GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Uyarlanabilir Sistemler/1960004
Dersin Adı: Uyarlanabilir Sistemler
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Dersi tamamlayan öğrenciler uyarlanabilir sistemleri tanıyarak, eğitim süreçlerinde kullanım şekillerini açıklayabileceklerdir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dersin tanıtılması ve derste öğrencilerden bekleneceklerin açıklanması Uyarlanabilir Sistem kavramına genel giriş
2. Hafta  Uyarlanabilir Sistemlerin genel özelliklerinin açıklanması Bu sistemlere gereksinim duyulma nedenlerinin ayrıntılı bir şekilde ele alınması ve bu ne
3. Hafta  Uyarlanabilir sistemlerin yapısı ve bu süreçteki önemli
4. Hafta  Uyarlanabilir Sistemlerin bileşenlerinin ele alınması •Konu Alanı Modeli •Öğrenci Modeli •Sonuç Çıkarma Mekanizması •Uyarlamalar
5. Hafta  Uyarlanabilir Sistemlerin Oluşturulma Süreci Konu alanı modeli oluşturmadaki alternatif yöntem ve tekniklerin ele alınması
6. Hafta  Öğrenci modelleme sürecinde ele alınan değişkenler ve öğrenci modelleme yöntemlerinin ele alınması
7. Hafta  Sonuç Çıkarma mekanizmasında kullanılabilecek alternatif yöntemlerin ele alınması
8. Hafta  İçerik uyarlama yöntemleri ve tekniklerinin ele alınması
9. Hafta  Gezinmeyi uyarlamada kullanılabilecek yöntemler ve tekniklerinin ele alınması
10. Hafta  Örnek uyarlanabilir bir sistemin incelenmesi
11. Hafta  Uyarlanabilir ölçme kavramının tanımlanması ve bu süreçteki önemli adımların açıklanması
12. Hafta  Örnek uyarlanabilir bir ölçme sistemin incelenmesi
13. Hafta  Uyarlanabilir sistemlerin değerlendirme sürecinin açıklanması ve katmanlı değerlendirme modelinin ele alınması
14. Hafta  Dönemin değerlendirilmesi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
3
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
60
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
5
10
50
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
1
10
10
 Rapor hazırlama
2
15
30
 Sunu hazırlama
2
3
6
 Sunum
2
1
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Alanı ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.X
3
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.X
4
Alanında edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.X
5
Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.X
6
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütürX
7
Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirir.X
8
Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretir
9
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda insiyatif alırX
10
Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.
11
Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.X
12
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir.
13
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Pörtföyü B2 düzeyi)
14
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır.
15
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
16
Alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşırX
17
Alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir.
18
Alanında kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç.Dr. Sibel SOMYÜREK)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://www.sibelsomyurek.com/)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (somyurek@gmail.com , ssomyurek@gazi.edu.tr)