GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ESKİ TÜRK EDEBİYATINDA ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ II/2010050
Dersin Adı: ESKİ TÜRK EDEBİYATINDA ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Yaşar Aydemir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/aydemir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aydemir@gazi.edu.tr; yasaraydemir@yahoo.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Klasik edebiyat metinlerini tanır.
Birden fazla nüshası bulunan manzum eserlerin tenkitli metinlerini kurar.
Birden fazla nüshası bulunan mensur eserlerin tenkitli metinlerini kurar.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Klasik edebiyat metinlerini tanıma ve gruplandırma
2. Hafta  Eski Türk edebiyatının problemleri
3. Hafta  Manzum-mensur metinlerde okuma ve inceleme teknikleri
4. Hafta  Divan, mesnevi, tezkire gibi eserlerin okuma uygulamaları
5. Hafta  Birden fazla nüshası bulunan manzum eserlerin tenkitli metinlerinin oluşturulması
6. Hafta  Tek nüshası bulunan manzum eserlerin tenkitli metinlerinin oluşturulması
7. Hafta  Birden fazla nüshası bulunan mensur eserlerin tenkitli metinlerinin oluşturulması
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Tek nüshası bulunan mensur eserlerin tenkitli metinlerinin oluşturulması
10. Hafta  Derleme eserlerin tanınması ve mahiyeti
11. Hafta  Manzum mecmuaların özellikleri ve üzerinde yapılabilecek çalışma ve yöntemler
12. Hafta  Mensur mecmuaların özellikleri ve üzerinde yapılabilecek çalışma ve yöntemler
13. Hafta  Uygulama örnekleri
14. Hafta  Genel değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. ATEŞ, Ahmet;“Metin Tenkidi Hakkında (Dâsitan-ı tevârih-i mülûk-ıâl-i Osman münasebeti ile)”, Türkiyat Mecmuası, cilt 7, 1942. 2. CANIM, Rıdvan; “Tezkiretü'ş-Şuarâ ve Yazma Nüshalar”, Gazi Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, sayı 1, Ankara, 1996. 3. AYMUTLU, Ahmet; Arûz, Türk Şiirinde Kullanılan Arûz Vezinleri ve Örnekleri, İstanbul, 1976. 4. BANARLI, Nihad Sami; Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul, 1987. 5. BİLGEGİL, Kaya;Edebiyat Bilgi ve Teorileri, İstanbul, 1989. 6. KILIÇ, Filiz; “Meşâirü'ş-Şuarâ ve Tenkitli Metni Oluşturulurken İzlenen Yöntem”, Gazi Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, sayı 1, Ankara, 1996.7. KORTANTAMER, Tunca;“Genç Edebiyat Araştırmacısının Yanlışları”, Marmara Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türklük Araştırmaları Dergisi, sayı 7, s. 337-365. 8. KURNAZ, Cemâl; ÇELTİK, Halil; "Nazım Şekillerinin Sistematiği ve Oluşumu", Süleyman Hayri Bolay Armağanı, Ankara, 2005.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
3
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
7
3
21
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
3
21
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
12
3
36
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edinmiş olduğu bilgi ve yeterliliği, Eski Türk Edebiyatı uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Eski Türk Edebiyatının Osmanlı Tarihi başta olmak üzere beşeri bilimlerin bütün sahalarında disiplinler arası çalışmalardaki etkinliğini kavrar.X
3
Eski Türk Edebiyatı sahasının temel kaynak eserlerini okur, anlar ve yorumlar. Bu metinleri çağın kuram ve yöntemleri çerçevesinde inceler.X
4
Eski Türk Edebiyatı alanında edindiği bilgileri disiplinler arası çalışmalardan gelen bilgisini de kullanarak yorumlar ve yeni bilgiler türetir.X
5
Eski Türk Edebiyatına has problem alanlarını tespit edip araştırma yöntemlerini kullanarak bunlara çözümler üretir.X
6
Eski Türk Edebiyatı alanına has bir metni latinize edebilir, bu metni sadeleştirebilir. Metnin türünü tespit edebilir ve kuramsal incelemelerde bulunabilir.X
7
Eski Türk Edebiyatının problemli alanlarında yeni yaklaşımlar geliştirerek çözüm üretebilir. Bu problemli alanların gerek tespiti gerekse çözümü noktasında akademik usullerle tartışır.X
8
Eski Türk Edebiyatı alanında edinmiş olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.X
9
Eski Türk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini akademik verilerle destekleyerek yazılı, görsel ve sözel olarak paylaşır.X
10
Eski Türk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini geniş kitlelerin faydası için kullanır.X
11
Yabancı dil bilgi ve becerisini kullanarak Eski Türk Edebiyatı alanındaki problemleri yabancı meslektaşları ile tartışır, bilgi paylaşımında bulunur.X
12
Modern çağın teknik ve imkânları dâhilinde bilişim teknolojilerini de kullanarak Eski Türk Edebiyatı alanındaki bilgisini paylaşır, bilgi alışverişinde bulunur.X
13
Eski Türk Edebiyatı alanı ile ilgili bilgilerin ve verilerin toplanmasında, yorumlanmasında, uygulanmasında ve duyurulması aşamalarının her birinde toplumsal, bilimsel, hukuksal ve etik değerleri gözeterek hareket eder.X
14
Eski Türk Edebiyatı alanında stratejik, politik ve uygulamaya dayalı plan ve program geliştirebilir.X
15
Eski Türk Edebiyatı alanında özümsemiş olduğu bilgiyi, beceriyi beşeri bilimlerin çeşitli sahalarında tatbik edebilir.X