GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Bilgisayar Destekli Öğretim Kuram Araştırma ve Tasaım/1980209
Dersin Adı: Bilgisayar Destekli Öğretim Kuram Araştırma ve Tasaım
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bilgisayar destekli öğretimin kuramsal temellerini tanıyabilme
Bilgisayar destekli öğretimde tasarım modellerini araştırma
Bilgisayar destekli öğretim stratejilerini, temel tasarım ilkelerini, metot ve tekniklerini tartışma.
Bilgisayar destekli öğretimde eğitsel yazılımları inceleme.
Bilgisayar destekli öğretim zeki öğretim sistemlerini ve uyarlanabilir öğrenme ortamlarını inceleme.
Bilgisayar destekli öğretim tasarlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerini tanıyabilme
Bilgisayar destekli öğretimde temel araştırma alanlarını inceleme.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Bilgisayar destekli öğretim tasarımı kuramsal temelleri
2. Hafta  Bilgisayar destekli öğretim tasarım modelleri
3. Hafta  Bilgisayar destekli öğretimde tasarım ve öğretim stratejileri
4. Hafta  Bilgisayar destekli öğretimin temel tasarım ilkeleri, metot ve teknikleri
5. Hafta  Bilgisayar destekli öğretimde eğitsel yazılımlar.
6. Hafta  Bilgisayar destekli öğretimde zeki öğretim sistemleri
7. Hafta  Bilgisayar destekli öğretimde uyarlanabilir öğrenme ortamları.
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Bilgisayar destekli öğretimi tasarlama, uygulama ve değerlendirme süreçleri.
10. Hafta  Bilgisayar destekli öğretimi tasarlama, uygulama ve değerlendirme süreçleri
11. Hafta  Bilgisayar destekli öğretim tasarımında temel araştırma alanları
12. Hafta  Proje uygulamaları
13. Hafta  Proje uygulamaları
14. Hafta  Proje uygulamaları
15. Hafta  Proje sunumları
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
15
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
12
3
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
3
36
 Materyal tasarlama, uygulama
1
3
3
 Rapor hazırlama
1
6
6
 Sunu hazırlama
1
6
6
 Sunum
1
5
5
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
10
5
50
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim Teknolojisi ile ilgili temel kavram ve kuramsal temelleri kavrar.X
2
Bireylerin eğitim teknolojisine ilişkin öğrenme ihtiyaçlarını belirler.X
3
Eğitim teknolojisi alanındaki uygulamalara ve öğrenme öğretme ortamlarına yönelik yaratıcı, özgün ve yenilikçi, teknoloji destekli öğretim materyalleri tasarlar.X
4
Etkili metin tasarımı, mesaj tasarımı ve öğretimsel görsel mesajları yorumlamada gerekli ilke ve kuralları uygular.X
5
Öğretim tasarımında, bilimsel verilere ve bireysel farklılıklara uygun öğrenme öğretme ortamları düzenleyerek, kaynakları etkin bir biçimde yönetir.X
6
Zengin bir öğrenme öğretme ortamı oluşturmak için insan gücü ve insan gücü dışı kaynakları verimli ve etkin olarak kullanır.X
7
Bilişim ve iletişim teknolojileri ile ilgili gelişmeleri, yenilikleri izleyerek alandaki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarda, mesleki ve akademik yaşantıda kullanır.X
8
Alana yönelik çalışmalarda, bilimsel araştırma sistematiğine uygun, veri ve tekniklerinden yararlanır.X
9
Alanda kazanılan bilgi ve becerileri kullanarak farklı ortamlarda ve çalışmalarda; eğitim teknoloğu, öğretim tasarımcısı, teknoloji koordinatörü gibi uzmanlarla etkileşim içinde olur.X
10
Dinamik bir alan olan eğitimin etkilendiği temel disiplinlerle ilişkisini kurarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri alanında kazandığı bilgilerle bütünleştirir.X
11
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
12
Yabancı bir dili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
13
Alanda belirlenen güncel sorunlara yönelik uygun stratejilerden yararlanarak, yeni araştırmalar ve projeler tasarlar.X
14
Alana yönelik çalışmaları eleştirel bakış açısı ile değerlendirir.X
15
Alanda çalışmalarda etik değerleri dikkate alır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Özden Demirkan)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://abs.gazi.edu.tr/oozden)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (oozden@gazi.edu.tr)