GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Türk Milli Eğitim Sisteminde Gelişmeler, Sorunlar ve Eğilimler/1980203
Dersin Adı: Türk Milli Eğitim Sisteminde Gelişmeler, Sorunlar ve Eğilimler
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Tayyip DUMAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/tayyip
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  tayyip@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenci Türk toplumunun sosyal yapı ve özelliklerini kavrar.
Türk eğitim sisteminin genel durumunu değerlendirir.
Türk eğitim sisteminde okul yönetimi ve öğretmenlerden kaynaklanan sosyal problemleri kavrar.
Eğitimdeki sosyal değer değişimlerinin farkına varır.
Aile yapısının önemini ve eğitime yansımalarını kavrar.
Kitle iletişim araçları ve eğitim ilişkisini değerlendirir.
Küreselleşme ve eğitim sistemimize etkilerini değerlendirir.
Türk eğitiminin sosyal problemlerini bilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türk Toplumunun Sosyal Yapı ve Özelliklerine Genel Bakış
2. Hafta  Türk Eğitim Sisteminin Genel Durumu
3. Hafta  Türk Eğitim Sisteminde Okul Yönetimi ve Öğretmenlerden Kaynaklanan Sosyal Problemler
4. Hafta  Denetim
5. Hafta  Özel Dershaneler ve Eğitim
6. Hafta  Yurtdışından Dönen İşçi Çocuklarının Eğitim Sistemine Uyum Sorunları, Beyin Göçü
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Eğitimde Sosyal Değer Değişimleri
9. Hafta  Öğrencilerin Maruz Kaldığı Zararlı Alışkanlıklar
10. Hafta  Aile Yapısı ve Eğitime Yansımaları
11. Hafta  Kitle İletişim Araçları ve Eğitime Etkisi
12. Hafta  Eğitimde Fırsat ve İmkân Eşitliği, Küreselleşme ve Eğitim Sistemimiz
13. Hafta  Türk Eğitiminin Sosyal Problemleri
14. Hafta  Değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  KONGAR, Emre. (1995) Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği, İstanbul: Remzi Kitabevi TEZCAN, Mahmut. (1991) Eğitim Sosyolojisi. Ankara: Yargıçoğlu Matbaası ŞEMİN, Refia. (1975) Okulda Başarısızlık, Sosyo-Kültürel Açıdan Şanssız Çocuklar. İstanbul: Edebiyat Fakültesi Yayınları HESAPÇIOĞLU, M.- ÇAĞLAR A. (1991) Yurtdışından Dönen İşçi Çocuklarının Türk Toplumuna ve Eğitim Sistemine Uyum Sorunları. İstanbul
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
60
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
5
12
60
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
12
60
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
2
7
14
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim Teknolojisi ile ilgili temel kavram ve kuramsal temelleri kavrar.X
2
Bireylerin eğitim teknolojisine ilişkin öğrenme ihtiyaçlarını belirler.X
3
Eğitim teknolojisi alanındaki uygulamalara ve öğrenme öğretme ortamlarına yönelik yaratıcı, özgün ve yenilikçi, teknoloji destekli öğretim materyalleri tasarlar.X
4
Etkili metin tasarımı, mesaj tasarımı ve öğretimsel görsel mesajları yorumlamada gerekli ilke ve kuralları uygular.X
5
Öğretim tasarımında, bilimsel verilere ve bireysel farklılıklara uygun öğrenme öğretme ortamları düzenleyerek, kaynakları etkin bir biçimde yönetir.X
6
Zengin bir öğrenme öğretme ortamı oluşturmak için insan gücü ve insan gücü dışı kaynakları verimli ve etkin olarak kullanır.X
7
Bilişim ve iletişim teknolojileri ile ilgili gelişmeleri, yenilikleri izleyerek alandaki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarda, mesleki ve akademik yaşantıda kullanır.X
8
Alana yönelik çalışmalarda, bilimsel araştırma sistematiğine uygun, veri ve tekniklerinden yararlanır.X
9
Alanda kazanılan bilgi ve becerileri kullanarak farklı ortamlarda ve çalışmalarda; eğitim teknoloğu, öğretim tasarımcısı, teknoloji koordinatörü gibi uzmanlarla etkileşim içinde olur.X
10
Dinamik bir alan olan eğitimin etkilendiği temel disiplinlerle ilişkisini kurarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri alanında kazandığı bilgilerle bütünleştirir.X
11
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
12
Yabancı bir dili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
13
Alanda belirlenen güncel sorunlara yönelik uygun stratejilerden yararlanarak, yeni araştırmalar ve projeler tasarlar.X
14
Alana yönelik çalışmaları eleştirel bakış açısı ile değerlendirir.X
15
Alanda çalışmalarda etik değerleri dikkate alır.X