GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Yapılandırmacı Öğrenme Ortamları: Kuram, Tasarım ve Değerlendirme/1960114
Dersin Adı: Yapılandırmacı Öğrenme Ortamları: Kuram, Tasarım ve Değerlendirme
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Gerekli verileri toplama,
Verileri analiz etme,
Öğretim yaklaşımlarını karşılaştırma,
Uygun yaklaşım, model ve uygulamaları seçme,
İhtiyaca göre bir dersin tasarımını yapma,
Materyalleri tasarlama,
Öğretimin tüm bileşenlerini değerlendirme ve
Sonuçları raporlaştırma ile
İlgililere sunma yeterliliğine ulaşır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüzyüze eğitim
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Ders programının tartışılması, yöntemin ve görevlerin belirlenmesi
2. Hafta  Öğrenme kuramları
3. Hafta  Öğretim kuramlarına ve Öğretim tasarımı
4. Hafta  Yapılandırmacı yaklaşım
5. Hafta  Yapılandırmacı yaklaşım ve öğrenme kuramı
6. Hafta  Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının temel bileşenleri
7. Hafta  Yapılandırmacı yaklaşımda öğretim tasarımı süreci
8. Hafta  Öğretim için ortam ve materyal hazırlama
9. Hafta  Proje Tabanlı Öğrenme
10. Hafta  Problem temelli öğrenme
11. Hafta  Durumlu ve Bağlaşık Öğrenme
12. Hafta  Öğretime yapılandırmacı ve diğer yaklaşımların karşılaştırılması
13. Hafta  Yapılandırmacı yaklaşımda değerlendirme
14. Hafta  Proje ve Ödev incelenmesi
15. Hafta  Projelerin Sunumu
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
25
 Uygulama
1
25
 Projeler
2
50
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
3
18
 Materyal tasarlama, uygulama
6
10
60
 Rapor hazırlama
5
4
20
 Sunu hazırlama
5
3
15
 Sunum
5
2
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
193
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.72
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Alanı ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.X
3
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.X
4
Alanında edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.X
5
Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.X
6
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütürX
7
Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirir.X
8
Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretirX
9
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda insiyatif alırX
10
Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.X
11
Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.X
12
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir.X
13
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Pörtföyü B2 düzeyi)X
14
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır.X
15
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanırX
16
Alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşırX
17
Alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir.X
18
Alanında kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Demet H. Somuncuoğlu ÖZERBAŞ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/demets)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (demetozerbas@gmail.com , demets@gazi.edu.tr)