GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Beden Eğitimi ve Sporda Hareket Eğitimi/1940115
Dersin Adı: Beden Eğitimi ve Sporda Hareket Eğitimi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Antrenör, Beden Eğitimi Öğretmeni ve hareketle ilgilenen diğer araştırmacılar, günlük yaşam faaliyetlerinde ve çeşitli sportif teknikler ile performansın değerlendirilmesi için, Teorik model kurabilir, İdeal hareket performansının biyomekanik kinesiyolojik, fizyolojik tanımlamaları için bilimsel
Hareket Eğitim, fiziksel faaliyetlerin sağlığı olumlu yönde nasıl etkilediğini bilme,
Fiziksel aktivitelerin (spor) kültürümüzün bir parçası olduğunu bilme,
Öğretmen çocukları egzersizleri, oyunları ve hareketleri yapmaları için açıklamalı ve motive edebilme,
Hareket eğitimi ile çocukların gelişimlerini değerlendirmek ve değerlendirmek için eğitilebilme,
Hareket eğitimi ile çocuğu artan vücut bilgisi, algı, dayanıklılık, güç, bilinçli egzersiz seçimi ile koordinasyon, cesaret ve çevikliğini geliştirme,
Fiziksel olarak aktif ve sağlıklı bir yaşam tarzı sürdürme ve bunlardan zevk alma becerisi ve tutumlarını geliştirme,
Temel oyunlar kavramlar, daha büyük fırsatlar sağlayan değiştirilmiş oyunlar aracılığıyla tanıtabilme,
Çocukların temel becerilerini geliştirmesine yardımcı olma,
Yüzme sadece bir spor değil, aynı zamanda hayat kurtarıcı ve yaşam boyu sürecek bir eğlence etkinliği olduğunu öğretme,

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta   Hareket Kavramı, hareketlerin bilgisi,
2. Hafta  Hareket koordinat eksenleri ve düzlemleri
3. Hafta  Beden farkındalığı (Vücut ne yapabilir?). Hedefleri
4. Hafta  Hareketi Tanımlama, hedef geliştirme, Etkileyen faktörleri ortaya koyma, Prensipleri dikkate alma, Değerlendirme ve yorumlama
5. Hafta  Harekette Anatomik koordinasyon ve Farklı hareket seviyeleri
6. Hafta  Vücut parçalarının tanımlanması ve yeri, Vücut şekilleri ve konumları
7. Hafta  Hareketi oluşumunda iç ve dış kuvvetler,Hareket aralığını yapılan hareket ve duruma göre ayarlama
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Temel motor beceriler, Hareket şekilleri, ritim, algılama, zamanlama,
10. Hafta  Hareketin oluşumundaki çevresel faktörler
11. Hafta  İnsan hareketlerinin Psiko – Sosyal boyutu
12. Hafta  Biyomekanik Açıdan Hareket Çeşitleri inceleme
13. Hafta  Performans Açısından insan Hareketleri inceleme
14. Hafta  Davranışlar Açısından İnsan Hareketleri inceleme, Bireysel farklılıklar
15. Hafta  Sağlık için Fiziksel Aktiviteler ve Genel Değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
13
3
39
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
10
3
30
 Sunu hazırlama
10
3
30
 Sunum
13
3
39
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
3
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği alanında;  X
2
Yöntem ve teknikleri uygulayabilme, verileri analiz edip değerlendirebilme becerisiX
3
Ulusal ve uluslararası ilgili literatürü takip edebilme ve bu bilgileri kendi çalışmasına aktarabilme becerisiX
4
Belli bir konuda uzmanlaşarak alandaki eksikleri belirleyebilme becerisiX
5
Eksiklere yönelik çözüm önerileri üretebilme becerisiX
6
Temel mesleki bilgilerX
7
  Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgilerX
8
 Disiplinler arası alanlarda çalışma becerisiX
9
 Bilgiyi uygulamada kullanabilme becerisiX
10
Yeni durumlara uyarlanabilme yeteneğiX
11
Temel bilgisayar becerisiX
12
Etik ilkelere uyma becerisiX
13
 Eleştiri ve özeleştiri yapabilme becerisiX
14
 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisiX
15
• Sözlü ve yazılı sunum yapma yeteneğiX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Latif AYDOS)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/aydost)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (aydost@gazi.edu.tr , latifaydos@gmail.com)