GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MESNEVİ EDEBİYATI II/2010045
Dersin Adı: MESNEVİ EDEBİYATI II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. AYŞE YILDIZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/yildiz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  yildiz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Mesnevi nazım şekli ile oluşturulmuş edebi türleri tanır.
Mesnevi nazım şekli ile oluşturulmuş metinleri değerlendirir.
17 ve 18.yüzyıl mesnevileri ve yazarları konusunda bilgi sahibi olur.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Mesnevi kahramanlarının incelenmesi
2. Hafta  Mesnevilerde hikâye tekniği
3. Hafta  Mevlânâ’nın Mesnevi’si
4. Hafta  Mesnevi tercümeleri ve bunların eski edebiyatımızdaki Yeri
5. Hafta  Mesnevi şerhleri ve şerh geleneği
6. Hafta  Mesnevî tesiri
7. Hafta  Klâsik mesnevi metinlerinin farklı alanlardaki kullanımları
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Klâsik mesnevilerin yeniden yorumlanması
10. Hafta  Mesnevi metinlerinin günümüz okuyucusuna ulaştırma çalışmaları
11. Hafta  Mesnevi metinleri
12. Hafta  Mesnevi metinleri
13. Hafta  Mesnevi metinleri
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Çelebioğlu, Amil, Türk Edebiyatında Mesnevi, Kitabevi Yay., İstanbul 1999. 2. Külekçi, Numan, Mesnevi Edebiyattı Antolojisi 1-2, Aktif Yayınevi, Tarihsiz 3. İZ, Fahir; Eski Türk Edebiyatında Nazım 2, Ankara, Akçağ Yay., 2005. 4. ÇAVUŞOĞLU, Mehmed. "Yahya Bey ve Yusuf ve Zeliha mesnevisi." Doçentlik Tezi. İstanbul Üniversitesi, 1979. 5. YILDIZ, Ayşe; Çâkerî ve Yûsuf u Züleyhâ Mesnevis, Ankara, Hitap Evi Yay., 2013. 6. YÜKSEL, Sedit. "XIV. yüzyıl mesnevicilerinden Mehmed'in Işknamesi." Doçentlik Tezi. Ankara Üniversitesi, 1962. 7. AKMANDOR, Ayten. "Münîrî'nin Mihr ü Müşterî mesnevisi." Dr. Tezi. Ankara Üniversitesi, 1983. XCVIII,462s. (Danışman: Prof. Dr. Hasibe Mazıoğlu) 8. AYAN, Gönül. "Lami'î'nin Vamık u Azra mesnevisi: inceleme-metin." Dr. Tezi. Atatürk Üniversitesi, 1983. 2c, 190; 487s. (Danışman: Doç. Dr. Halûk İpekten)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
3
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
12
1
12
 Sunu hazırlama
12
1
12
 Sunum
12
1
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
2
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
2
28
 Diğer
11
2
22
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edinmiş olduğu bilgi ve yeterliliği, Eski Türk Edebiyatı uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
2
Eski Türk Edebiyatının Osmanlı Tarihi başta olmak üzere beşeri bilimlerin bütün sahalarında disiplinler arası çalışmalardaki etkinliğini kavrar.
3
Eski Türk Edebiyatı sahasının temel kaynak eserlerini okur, anlar ve yorumlar. Bu metinleri çağın kuram ve yöntemleri çerçevesinde inceler.X
4
Eski Türk Edebiyatı alanında edindiği bilgileri disiplinler arası çalışmalardan gelen bilgisini de kullanarak yorumlar ve yeni bilgiler türetir.X
5
Eski Türk Edebiyatına has problem alanlarını tespit edip araştırma yöntemlerini kullanarak bunlara çözümler üretir.X
6
Eski Türk Edebiyatı alanına has bir metni latinize edebilir, bu metni sadeleştirebilir. Metnin türünü tespit edebilir ve kuramsal incelemelerde bulunabilir.X
7
Eski Türk Edebiyatının problemli alanlarında yeni yaklaşımlar geliştirerek çözüm üretebilir. Bu problemli alanların gerek tespiti gerekse çözümü noktasında akademik usullerle tartışır.
8
Eski Türk Edebiyatı alanında edinmiş olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
9
Eski Türk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini akademik verilerle destekleyerek yazılı, görsel ve sözel olarak paylaşır.
10
Eski Türk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini geniş kitlelerin faydası için kullanır.
11
Yabancı dil bilgi ve becerisini kullanarak Eski Türk Edebiyatı alanındaki problemleri yabancı meslektaşları ile tartışır, bilgi paylaşımında bulunur.
12
Modern çağın teknik ve imkânları dâhilinde bilişim teknolojilerini de kullanarak Eski Türk Edebiyatı alanındaki bilgisini paylaşır, bilgi alışverişinde bulunur.X
13
Eski Türk Edebiyatı alanı ile ilgili bilgilerin ve verilerin toplanmasında, yorumlanmasında, uygulanmasında ve duyurulması aşamalarının her birinde toplumsal, bilimsel, hukuksal ve etik değerleri gözeterek hareket eder.
14
Eski Türk Edebiyatı alanında stratejik, politik ve uygulamaya dayalı plan ve program geliştirebilir.
15
Eski Türk Edebiyatı alanında özümsemiş olduğu bilgiyi, beceriyi beşeri bilimlerin çeşitli sahalarında tatbik edebilir.X