GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Öğretim Teknolojilerinde Yaratıcılık ve Yaratıcı Uygulamalar/1980003
Dersin Adı: Öğretim Teknolojilerinde Yaratıcılık ve Yaratıcı Uygulamalar
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğretim teknolojileri ve yaratıcılık ile ilgili temel kavramları açıklar.
Bu kavramları birbirinden ayırt eder.
Yaratıcılığın her koşulda önemine inanır.
Yaratıcılığı engelleyen sebepleri açıklar.
Bu engelleri nasıl kaldıracağını ve nasıl mücadele edeceğini açıklar.
Yaratıcılığın gelişmesi için neler yapılacağını uygulamalı olarak ortaya koyar/uygular.
Kendi alanında yaratıcı çalışma örnekleri hazırlar.
Hazırlanan materyalleri bir plan içine nasıl yerleştireceğini açıklar.
Materyalleri değerlendirerek değerlendirme konusunda beceri kazanır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dersi için ön hazırlıklar sınıf ve öğrencilerin hazırlıkları
2. Hafta  Yaratıcılığı sınırlayan durumlar - Film gösterimi NK Soruların cevaplanması daha önceki materyallerin sınıfta sunumu
3. Hafta  Final için konuların belirlenmesi Yaratıcı olmak ya da olmamak Yaratıcılık nedir ? İnovasyon nedir? Arasındaki farklar
4. Hafta  Yaratıcı düşünmenin kuramsal temelleri Öğrencilerin final ve sunu sorularının cevaplanması
5. Hafta  Scamper uygulaması KİMLER YARATICIDIR
6. Hafta  Başkalarıyla Aynı Şeye Bakmak Ama Farklı bir Şeyi Görmek
7. Hafta  Soru sormak Problemlere alışılmadık ya da orijinal bir yaklaşım Problem çözme ve yaratıcı düşünme nerede birleşir nerede ayrılır
8. Hafta  Sınıf tartışmaları okunan kitapların tartışmaları
9. Hafta  Sınıf içi tartışama Yatay Düşünme Tekniği
10. Hafta  Triz bir yaratıcı problem çözme tekniği
11. Hafta  Gordon tekniği, Varsayımları Sorgulama,
12. Hafta  Materyalleri tamamlama ve sunma
13. Hafta  Materyalleri tamamlama ve sunma
14. Hafta  Materyalleri tamamlama ve sunma
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
2
20
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
12
3
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
3
36
 Materyal tasarlama, uygulama
13
3
39
 Rapor hazırlama
6
2
12
 Sunu hazırlama
2
6
12
 Sunum
2
6
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim Teknolojisi ile ilgili temel kavram ve kuramsal temelleri kavrar.X
2
Bireylerin eğitim teknolojisine ilişkin öğrenme ihtiyaçlarını belirler.X
3
Eğitim teknolojisi alanındaki uygulamalara ve öğrenme öğretme ortamlarına yönelik yaratıcı, özgün ve yenilikçi, teknoloji destekli öğretim materyalleri tasarlar.X
4
Etkili metin tasarımı, mesaj tasarımı ve öğretimsel görsel mesajları yorumlamada gerekli ilke ve kuralları uygular.X
5
Öğretim tasarımında, bilimsel verilere ve bireysel farklılıklara uygun öğrenme öğretme ortamları düzenleyerek, kaynakları etkin bir biçimde yönetir.X
6
Zengin bir öğrenme öğretme ortamı oluşturmak için insan gücü ve insan gücü dışı kaynakları verimli ve etkin olarak kullanır.X
7
Bilişim ve iletişim teknolojileri ile ilgili gelişmeleri, yenilikleri izleyerek alandaki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarda, mesleki ve akademik yaşantıda kullanır.X
8
Alana yönelik çalışmalarda, bilimsel araştırma sistematiğine uygun, veri ve tekniklerinden yararlanır.X
9
Alanda kazanılan bilgi ve becerileri kullanarak farklı ortamlarda ve çalışmalarda; eğitim teknoloğu, öğretim tasarımcısı, teknoloji koordinatörü gibi uzmanlarla etkileşim içinde olur.X
10
Dinamik bir alan olan eğitimin etkilendiği temel disiplinlerle ilişkisini kurarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri alanında kazandığı bilgilerle bütünleştirir.X
11
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
12
Yabancı bir dili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
13
Alanda belirlenen güncel sorunlara yönelik uygun stratejilerden yararlanarak, yeni araştırmalar ve projeler tasarlar.X
14
Alana yönelik çalışmaları eleştirel bakış açısı ile değerlendirir.X
15
Alanda çalışmalarda etik değerleri dikkate alır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Nurdan KALAYCI)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://w3.gazi.edu.tr/~kalayci/)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (nurdankal@yahoo.com)