GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Çağdaş Beden Eğitimi ve Spor Düşüncesinin Gelişimi/1940104
Dersin Adı: Çağdaş Beden Eğitimi ve Spor Düşüncesinin Gelişimi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Beden eğitiminin Antik Çağ eğitim sistemlerindeki yerini açıklar
Rönesans ve Aydınlanma dönemlerinin beden egitimi yaklaşımını açıklar
18.-19. yüzyıl beden eğitimi akımlarını yorumlar
Endüstri çağı ile modern sporun doğuşunu ilişkilendirir
Modern olimpik hareketi ve felsefesini açıklar
Çağdaş beden eğitimi ve spor akımlarının Türkiye’deki görünümünü açıklar
Türkiye’de olimpik hareket ve olimpizmin gelişimini açıklar

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Antik Yunan ve Roma’da Eğitim ve Beden Eğitimi
2. Hafta  Rönesans ve Aydınlanma Dönemlerinde Eğitim ve Beden Eğitimi
3. Hafta  Alman Cimnastiği ve F. L. JAHN
4. Hafta  İsveç Cimnastiği ve P. H. LING
5. Hafta  Endüstri Çağı ve Modern Sporun Doğuşu
6. Hafta  Modern Olimpiyat Oyunları: Kuruluş ve Felsefe
7. Hafta  Vize sınavı
8. Hafta  Türkiye’de Beden Eğitimi Akımları: Alman Cimnastiği
9. Hafta  Türkiye’de Beden Eğitimi Akımları: İsveç Cimnastiği
10. Hafta  Türkiye’de Beden Eğitimi Akımları: Modern Spor
11. Hafta  Türk Beden Eğitiminde Bir Öncü: Selim Sırrı Tarcan
12. Hafta  Türk Beden Eğitiminin Düşünsel ve Kurumsal Gelişimi
13. Hafta  Türkiye’de Olimpik Hareket ve Olimpizm
14. Hafta  Sunum
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
2
9
18
 Sunu hazırlama
2
6
12
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
4
4
16
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği alanında;  X
2
Yöntem ve teknikleri uygulayabilme, verileri analiz edip değerlendirebilme becerisiX
3
Ulusal ve uluslararası ilgili literatürü takip edebilme ve bu bilgileri kendi çalışmasına aktarabilme becerisiX
4
Belli bir konuda uzmanlaşarak alandaki eksikleri belirleyebilme becerisiX
5
Eksiklere yönelik çözüm önerileri üretebilme becerisiX
6
Temel mesleki bilgilerX
7
  Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgilerX
8
 Disiplinler arası alanlarda çalışma becerisiX
9
 Bilgiyi uygulamada kullanabilme becerisiX
10
Yeni durumlara uyarlanabilme yeteneğiX
11
Temel bilgisayar becerisiX
12
Etik ilkelere uyma becerisiX
13
 Eleştiri ve özeleştiri yapabilme becerisiX
14
 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisiX
15
• Sözlü ve yazılı sunum yapma yeteneğiX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. İbrahim YILDIRAN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/yildiran)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (yildiran@gazi.edu.tr)