GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Performans Tabanlı Öğretim Sistemleri: Kuram, Tasarım ve Değerlendirme/1960014
Dersin Adı: Performans Tabanlı Öğretim Sistemleri: Kuram, Tasarım ve Değerlendirme
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Performans kavramını, performansı etkileyen içsel ve dışsal faktörleri öğrenmek.
Performans göstergeleri ve performans gelişim düzeyleri hakkında bilgi sahibi olmak.
Öğrenme ve performans ilişkisini kavramak.
Performans tabanlı öğretim ve performans öğrenimi kavramlarını kavrama yeteneği kazanmak.
Performans tabanlı öğretimin felsefi ve psikolojik temellerini öğrenmek.
Performans tabanlı öğretimde öğretmenin ve öğrencinin rolünü öğrenmek.
Performans tabanlı öğretimi planlama, uygulama aşamaları, etkinlikleri tasarımı ve değerlendirme hakkında bilgi sahibi olmak.
Performans tabanlı öğretime yönelik öğretim tasarım modellerini araştırmak ve öğrenmek.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Performans kavramı
2. Hafta  Performansı etkileyen içsel ve dışsal faktörler
3. Hafta  Performans göstergeleri ve performans gelişim düzeyleri
4. Hafta  Öğrenme ve performans ilişkisi
5. Hafta  Performans tabanlı öğretim ve performans öğrenimi
6. Hafta  Performans tabanlı öğretimin felsefi ve psikolojik temelleri
7. Hafta  Performans tabanlı öğretimde öğretmenin ve öğrencinin rolü
8. Hafta  Ara sınav - vize sınavı
9. Hafta  Performans tabanlı öğretimi planlama ve uygulama aşamaları
10. Hafta  Performans tabanlı öğretimde etkinliklerin tasarımı
11. Hafta  Performans tabanlı öğretimde değerlendirme yöntem ve araçları
12. Hafta  Performans tabanlı öğretim sistemleri tasarımı mimarisi
13. Hafta  Performans tabanlı öğretime yönelik öğretim tasarım modelleri: ADDIE ve Performans Sistemine Yönelik Öğretim Modeli
14. Hafta  Performans tabanlı öğretime yönelik öğretim tasarım modelleri: Performans Tabanlı Öğretim ve Etki için Öğretim Modeli
15. Hafta  Performans tabanlı öğretime yönelik öğretim tasarım modelleri: ARCS Motivasyon Modeli: Bölüm1 (Tasarım) & Bölüm2 (Stratejilerin Uygulanması)
16. Hafta  Dönem sonu sınavı - final sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
60
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
7
4
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
4
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
8
8
64
 Sunu hazırlama
3
4
12
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
191
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Alanı ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.X
3
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.X
4
Alanında edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.X
5
Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.X
6
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütürX
7
Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirir.X
8
Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretirX
9
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda insiyatif alırX
10
Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.X
11
Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.X
12
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir.X
13
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Pörtföyü B2 düzeyi)X
14
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır.X
15
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanırX
16
Alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşırX
17
Alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir.X
18
Alanında kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr.Öğretim Üyesi Sami ACAR)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/samiacar )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (samiacar@gazi.edu.tr)