GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İnternete Dayalı Eğitimde Etkileşim Uygulamaları/1960113
Dersin Adı: İnternete Dayalı Eğitimde Etkileşim Uygulamaları
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Etkileşimi ve ilgili kavramları tanımlar ve iletişim-etkileşim ilişkisini açıklar
E-öğrenme ortamları için farklı etkileşim türlerini ifade eder
uzaktan eğitimde etkileşim kuramlarını (Moore, Hillman, Anderson) tanımlar ve aralarındaki ilişkiyi açıklar
öğrenme-öğretme kuramlarının etkileşimli e-öğrenme ortamlarına etkisini tartışır
uzaktan eğitim kuramlarının etkileşimli e-öğrenme ortamlarına etkisi
teknolojinin etkileşimli e-öğrenme ortamlarına etkisini ortaya koyar
etkileşimli e-öğrenme ortamları için uygun etkinlikleri (sindirme etkinlikleri, uygulama etkinlikleri ve bağlayıcı etkinlikler) tasarlar
e-öğrenme ortamlarında etkileşimi etkileyen değişkenleri değerlendirir
etkileşimli e-öğrenme ortamları için uygun öğretim tasarımı model ve stratejileri tartışır
etkileşimli e-öğrenme ortamlarının tasarlar ve geliştirir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde laboratuvar ortamında yürütülmektedir. Dersteki bazı etkinlikler için çeşitli internet teknolojilerinden yararlanılmaktadır.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Etkileşim ve ilgili kavramlar; iletişim-etkileşim ilişkisi
2. Hafta  e-öğrenme ortamları için farklı etkileşim türleri; uzaktan eğitimde etkileşim kuramları (Moore, Hillman, Anderson, vd.)
3. Hafta  e-öğrenme ortamları için farklı etkileşim türleri; uzaktan eğitimde etkileşim kuramları (Moore, Hillman, Anderson, vd.)
4. Hafta  Öğrenme-öğretme kuramlarının etkileşimli e-öğrenme ortamlarına etkisi
5. Hafta  Uzaktan eğitim kuramlarının etkileşimli e-öğrenme ortamlarına etkisi
6. Hafta  Teknolojinin etkileşimli e-öğrenme ortamlarına etkisi
7. Hafta  Etkileşimli e-öğrenme ortamları için uygun etkinlikler (sindirme etkinlikleri, uygulama etkinlikleri ve bağlayıcı etkinlikler)
8. Hafta  Vize Haftası
9. Hafta  Etkileşimli e-öğrenme ortamları için uygun etkinlikler (sindirme etkinlikleri, uygulama etkinlikleri ve bağlayıcı etkinlikler)
10. Hafta  Etkileşimli e-öğrenme ortamları için uygun etkinlikler (sindirme etkinlikleri, uygulama etkinlikleri ve bağlayıcı etkinlikler)
11. Hafta  e-öğrenme ortamlarında etkileşimi etkileyen değişkenler
12. Hafta  Etkileşimli e-öğrenme ortamları için uygun öğretim tasarımı model ve stratejileri
13. Hafta  Etkileşimli e-öğrenme ortamlarının tasarımı ve geliştirilmesi
14. Hafta  Etkileşimli e-öğrenme ortamlarının tasarımı ve geliştirilmesi
15. Hafta  Etkileşimli e-öğrenme ortamlarının tasarımı ve geliştirilmesi
16. Hafta  Final sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
30
 Uygulama
1
30
 Projeler
1
40
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
6
60
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
5
40
 Materyal tasarlama, uygulama
6
4
24
 Rapor hazırlama
10
2
20
 Sunu hazırlama
3
1
3
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
1
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
1
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
196
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.84
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Alanı ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.X
3
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.X
4
Alanında edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.X
5
Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.X
6
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütürX
7
Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirir.X
8
Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretirX
9
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda insiyatif alırX
10
Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.X
11
Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.X
12
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir.X
13
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Pörtföyü B2 düzeyi)X
14
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır.X
15
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanırX
16
Alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşırX
17
Alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir.X
18
Alanında kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Serçin KARATAŞ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://w3.gazi.edu.tr/~sercin/ , http://websitem.gazi.edu.tr/site/sercin)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (sercin@gazi.edu.tr , sercinkaratas@gmail.com)