GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MODERN TÜRK ŞİİRİNİN BAŞLANGICI I/1020007
Dersin Adı: MODERN TÜRK ŞİİRİNİN BAŞLANGICI I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Hidayet ÖZCAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/nozcan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hidaozcan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk şiirinin gelenekten kopmasını bilir. Medeniyetin edebiyata yansımasını tanır.
Türk Şiirinde Batı tesirini bilir. Türk şiirinin Tanzimat’tan sonraki değişimini bilir.
Türk şiirinin estetik unsurlarını bilir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tanzimat Döneminin Alt Yapısı
2. Hafta  Tanzimat Döneminin Sosyal ve Siyasi Yapısı
3. Hafta  Tanzimat Dönemi ve Batıya Yönelme
4. Hafta  Tanzimat Dönemi Şiirinin Genel Özellikleri
5. Hafta  Tanzimat Şiirinin Önde Gelen İsimleri, Ziya Paşa ve şiiri.
6. Hafta  Şinasi ve Şiiri
7. Hafta  Namık Kemal ve Şiiri
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Recaizade Mahmet Ekrem ve Şiiri
10. Hafta  Abdülhak Hamit ve Şiiri
11. Hafta  Tanzimat Şiirinin Tematik Yapısı
12. Hafta  Tanzimat Şiirinin Biçimsel Yapısı
13. Hafta  Tanzimat Döneminden Şiir Tahlilleri
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Ziyad Ebüzziya; Şinasi, Yayına Hazırlayan: Hüseyin ÇELİK, İstanbul, İletişim yay., 2007. 2. BİLGEGİL, M. Kaya; Harabat Karşısında Nâmık Kemâl, İstanbul, İrfan yay., 1972. 3. BİLGEGİL, M. Kaya; Ziya Paşa Üzerinde Bir Araştırma, Erzurum, Atatürk Ü. yay., 1979. 4. YETİŞ, Kâzım; Belagattan Retoriğe, İstanbul, Akademi yay., 2006. 5. Yeni Türk Edebiyatı Antolojisi ll, Haz: Mehmet KAPLAN, İnci ENGİNÜN, Birol EMİL, İstanbul, İÜEF yay., 1978. 6. SENA, Cemil; Estetik Sanat ve Güzelliğin Felsefesi, İstanbul, Remzi Kitabevi, 1972. 7. Yeni Türk Edebiyatı tarihi l, Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, C:4, S:7, 2006. 8. PARLATIR, İsmail; Recaizade Mahmut Ekrem Hayatı-Sanatı, Eserleri, Ankara, AÜDTCF yay., 1983. 9. Abdülhak Hâmid Tarhan Bütün Şiirleri l,ll,lll,lV, Haz: İnci ENGİNÜN, İstanbul, Dergâh yay.., 1991. 10. 10. ÖZGÜL, M. Kayahan; Divan Yolu’ndan Pera’ya Selâmetle Modern Türk Şiirine Doğru, Hece Y., Ankara,2006.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
5
70
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
2
10
 Sunu hazırlama
3
2
6
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
1
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
13
1
13
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
191
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edinmiş olduğu bilgi ve yeterliliği, Yeni Türk Edebiyatı uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Yeni Türk Edebiyatının başta Modern Türk Tarihi, Sosyoloji ve Psikoloji bilimleri başta olmak üzere beşeri bilimlerin bütün sahalarında disiplinler arası çalışmalardaki etkinliğini kavrar.X
3
Yeni Türk Edebiyatı sahasının temel kaynak eserlerini okur, anlar ve yorumlar. Bu metinleri çağın kuram ve yöntemleri çerçevesinde inceler.X
4
Yeni Türk Edebiyatı alanında edindiği bilgileri disiplinler arası çalışmalardan gelen bilgisini de kullanarak yorumlar ve yeni bilgiler türetir.X
5
Yeni Türk Edebiyatına has problem alanlarını tespit edip araştırma yöntemlerini kullanarak bunlara çözümler üretir.X
6
Yeni Türk Edebiyatı alanına has bir metni ait olduğu ekolün ve toplumsal sürecin içindeki yerini tespit eder ve kuramsal incelemelerde bulunabilir.X
7
Yeni Türk Edebiyatının problemli alanlarında yeni yaklaşımlar geliştirerek çözüm üretebilir. Bu problemli alanların gerek tespiti gerekse çözümü noktasında akademik usullerle tartışır.X
8
Yeni Türk Edebiyatı alanında edinmiş olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.X
9
Yeni Türk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini akademik verilerle destekleyerek yazılı, görsel ve sözel olarak paylaşır.X
10
Yeni Türk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini geniş kitlelerin faydası için kullanır.X
11
Yabancı dil bilgi ve becerisini kullanarak Yeni Türk Edebiyatı alanındaki problemleri yabancı meslektaşları ile tartışır, bilgi paylaşımında bulunur.X
12
Modern çağın teknik ve imkânları dâhilinde bilişim teknolojilerini de kullanarak Yeni Türk Edebiyatı alanındaki bilgisini paylaşır, bilgi alışverişinde bulunur.X
13
Yeni Türk Edebiyatı alanı ile ilgili bilgilerin ve verilerin toplanmasında, yorumlanmasında, uygulanmasında ve duyurulması aşamalarının her birinde toplumsal, bilimsel, hukuksal ve etik değerleri gözeterek hareket eder.X
14
Yeni Türk Edebiyatı alanında stratejik, politik ve uygulamaya dayalı plan ve program geliştirebilir.X
15
Yeni Türk Edebiyatı alanında özümsemiş olduğu bilgiyi, beceriyi beşeri bilimlerin çeşitli sahalarında tatbik edebilir.X