GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Uzaktan Eğitimde Uygulamalar ve Sorunlar/1960009
Dersin Adı: Uzaktan Eğitimde Uygulamalar ve Sorunlar
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Uzaktan eğitime uluslarası perspektiften bakar.
Uzaktan eğitimdeki uygulamaları bilir
Farklı uzaktan eğitim uygulamalarını bilir
Uzaktan eğitimdeki sorunları bilir
Uzaktan eğitim problemlerine çözüm önerileri getirir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Ders programının tartışılması
2. Hafta  Uzaktan eğitim çalışmalarında mevcut uygulamalara genel bakış, kalite, akreditasyon ve onay sorunları
3. Hafta  İnsan gelişim perspektifinden uzaktan eğitimin değerlendirilmesi, Büyük üniversitelerde ve kar eden özel üniversitelerde uzaktan eğitim çalışmalarında
4. Hafta  Uzaktan eğitim alanındaki liderlerle yapılan görüşmelerin analizi
5. Hafta  Uzaktan eğitimdeki eğilim ve sorunların tanımlanması ve incelenmesi
6. Hafta  Uluslar arası uzaktan eğitimde kariyer imkanı
7. Hafta  Uzaktan eğitimde eğilim ve sorunlar üzerinde kişisel görüşlerin irdelenmesi
8. Hafta  Gelişmekte olan ülkelerde açık öğretim ve uzaktan eğitim çalışmaları, uzaktan eğitimde mobil öğrenmenin kullanılması
9. Hafta  İngiliz uzaktan eğitim sisteminin incelenmesi
10. Hafta  Türkiye’deki uzaktan eğitim çalışmalarının incelenmesi
11. Hafta  Brezilya ve Güney Afrika’daki uzaktan eğitim çalışmalarının incelenmesi, kazanılan tecrübeler ve yaşanan sorunlar
12. Hafta  Uzaktan eğitimin Türk kadınlarının eğitimindeki rolü ve önemi
13. Hafta  Uzaktan eğitimdeki öğrenme yönetim sistemlerinin incelenmesi ve bu sistemlerin karşılaştırılması
14. Hafta  Uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
3
50
 Uygulama
1
25
 Projeler
0
0
 Pratik
1
25
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
100
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
0
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
4
3
12
 Rapor hazırlama
4
3
12
 Sunu hazırlama
5
3
15
 Sunum
4
3
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
3
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
3
12
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
201
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Alanı ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.X
3
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.X
4
Alanında edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.X
5
Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.X
6
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütürX
7
Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirir.X
8
Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretirX
9
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda insiyatif alırX
10
Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.X
11
Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.X
12
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir.X
13
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Pörtföyü B2 düzeyi)X
14
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır.X
15
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanırX
16
Alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşırX
17
Alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir.X
18
Alanında kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Öğr. Gör. Dr. Çelebi ULUYOL)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (websitem.gazi.edu.tr/celebi)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (celebi@gazi.edu.tr)