GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEMİNER/2010003
Dersin Adı: SEMİNER
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr.İsmail Hakkı AKSOYAK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/aksoyak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aksoyak@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Araştırma hedef, yöntem ve sonuçlarını kısa, özlü, doğru, açık ve etkin bir şekilde rapor yazmayı öğrenir.
Belli bir araştırma konusunu tanımlayabilme, konuyla ilgili uygun araştırma yöntemlerini kullanarak araştırmayı tamamlamayı öğrenir.
Temel bilimsel literatürü eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmeyi öğrenir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin öğretim üyesi veya bilim dalından başka bir öğretim üyesi (danışman) ile seminer konularını belirlenir. Bilimsel araştırma yöntemleri ve etkil
2. Hafta  Seminer konuları kesinleşir ve seminer sunum programı hazırlanır. Bilimsel araştırma yöntemleri ve etkili seminer sunumu ile ilgili olarak çağrılı ko
3. Hafta  Bilimsel araştırma yöntemleri ve etkili seminer sunumu ile ilgili olarak çağrılı konuşmacılar veya danışman tarafından öğrencilere bilgi verilir.
4. Hafta  Bilimsel araştırma yöntemleri ve etkili seminer sunumu ile ilgili olarak çağrılı konuşmacılar veya danışman tarafından öğrencilere bilgi verilir.
5. Hafta  Sunumdan önce öğrenciler hazırladığı seminerleri danışmanına gösterir; öneri, eleştiri ve katkılarını alarak gerekli düzeltmeleri yapar.
6. Hafta  Belirlenen programa göre öğrencilerden biri veya ikisi hazırladıkları semineri sunar.
7. Hafta  Belirlenen programa göre öğrencilerden biri veya ikisi hazırladıkları semineri sunar.
8. Hafta  Belirlenen programa göre öğrencilerden biri veya ikisi hazırladıkları semineri sunar.
9. Hafta  Belirlenen programa göre öğrencilerden biri veya ikisi hazırladıkları semineri sunar.
10. Hafta  Belirlenen programa göre öğrencilerden biri veya ikisi hazırladıkları semineri sunar.
11. Hafta  Belirlenen programa göre öğrencilerden biri veya ikisi hazırladıkları semineri sunar.
12. Hafta  Belirlenen programa göre öğrencilerden biri veya ikisi hazırladıkları semineri sunar.
13. Hafta  Belirlenen programa göre öğrencilerden biri veya ikisi hazırladıkları semineri sunar.
14. Hafta  Belirlenen programa göre öğrencilerden biri veya ikisi hazırladıkları semineri sunar.
15. Hafta  Belirlenen programa göre öğrencilerden biri veya ikisi hazırladıkları semineri sunar.
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. KARASAR, Niyazi; Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2003 2. KARASAR, Niyazi; Araştırmalarda Rapor Hazırlama, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2001 3. SEYİDOĞLU, Halil Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem Yayınları, İstanbul, Kasım 1995. 4. DAY, Robert A.; Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır, çeviren, Gülay Aşkar Altay, Ankara, Tübitak Yayınları, 2003. 5.AYŞAN, Erhan; İnternet Desteğinde Bilimsel Makale Ve Tez Yazımı, İstanbul, Nobel Tıp Yayınları, 2003. 6. YILDIZ, Rıfat; Soru-Cevap Tekniğiyle Tez Yazma, Makale Hazırlama Ve Yayınlama Kılavuzu, Ankara, Detay Yayınları, 2013.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
11
2
22
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
12
1
12
 Sunu hazırlama
12
1
12
 Sunum
12
1
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
2
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
12
2
24
 Diğer
12
2
24
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edinmiş olduğu bilgi ve yeterliliği, Eski Türk Edebiyatı uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Eski Türk Edebiyatının Osmanlı Tarihi başta olmak üzere beşeri bilimlerin bütün sahalarında disiplinler arası çalışmalardaki etkinliğini kavrar.X
3
Eski Türk Edebiyatı sahasının temel kaynak eserlerini okur, anlar ve yorumlar. Bu metinleri çağın kuram ve yöntemleri çerçevesinde inceler.X
4
Eski Türk Edebiyatı alanında edindiği bilgileri disiplinler arası çalışmalardan gelen bilgisini de kullanarak yorumlar ve yeni bilgiler türetir.X
5
Eski Türk Edebiyatına has problem alanlarını tespit edip araştırma yöntemlerini kullanarak bunlara çözümler üretir.X
6
Eski Türk Edebiyatı alanına has bir metni latinize edebilir, bu metni sadeleştirebilir. Metnin türünü tespit edebilir ve kuramsal incelemelerde bulunabilir.X
7
Eski Türk Edebiyatının problemli alanlarında yeni yaklaşımlar geliştirerek çözüm üretebilir. Bu problemli alanların gerek tespiti gerekse çözümü noktasında akademik usullerle tartışır.X
8
Eski Türk Edebiyatı alanında edinmiş olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.X
9
Eski Türk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini akademik verilerle destekleyerek yazılı, görsel ve sözel olarak paylaşır.X
10
Eski Türk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini geniş kitlelerin faydası için kullanır.X
11
Yabancı dil bilgi ve becerisini kullanarak Eski Türk Edebiyatı alanındaki problemleri yabancı meslektaşları ile tartışır, bilgi paylaşımında bulunur.
12
Modern çağın teknik ve imkânları dâhilinde bilişim teknolojilerini de kullanarak Eski Türk Edebiyatı alanındaki bilgisini paylaşır, bilgi alışverişinde bulunur.
13
Eski Türk Edebiyatı alanı ile ilgili bilgilerin ve verilerin toplanmasında, yorumlanmasında, uygulanmasında ve duyurulması aşamalarının her birinde toplumsal, bilimsel, hukuksal ve etik değerleri gözeterek hareket eder.X
14
Eski Türk Edebiyatı alanında stratejik, politik ve uygulamaya dayalı plan ve program geliştirebilir.
15
Eski Türk Edebiyatı alanında özümsemiş olduğu bilgiyi, beceriyi beşeri bilimlerin çeşitli sahalarında tatbik edebilir.X