilerle destekleyerek yazılı, görsel ve sözel olarak paylaşır.X
10
Yeni Türk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini geniş kitlelerin faydası için kullanır.X
11
Yabancı dil bilgi ve becerisini kullanarak Yeni Türk Edebiyatı alanındaki problemleri yabancı meslektaşları ile tartışır, bilgi paylaşımında bulunur.
12
Modern çağın teknik ve imkânları dâhilinde bilişim teknolojilerini de kullanarak Yeni Türk Edebiyatı alanındaki bilgisini paylaşır, bilgi alışverişinde bulunur.
13
Yeni Türk Edebiyatı alanı ile ilgili bilgilerin ve verilerin toplanmasında, yorumlanmasında, uygulanmasında ve duyurulması aşamalarının her birinde toplumsal, bilimsel, hukuksal ve etik değerleri gözeterek hareket eder.
14
Yeni Türk Edebiyatı alanında stratejik, politik ve uygulamaya dayalı plan ve program geliştirebilir.
15
Yeni Türk Edebiyatı alanında özümsemiş olduğu bilgiyi, beceriyi beşeri bilimlerin çeşitli sahalarında tatbik edebilir.