GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Uzaktan Eğitimin Temelleri ve Uygulaması/1980104
Dersin Adı: Uzaktan Eğitimin Temelleri ve Uygulaması
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Zeki Kaya
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.esef.gazi.edu.tr/index4.php?isid=500&sid=3&pid=6&aky=1
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  zkaya@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenci bu dersin sonunda uzaktan eğitimi tanımlar.
Türkiye’deki ve dünyadaki uzaktan eğitim uygulamalarını örneklerle açıklar.
Uzaktan eğitimle geleneksel eğitim arasındaki farkı açıklar.
Uzaktan eğitim ortamlarını sınıflar.
İnternet yoluyla eğitimde etkileşimin önemini vurgular.
Gelecekte uzaktan eğitimin nasıl olacağını tahmin eder.
Şu anda Türkiye’de ve dünyada uzaktan eğitim yoluyla gerçekleşen öğretmen eğitimini değerlendirir.
Uzaktan eğitim programlarının değerlendirilmesinin nasıl olması gerektiğini açıklar.
Uzaktan eğitimin gerekliliğine inanır.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüzyüze.. gerektiğinde de uzaktan eğitim şeklinde....
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Uzaktan eğitim gereksinimi (yararları, sınırlılıkları)
2. Hafta  Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitime ilişkin uygulamalar
3. Hafta  Uzaktan eğitim yönetimi
4. Hafta  Uzaktan eğitimde bilgisayarlı öğrenme kaynakları
5. Hafta  Uzaktan eğitim ortamları (etkileşimli)
6. Hafta  Uzaktan eğitim ortamları (etkileşimsiz)
7. Hafta  Uzaktan eğitimde öğretmen eğitimi
8. Hafta  Uzaktan eğitimde internet
9. Hafta  Uzaktan eğitim programlarının değerlendirilmesi
10. Hafta  Konu ile ilgili yerli ve yabancı makalelerin değerlendirilerek sunumu
11. Hafta  Ara sınav
12. Hafta  Sunu
13. Hafta  Sunu
14. Hafta  Genel değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  İlgili kitap ve makaleler
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt,
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
12
3
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
3
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
3
5
15
 Sunu hazırlama
3
5
15
 Sunum
3
3
9
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
5
35
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
0
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim Teknolojisi ile ilgili temel kavram ve kuramsal temelleri kavrar.X
2
Bireylerin eğitim teknolojisine ilişkin öğrenme ihtiyaçlarını belirler.X
3
Eğitim teknolojisi alanındaki uygulamalara ve öğrenme öğretme ortamlarına yönelik yaratıcı, özgün ve yenilikçi, teknoloji destekli öğretim materyalleri tasarlar.X
4
Etkili metin tasarımı, mesaj tasarımı ve öğretimsel görsel mesajları yorumlamada gerekli ilke ve kuralları uygular.X
5
Öğretim tasarımında, bilimsel verilere ve bireysel farklılıklara uygun öğrenme öğretme ortamları düzenleyerek, kaynakları etkin bir biçimde yönetir.X
6
Zengin bir öğrenme öğretme ortamı oluşturmak için insan gücü ve insan gücü dışı kaynakları verimli ve etkin olarak kullanır.X
7
Bilişim ve iletişim teknolojileri ile ilgili gelişmeleri, yenilikleri izleyerek alandaki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarda, mesleki ve akademik yaşantıda kullanır.X
8
Alana yönelik çalışmalarda, bilimsel araştırma sistematiğine uygun, veri ve tekniklerinden yararlanır.X
9
Alanda kazanılan bilgi ve becerileri kullanarak farklı ortamlarda ve çalışmalarda; eğitim teknoloğu, öğretim tasarımcısı, teknoloji koordinatörü gibi uzmanlarla etkileşim içinde olur.X
10
Dinamik bir alan olan eğitimin etkilendiği temel disiplinlerle ilişkisini kurarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri alanında kazandığı bilgilerle bütünleştirir.X
11
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
12
Yabancı bir dili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
13
Alanda belirlenen güncel sorunlara yönelik uygun stratejilerden yararlanarak, yeni araştırmalar ve projeler tasarlar.X
14
Alana yönelik çalışmaları eleştirel bakış açısı ile değerlendirir.X
15
Alanda çalışmalarda etik değerleri dikkate alır.X