GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ESKİ TÜRK EDEBİYATINDA MENSUR ESERLER I./1010002
Dersin Adı: ESKİ TÜRK EDEBİYATINDA MENSUR ESERLER I.
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. İSMAİL HAKKI AKSOYAK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/aksoyak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aksoyak@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
13-17.yy. Anadolu sahasında nesir tarzında yazılmış bir metni Latin alfabesine çevirir.
Latin alfabesine çevrilen bir metni Türkiye Türkçe’sine aktarır.
Nesir türleri hakkında bilgi sahibi olur.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Nesir kavramı.
2. Hafta  Eski Türk edebiyatında nesir türleri.
3. Hafta  Eski Türk edebiyatında nesir üslubu.
4. Hafta  13-14.yy.da nesir tarihi; 13-14.yy’a ait metin okuma ve anlam verme.
5. Hafta  15.yy.da nesir tarihi; 15.yy.a ait metin okuma ve anlam verme.
6. Hafta  Seci kavramı ve türleri; 15.yy.a ait metin okuma ve anlam verme.
7. Hafta  15.yy.a ait metin okuma ve anlam verme.
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  16.yy.da nesir tarihi.
10. Hafta  16.yya ait metin okuma ve anlam verme.
11. Hafta  16.yya ait metin okuma ve anlam verme.
12. Hafta  16.yya ait metin okuma ve anlam verme.
13. Hafta  16.yya ait metin okuma ve anlam verme.
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. TULUM, Mertol; Tazarrunâme Yusuf Sinan Paşa, Ankara, MEB Yay.,2001. 2. İZ ,Fahir, Eski Türk Edebiyatında Nesir, Ankara, Akçağ Yay.,1995. 3. KILIÇ, Filiz, XVII.yy. Tezkirelerinde Şair ve Eser Üzerine Değerlendirmeler, Akçağ Yayınları, Ankara 1998. 4. KAVRUK, Hasan, Eski Türk Edebiyatında Mensur Hikayeler, Ankara,MEB Yay., 1998. 5. LEVEND ,Agah Sırrı, Divan Edebiyatında Hikaye, TDAY-Belleten 1967 (1989), s. 71-117. 6. İSEN ,Mustafa; Ötelerden Bir Ses, Divan Edebiyatı ve Balkanlarda Türk Edebiyatı Üzerine Makaleler, Ankara, 1997. 7. SOLMAZ ,Süleyman, Ahdî ve Gülşen-i Şu'arâsı, Ankara, AKM Yay,. 2005. 8. İSEN, Mustafa, vd; Şair Tezkireleri, Ankara, Grafiker Yayınları, 2012. 9. KÖKSAL, M. Fatih,; “Sinan Paşa’nın Nesri ve Nesir Üslûbu”, Doğu Akdeniz Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Dergisi-1, 1998, s. 83-97. 10. İSEN, Mustafa .Latifî Tezkiresi, KB Yay., Ankara,1990.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
2
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
11
2
22
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
12
1
12
 Sunu hazırlama
12
1
12
 Sunum
12
1
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
2
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
13
2
26
 Diğer
12
2
24
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edinmiş olduğu bilgi ve yeterliliği, Eski Türk Edebiyatı uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Eski Türk Edebiyatının Osmanlı Tarihi başta olmak üzere beşeri bilimlerin bütün sahalarında disiplinler arası çalışmalardaki etkinliğini kavrar.
3
Eski Türk Edebiyatı sahasının temel kaynak eserlerini okur, anlar ve yorumlar. Bu metinleri çağın kuram ve yöntemleri çerçevesinde inceler.X
4
Eski Türk Edebiyatı alanında edindiği bilgileri disiplinler arası çalışmalardan gelen bilgisini de kullanarak yorumlar ve yeni bilgiler türetir.X
5
Eski Türk Edebiyatına has problem alanlarını tespit edip araştırma yöntemlerini kullanarak bunlara çözümler üretir.X
6
Eski Türk Edebiyatı alanına has bir metni latinize edebilir, bu metni sadeleştirebilir. Metnin türünü tespit edebilir ve kuramsal incelemelerde bulunabilir.X
7
Eski Türk Edebiyatının problemli alanlarında yeni yaklaşımlar geliştirerek çözüm üretebilir. Bu problemli alanların gerek tespiti gerekse çözümü noktasında akademik usullerle tartışır.
8
Eski Türk Edebiyatı alanında edinmiş olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.X
9
Eski Türk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini akademik verilerle destekleyerek yazılı, görsel ve sözel olarak paylaşır.X
10
Eski Türk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini geniş kitlelerin faydası için kullanır.
11
Yabancı dil bilgi ve becerisini kullanarak Eski Türk Edebiyatı alanındaki problemleri yabancı meslektaşları ile tartışır, bilgi paylaşımında bulunur.
12
Modern çağın teknik ve imkânları dâhilinde bilişim teknolojilerini de kullanarak Eski Türk Edebiyatı alanındaki bilgisini paylaşır, bilgi alışverişinde bulunur.X
13
Eski Türk Edebiyatı alanı ile ilgili bilgilerin ve verilerin toplanmasında, yorumlanmasında, uygulanmasında ve duyurulması aşamalarının her birinde toplumsal, bilimsel, hukuksal ve etik değerleri gözeterek hareket eder.
14
Eski Türk Edebiyatı alanında stratejik, politik ve uygulamaya dayalı plan ve program geliştirebilir.
15
Eski Türk Edebiyatı alanında özümsemiş olduğu bilgiyi, beceriyi beşeri bilimlerin çeşitli sahalarında tatbik edebilir.X