GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Seminer/ET-298(YL)
Dersin Adı: Seminer
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenci bu dersin sonunda; Türkiye’de ve gelişmiş ülkelerde eğitim teknolojileri alanında yüksek lisans düzeyinde hazırlanmış tezleri, makaleleri ve kongre tebliğlerini inceler ve değerlendirir,
Türkiye’de ve gelişmiş ülkelerde eğitim teknolojileri alanında yüksek lisans düzeyinde hazırlanmış tezleri, makaleleri ve kongre tebliğlerin inceler ve değerlendirir,
araştırma konusunu belirler,
araştırma konusuna göre araştırma önerisini hazırlar,
araştırmada kullanılacak ölçme aracı ya da ölçme araçlarının taslağını hazırlar,
ölçme aracı ya da ölçme araçlarıyla ilgili uzman görüşlerini alır,
araştırma önerisini hazırlamayı sürdürür,
araştırma verilerinin nasıl analiz edileceğini tanır,
araştırma önerisini yazar,
araştırma önerisinin sunumunu yapar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dersin Tanımı: Dersin hedefleri, işlenişi, uygulama İlkeleri
2. Hafta  Türkiye’de eğitim teknolojileri alanında yüksek lisans düzeyinde hazırlanmış tezlerin, makalelerin ve kongre tebliğlerinin incelenmesi: yüksek lisans tezleri, yüksek lisans düzeyindeki makaleler, kongre tebliğleri
3. Hafta  Gelişmiş ülkelerde eğitim teknolojileri alanında yüksek lisans düzeyinde hazırlanmış tezlerin, makalelerin ve kongre tebliğlerinin incelenmesi: yüksek lisans tezleri , yüksek lisans düzeyindeki makaleler, kongre tebliğleri
4. Hafta   Türkiye’de eğitim teknolojileri alanında doktora düzeyinde hazırlanmış tezlerin, makalelerin ve kongre tebliğlerinin incelenmesi: Doktora tezleri, Doktora düzeyindeki makaleler, kongre tebliğleri
5. Hafta   Gelişmiş ülkelerde eğitim teknolojileri alanında doktora düzeyinde hazırlanmış tezlerin, makalelerin ve kongre tebliğlerinin incelenmesi, doktora tezleri, doktora düzeyindeki makaleler, kongre tebliğleri
6. Hafta  Araştırma konusunun belirlenmesi, değerlendirilmesi ve seçimi
7. Hafta   Seçilen konunun araştırma önerisine dönüştürülmesi
8. Hafta  Araştırma önerisine göre, araştırmada kullanılacak ölçme aracı ya da ölçme araçlarının taslağının hazırlanması ve incelenmesi
9. Hafta   Araştırma önerisine göre, araştırmada kullanılacak biçimlendirilmiş ölçme aracı ya da ölçme araçlarıyla ilgili uzman görüşlerinin alınması
10. Hafta  Araştırma önerisinin hazırlanmasına başlanılması ve araştırma önerisi hazırlama sürecinin izlenmesi
11. Hafta   Araştırma önerisinin hazırlanmasına devam edilmesi ve araştırma önerisi hazırlama sürecinin izlenmesi
12. Hafta   Araştırmada kullanılan istatistiksel işlemler ve verilerin analizi, araştırmada kullanılan istatistiksel işlemlere ilişkin önerilerin sunulması ve gözden geçirilmesi, elde edilebilecek verilerin analizine göre tablolar oluşturulmasına ilişkin öneriler sunulması
13. Hafta   Araştırmanın yazımı, araştırma önerisi yazımında dikkat edilecek hususların açıklanması, yazılan araştırma önerisinin kontrol edilmesi
14. Hafta   Hazırlanan araştırma önerisi raporunun sunulması, tartışılması ve değerlendirilmesi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
0
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
2
16
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
8
8
 Sunum
1
8
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
1
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
116
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim Teknolojisi ile ilgili temel kavram ve kuramsal temelleri kavrar.X
2
Bireylerin eğitim teknolojisine ilişkin öğrenme ihtiyaçlarını belirler.X
3
Eğitim teknolojisi alanındaki uygulamalara ve öğrenme öğretme ortamlarına yönelik yaratıcı, özgün ve yenilikçi, teknoloji destekli öğretim materyalleri tasarlar.X
4
Etkili metin tasarımı, mesaj tasarımı ve öğretimsel görsel mesajları yorumlamada gerekli ilke ve kuralları uygular.X
5
Öğretim tasarımında, bilimsel verilere ve bireysel farklılıklara uygun öğrenme öğretme ortamları düzenleyerek, kaynakları etkin bir biçimde yönetir.X
6
Zengin bir öğrenme öğretme ortamı oluşturmak için insan gücü ve insan gücü dışı kaynakları verimli ve etkin olarak kullanır.X
7
Bilişim ve iletişim teknolojileri ile ilgili gelişmeleri, yenilikleri izleyerek alandaki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarda, mesleki ve akademik yaşantıda kullanır.X
8
Alana yönelik çalışmalarda, bilimsel araştırma sistematiğine uygun, veri ve tekniklerinden yararlanır.X
9
Alanda kazanılan bilgi ve becerileri kullanarak farklı ortamlarda ve çalışmalarda; eğitim teknoloğu, öğretim tasarımcısı, teknoloji koordinatörü gibi uzmanlarla etkileşim içinde olur.X
10
Dinamik bir alan olan eğitimin etkilendiği temel disiplinlerle ilişkisini kurarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri alanında kazandığı bilgilerle bütünleştirir.X
11
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
12
Yabancı bir dili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
13
Alanda belirlenen güncel sorunlara yönelik uygun stratejilerden yararlanarak, yeni araştırmalar ve projeler tasarlar.X
14
Alana yönelik çalışmaları eleştirel bakış açısı ile değerlendirir.X
15
Alanda çalışmalarda etik değerleri dikkate alır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Zeki KAYA)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/zkaya)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (zkaya@gazi.edu.tr)