GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İnsan Bilgisayar Etkileşimi/1960120
Dersin Adı: İnsan Bilgisayar Etkileşimi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Kullanılabilirlik çalışmalarının bileşenlerini bilme
Kullanılabilirlik ölçüm araçları

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Giriş İnsan bilgisayar etkileşimine giriş
2. Hafta  Kullanılabilirlik Nedir?
3. Hafta  Kullanılabilirliğin Yararları Kullanılabilirlik Prensipleri ve İlkeleri a. Sistem bilgisinin sunumu b. Dil kullanımı c. Esneklik d. Tutarlık e.
4. Hafta  Kullanılabilirliğin Yararları Kullanılabilirlik Prensipleri ve İlkeleri a. Sistem bilgisinin sunumu b. Dil kullanımı c. Esneklik d. Tutarlık e.
5. Hafta  Geliştirme Süreci a. Planlama b. Analiz c. Tasarım d. Değerlendirme e. Sürekli geliştirme
6. Hafta  Geliştirme Süreci a. Planlama b. Analiz c. Tasarım d. Değerlendirme e. Sürekli geliştirme
7. Hafta  Geliştirme Süreci a. Planlama b. Analiz c. Tasarım d. Değerlendirme e. Sürekli geliştirme
8. Hafta  Bilgi Kullanımı a. Hedef kitle b. İçerik belirleme c. Site yapısı
9. Hafta  Bilgi Kullanımı a. Hedef kitle b. İçerik belirleme c. Site yapısı
10. Hafta  Kullanılabilirlik Testleri i. Amaç j. Nasıl yapılır k. Test türleri
11. Hafta  Kullanılabilirlik Testleri i. Amaç j. Nasıl yapılır k. Test türleri
12. Hafta  Kullanılabilirlik Testleri i. Amaç j. Nasıl yapılır k. Test türleri
13. Hafta  Proje hazırlık ve sunum
14. Hafta  Proje hazırlık ve sunum
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
2
40
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
12
4
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
4
48
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
5
20
 Sunu hazırlama
4
5
20
 Sunum
2
5
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
5
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
202
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Alanı ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.X
3
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.X
4
Alanında edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.X
5
Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.X
6
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütürX
7
Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirir.X
8
Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretir
9
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda insiyatif alır
10
Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.X
11
Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.X
12
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir.X
13
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Pörtföyü B2 düzeyi)X
14
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır.
15
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
16
Alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşır
17
Alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir.
18
Alanında kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç.Dr. Selçuk Özdemir)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://w3.gazi.edu.tr/web/sozdemir)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (sozdemir@gazi.edu.tr)