GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Çağdaş Eğitimde Yeni Teknolojileri/1980105
Dersin Adı: Çağdaş Eğitimde Yeni Teknolojileri
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Eğitim-teknoloji, teknoloji-toplum, teknoloji-felsefe ve teknoloji-bilim arasındaki ilişkiyi bilir.
Öğretim sürecinde teknolojinin önemini açıklar.
Bilgi toplumundaki yeni oluşumlardan haberdar olur.
Bilgi teknolojilerini tanır.
Bilgisayar ve bilgisayar teknolojisini tanıyarak eğitim-öğretim amaçlı kullanır.
Bilgisayar ağlarının eğitim-öğretim hizmetlerindeki işlevlerini bilir.
Bilgiye ulaşmada interneti etkin kullanır. •
Öğretim amaçlı bilgisayar yazılımlarından haberdar olur. Öğretim sürecindeki çoklu ortamların oluşturulmasında kullanılan araç-gereçleri bilir ve etk
Gelecekte okullarımızda yer alması muhtemel eğitim ortamlarında kullanılabilecek eğitim teknolojilerini tanır. Eğitim teknolojisi ile ilgili hem ulu
Çoklu ortam kavramını açıklayabilme, özelliklerini belirleyebilme, çoklu ortam tasarım ilke ve öğelerini sıralayabilme. Bilişsel yük kuramından doğan

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Çağdaş eğitimde teknoloji-eğitim ilişkisi
2. Hafta  Bir disiplin alanı olarak eğitim teknolojisi
3. Hafta  Eğitim teknolojisinin boyutları (kuramsal, toplumsal, felsefi, bilimsel)
4. Hafta  Teknolojinin öğretmen, öğrenciye ve toplumsal yapıya sağladıkları yararlar
5. Hafta  Öğretim sürecinde teknolojinin yeri ve önemi
6. Hafta  Eğitimde teknolojik gelişmeler
7. Hafta  Bilgisayar ve eğitimde kullanım alanları
8. Hafta  Bilgisayar ağları
9. Hafta  İnternet ve internet eğitimi
10. Hafta  Öğretim amaçlı bilgisayar yazılımları
11. Hafta  Eğitimde çoklu ortamlar (tümleşik teknolojiler, telekonferans sistemler, bilgi dağıtıcı sistemler, hypermedia)
12. Hafta  Çoklu ortam uygulamalarının kuramsal temelleri
13. Hafta  Çoklu ortamla öğrenmede kullanılan yaygın formatlar. Bilişsel yük kuramı ve çoklu ortam tasarımı.
14. Hafta  Çoklu ortam projesi hazırlama. Çoklu ortam yazarlık sistemleri. Çoklu ortam uygulamalarında görsel tasarım. Çoklu ortam uygulamalarında kullanıcı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
0
 Uygulama
1
0
 Projeler
1
15
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
11
4
44
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
11
4
44
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
3
6
18
 Sunu hazırlama
2
6
12
 Sunum
2
6
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim Teknolojisi ile ilgili temel kavram ve kuramsal temelleri kavrar.X
2
Bireylerin eğitim teknolojisine ilişkin öğrenme ihtiyaçlarını belirler.X
3
Eğitim teknolojisi alanındaki uygulamalara ve öğrenme öğretme ortamlarına yönelik yaratıcı, özgün ve yenilikçi, teknoloji destekli öğretim materyalleri tasarlar.X
4
Etkili metin tasarımı, mesaj tasarımı ve öğretimsel görsel mesajları yorumlamada gerekli ilke ve kuralları uygular.X
5
Öğretim tasarımında, bilimsel verilere ve bireysel farklılıklara uygun öğrenme öğretme ortamları düzenleyerek, kaynakları etkin bir biçimde yönetir.X
6
Zengin bir öğrenme öğretme ortamı oluşturmak için insan gücü ve insan gücü dışı kaynakları verimli ve etkin olarak kullanır.X
7
Bilişim ve iletişim teknolojileri ile ilgili gelişmeleri, yenilikleri izleyerek alandaki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarda, mesleki ve akademik yaşantıda kullanır.X
8
Alana yönelik çalışmalarda, bilimsel araştırma sistematiğine uygun, veri ve tekniklerinden yararlanır.X
9
Alanda kazanılan bilgi ve becerileri kullanarak farklı ortamlarda ve çalışmalarda; eğitim teknoloğu, öğretim tasarımcısı, teknoloji koordinatörü gibi uzmanlarla etkileşim içinde olur.X
10
Dinamik bir alan olan eğitimin etkilendiği temel disiplinlerle ilişkisini kurarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri alanında kazandığı bilgilerle bütünleştirir.X
11
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
12
Yabancı bir dili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
13
Alanda belirlenen güncel sorunlara yönelik uygun stratejilerden yararlanarak, yeni araştırmalar ve projeler tasarlar.X
14
Alana yönelik çalışmaları eleştirel bakış açısı ile değerlendirir.X
15
Alanda çalışmalarda etik değerleri dikkate alır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Yrd.Doç.Dr.Mehmet Arif ÖZERBAŞ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (websitem.gazi.edu.tr/ozerbas)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ozerbas@gazi.edu.tr)