GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ESKİ TÜRK EDEBİYATINDA NAZIM I./1010001
Dersin Adı: ESKİ TÜRK EDEBİYATINDA NAZIM I.
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr.İsmail Hakkı AKSOYAK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/aksoyak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aksoyak@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Osmanlıca okuma bilgisi gelişir.
Nazım şekillerinin özellikleri kavrar.
Verilen şiirlerde edebî sanatları ve özellikle teşbih unsurlarını bulma yeteneği gelişir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  15.yy edebiyatında genel bir bakış.
2. Hafta  Ali Nihat Tarlan’ın Şeyhi Divanını Tetkik adlı eserinde Şeyhî ve İran şairlerinin karşılaştırılması
3. Hafta  Necâtî’nin “nişan” redifli kasîdesinin “Tuğra” ve “Ferman” açısından değerlendirilmesi
4. Hafta  Necâtî’nin “nişan” redifli kasîdesinin “Tuğra” ve “Ferman” açısından değerlendirilmesi
5. Hafta  Karamanlı Aynî’nin Cem Sultan hakkındaki bir şiirini inceleme.
6. Hafta  16.yy edebiyatında genel bir bakış.
7. Hafta  Bâkî, hayatı, sanatı, eserleri ve diğer bilgiler. Bâkî mektebini değerlendirme.
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Bâkî’nin şiirlerini okuma ve değerlendirme.
10. Hafta  Hayâlî’nin şiirlerini okuma ve değerlendirme.
11. Hafta  Fuzûlî mektebini değerlendirme.
12. Hafta  Fuzûlî Divanı’nın ön sözünü okuma ve değerlendirme.
13. Hafta  Fuzûlî’nin şiirlerini okuma ve değerlendirme.
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. TARLAN, Ali Nihat, Ahmed Paşa Dîvânı, Ankara, Akçağ Yay., 1992. 2. KÜÇÜK, Sabahattin, Bâkî Dîvânı, , Ankara, TDK Yay., 1994. 3. BANARLI, Nihat Sami, Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul, MEB Yay. 1971, C.1-2. 4. İZ, Fahir, Eski Türk Edebiyatı Nazım I, İstanbul, 1966. 5. LEVEND, Agah Sırrı, Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Ankara, TTK Yay., 1988. 6. TARLAN, Ali Nihat, Necâtî Bey Dîvânı, Ankara, Akçağ Yay., 1992. 7. ONAY, Ahmet Talat, Eski Türk Edebiyatın Mazmunlar, İstanbul,1996. 8. TARLAN, Ali Nihat, Şeyhî Dîvânı’nı Tetkik, Ankara, Akçağ Yay., 2003. 9. TİMURTAŞ, Faruk Kadri, Şeyhî’nin Harnâmesi, İstanbul 1981. 10. İZ, Fahir, Eski Türk Edebiyatı Nazım II, İstanbul, 1966.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
3
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
12
1
12
 Sunu hazırlama
12
1
12
 Sunum
12
1
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
2
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
13
2
26
 Diğer
10
1
10
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edinmiş olduğu bilgi ve yeterliliği, Eski Türk Edebiyatı uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
2
Eski Türk Edebiyatının Osmanlı Tarihi başta olmak üzere beşeri bilimlerin bütün sahalarında disiplinler arası çalışmalardaki etkinliğini kavrar.X
3
Eski Türk Edebiyatı sahasının temel kaynak eserlerini okur, anlar ve yorumlar. Bu metinleri çağın kuram ve yöntemleri çerçevesinde inceler.X
4
Eski Türk Edebiyatı alanında edindiği bilgileri disiplinler arası çalışmalardan gelen bilgisini de kullanarak yorumlar ve yeni bilgiler türetir.X
5
Eski Türk Edebiyatına has problem alanlarını tespit edip araştırma yöntemlerini kullanarak bunlara çözümler üretir.X
6
Eski Türk Edebiyatı alanına has bir metni latinize edebilir, bu metni sadeleştirebilir. Metnin türünü tespit edebilir ve kuramsal incelemelerde bulunabilir.X
7
Eski Türk Edebiyatının problemli alanlarında yeni yaklaşımlar geliştirerek çözüm üretebilir. Bu problemli alanların gerek tespiti gerekse çözümü noktasında akademik usullerle tartışır.
8
Eski Türk Edebiyatı alanında edinmiş olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.X
9
Eski Türk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini akademik verilerle destekleyerek yazılı, görsel ve sözel olarak paylaşır.X
10
Eski Türk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini geniş kitlelerin faydası için kullanır.
11
Yabancı dil bilgi ve becerisini kullanarak Eski Türk Edebiyatı alanındaki problemleri yabancı meslektaşları ile tartışır, bilgi paylaşımında bulunur.
12
Modern çağın teknik ve imkânları dâhilinde bilişim teknolojilerini de kullanarak Eski Türk Edebiyatı alanındaki bilgisini paylaşır, bilgi alışverişinde bulunur.X
13
Eski Türk Edebiyatı alanı ile ilgili bilgilerin ve verilerin toplanmasında, yorumlanmasında, uygulanmasında ve duyurulması aşamalarının her birinde toplumsal, bilimsel, hukuksal ve etik değerleri gözeterek hareket eder.
14
Eski Türk Edebiyatı alanında stratejik, politik ve uygulamaya dayalı plan ve program geliştirebilir.
15
Eski Türk Edebiyatı alanında özümsemiş olduğu bilgiyi, beceriyi beşeri bilimlerin çeşitli sahalarında tatbik edebilir.X