GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DİVAN ŞİİRİNİN DÜNYASI/2010049
Dersin Adı: DİVAN ŞİİRİNİN DÜNYASI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Neslihan İ. KOÇ KESKİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/neslihank
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  neslihank@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Divan şiirinin anlam alanını bilmek, kelime ve hayal dünyasının oluşumunu bilmek, din ve tasavvuf ve dinî türlerin etkisini bilmek, mitolojik bilgiler
Şiirdeki insan tiplerini bilmek, şiirdeki aşık ve sevgili tipini bilmek
Divan şiirinde zaman kavramını bilmek, Divan şiirinde mekan kavramını bilmek, Divan şiirinde tabiat kavramını bilmek






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Divan şiirinin anlam alanı
2. Hafta  Divan şairinin kelime ve hayal dünyasının oluşumu
3. Hafta  Divan şiirinde din ve tasavvuf ve dinî türlerin etkisi
4. Hafta  Divan şiirinde meşhur kıssalar
5. Hafta  Divan şiirinde mitolojik ve efsanevi bilgilerin etkisi
6. Hafta  Divan şiirinde sosyal hayat
7. Hafta  Divan şiirinde sosyal hayat
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Divan şiirinde insan ve tipler
10. Hafta  Divan şiirinde sevgili ve âşık
11. Hafta  Divan şiirinin mazmun dünyası
12. Hafta  Divan şiirinde zaman
13. Hafta  Divan şiirinde mekân, Divan şiirinde tabiat
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. OKUYUCU, Cihan, Divan Edebiyatı Estetiği, İstanbul, Kapı yay., 2010. 2. KURNAZ, Cemal; Divan Edebiyatı Yazıları, Ankara, Akçağ Yayınları, 1997. 3. KURNAZ, Cemal; Eski Edebiyatın İçinde, Ankara, Kurgan Edebiyat, 2011. 4. LEVEND, Agah Sırrı; Türk Edebiyatı Tarihi, Ankara, Türk Tarihi Kurumu Yayınları, 2008. 5. TARLAN, Ali Nihat; Şeyhi Divanı’nı Tetkik, Ankara, Akçağ Yayınları, 2004. 6. TOLASA, Harun; Ahmet Paşa'nın Şiir Dünyası, Ankara, Akçağ Yayınları, 2001. 7. LEVEND, Agah Sırrı, Divan Edebiyatı Kelimeler ve Remizler, Mazmunlar ve Mefhumlar, İstanbul, Enderun Kitabevi, 1984. 8. ONAY, Ahmet Talat, Eski Türk Edebiyatında Mazmunlar ve İzahı, Ankara, Akçağ yay., 2001. 9. ÖZKAN, Ömer, Osmanlı Toplum Hayatı, Divan Şiirinin Penceresinden, İstanbul, Kitabevi yay., 2007. 10. PALA, İskender, Akademik Divan Şiiri Araştırmaları, İstanbul, Kapı yay., 2012.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Cevap, Gösterme, Uygulama - Araştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
14
3
42
 Rapor hazırlama
1
3
3
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
1
3
3
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
180
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edinmiş olduğu bilgi ve yeterliliği, Eski Türk Edebiyatı uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Eski Türk Edebiyatının Osmanlı Tarihi başta olmak üzere beşeri bilimlerin bütün sahalarında disiplinler arası çalışmalardaki etkinliğini kavrar.X
3
Eski Türk Edebiyatı sahasının temel kaynak eserlerini okur, anlar ve yorumlar. Bu metinleri çağın kuram ve yöntemleri çerçevesinde inceler.X
4
Eski Türk Edebiyatı alanında edindiği bilgileri disiplinler arası çalışmalardan gelen bilgisini de kullanarak yorumlar ve yeni bilgiler türetir.X
5
Eski Türk Edebiyatına has problem alanlarını tespit edip araştırma yöntemlerini kullanarak bunlara çözümler üretir.X
6
Eski Türk Edebiyatı alanına has bir metni latinize edebilir, bu metni sadeleştirebilir. Metnin türünü tespit edebilir ve kuramsal incelemelerde bulunabilir.X
7
Eski Türk Edebiyatının problemli alanlarında yeni yaklaşımlar geliştirerek çözüm üretebilir. Bu problemli alanların gerek tespiti gerekse çözümü noktasında akademik usullerle tartışır.X
8
Eski Türk Edebiyatı alanında edinmiş olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.X
9
Eski Türk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini akademik verilerle destekleyerek yazılı, görsel ve sözel olarak paylaşır.X
10
Eski Türk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini geniş kitlelerin faydası için kullanır.X
11
Yabancı dil bilgi ve becerisini kullanarak Eski Türk Edebiyatı alanındaki problemleri yabancı meslektaşları ile tartışır, bilgi paylaşımında bulunur.
12
Modern çağın teknik ve imkânları dâhilinde bilişim teknolojilerini de kullanarak Eski Türk Edebiyatı alanındaki bilgisini paylaşır, bilgi alışverişinde bulunur.
13
Eski Türk Edebiyatı alanı ile ilgili bilgilerin ve verilerin toplanmasında, yorumlanmasında, uygulanmasında ve duyurulması aşamalarının her birinde toplumsal, bilimsel, hukuksal ve etik değerleri gözeterek hareket eder.X
14
Eski Türk Edebiyatı alanında stratejik, politik ve uygulamaya dayalı plan ve program geliştirebilir.X
15
Eski Türk Edebiyatı alanında özümsemiş olduğu bilgiyi, beceriyi beşeri bilimlerin çeşitli sahalarında tatbik edebilir.X