GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK ŞİİRİ/1020003
Dersin Adı: CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK ŞİİRİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Fatih SAKALLI
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/fsakalli
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fsakalli@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk şiirinin 20. yüzyıldaki görünüşü ve bu görünüşü oluşturan temelleri aramak.
Türk şairleri ve onların şiirlerinden örnekler verilmesi, şiire yaklaşım yöntemleri etrafında bu şiirlerin incelenmesi.
Metin inceleme yöntemlerini öğrenmek.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Şiire Yaklaşım Yöntemlerinden Sanat Ontolojisi Üzerinde Durma
2. Hafta  Şiire Yaklaşım Yöntemlerinden Hermeneoutik Üzerinde Durma
3. Hafta  Şiire Yaklaşım Yöntemlerinden Epistemoloji Üzerinde Durma
4. Hafta  Şiire Yaklaşım Yöntemlerinden Metindilbilim Üzerinde Durma
5. Hafta  Şiire Yaklaşım Yöntemlerinden Yapısalcılık Üzerinde Durma
6. Hafta  Şeyh Galib ve Bir Gazelinin Metindilbilim Yöntemiyle İncelenmesi
7. Hafta  Karacaoğlan’ın "Elif" Şiirinin Metindilbilim Yöntemiyle İncelenmesi
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Namık Kemal’in "Hürriyet Kasidesi"ni Metindilbilim Yöntemiyle İncelenmesi
10. Hafta  Tevfik Fikret’in "Ömr-i Muhayyel" Şiirinin Metindilbilim Yöntemiyle İncelenmesi
11. Hafta  Faruk Nafiz Çamlıbel’in "Han Duvarları" Şiirinin Metindilbilim Yöntemiyle İncelenmesi
12. Hafta  Orhan Veli Kanık’ın "İstanbul‘u Dinliyorum" Şiirinin Metindilbilim Yöntemiyle İncelenmesi
13. Hafta  Attila İlhan’ın "Sisler Bulvarı" Şiirinin Metindilbilim Yöntemiyle İncelenmesi
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. AKTAŞ, Şerif; Şiir Tahlili Teori-Uygulama, Ankara, Kurgan Edebiyat, 2013. 2. AKTAŞ, Şerif; Yenileşme Dönemi Türk Şiiri ve Antolojisi, Ankara, Kurgan Edebiyat 2013. 3. ÇIKLA, Selçuk; Türk Edebiyatında Manzum Poetikalar 1860 – 1960, Ankara, Akçağ Yayınları, 2010. 4. DOĞAN, Mehmet Can; Şiir Arkeolojisi, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları, 2011. 5. KAPLAN, Mehmet - İnci Enginün vd; Atatürk Devri Türk Edebiyatı, Ankara, Kültür Bakanlığı Yay., 1992. 6. KURDAKUL, Şükran; Çağdaş Türk Edebiyatı, İstanbul, Evrensel Yay., 1994. 7. OKTAY, Ahmet; Toplumcu Gerçekçiliğin Kaynakları, İstanbul, İthaki Yay., 2008. 8. ENGİNÜN, İnci; Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı, İstanbul, Dergah Yay., 2013. 9. ERCİLASUN, Bilge; Edebiyat Tarihi ve Tenkit, İstanbul, Dergah Yay., 2013. 10. BANARLI, Nihat Sami; Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul, MEB Yay., 1971.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
2
4
8
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edinmiş olduğu bilgi ve yeterliliği, Yeni Türk Edebiyatı uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Yeni Türk Edebiyatının başta Modern Türk Tarihi, Sosyoloji ve Psikoloji bilimleri başta olmak üzere beşeri bilimlerin bütün sahalarında disiplinler arası çalışmalardaki etkinliğini kavrar.X
3
Yeni Türk Edebiyatı sahasının temel kaynak eserlerini okur, anlar ve yorumlar. Bu metinleri çağın kuram ve yöntemleri çerçevesinde inceler.X
4
Yeni Türk Edebiyatı alanında edindiği bilgileri disiplinler arası çalışmalardan gelen bilgisini de kullanarak yorumlar ve yeni bilgiler türetir.X
5
Yeni Türk Edebiyatına has problem alanlarını tespit edip araştırma yöntemlerini kullanarak bunlara çözümler üretir.X
6
Yeni Türk Edebiyatı alanına has bir metni ait olduğu ekolün ve toplumsal sürecin içindeki yerini tespit eder ve kuramsal incelemelerde bulunabilir.X
7
Yeni Türk Edebiyatının problemli alanlarında yeni yaklaşımlar geliştirerek çözüm üretebilir. Bu problemli alanların gerek tespiti gerekse çözümü noktasında akademik usullerle tartışır.X
8
Yeni Türk Edebiyatı alanında edinmiş olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.X
9
Yeni Türk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini akademik verilerle destekleyerek yazılı, görsel ve sözel olarak paylaşır.X
10
Yeni Türk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini geniş kitlelerin faydası için kullanır.X
11
Yabancı dil bilgi ve becerisini kullanarak Yeni Türk Edebiyatı alanındaki problemleri yabancı meslektaşları ile tartışır, bilgi paylaşımında bulunur.X
12
Modern çağın teknik ve imkânları dâhilinde bilişim teknolojilerini de kullanarak Yeni Türk Edebiyatı alanındaki bilgisini paylaşır, bilgi alışverişinde bulunur.X
13
Yeni Türk Edebiyatı alanı ile ilgili bilgilerin ve verilerin toplanmasında, yorumlanmasında, uygulanmasında ve duyurulması aşamalarının her birinde toplumsal, bilimsel, hukuksal ve etik değerleri gözeterek hareket eder.X
14
Yeni Türk Edebiyatı alanında stratejik, politik ve uygulamaya dayalı plan ve program geliştirebilir.X
15
Yeni Türk Edebiyatı alanında özümsemiş olduğu bilgiyi, beceriyi beşeri bilimlerin çeşitli sahalarında tatbik edebilir.X