GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Beden Eğitimi ve Sporda Araştırma Yöntemleri(Z)/1940131
Dersin Adı: Beden Eğitimi ve Sporda Araştırma Yöntemleri(Z)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Akademik bir yazının tasarlanması, planlaması gerekli formatta yazılabilmesi
Bilimsel ve profesyonel yazıların eleştirel bir şekilde okunabilmesi.
Bilimsel yazıların daha etkin ve yeterli okunabilmesi.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Bilimin Tanımı, Özelliği, Tarihsel Gelişimi ve Bilimsel Paradigmalar
2. Hafta  Bilimsel Araştırma ve Süreçleri, Konu Belirleme, Problemi Tanımlama, Problem Seçimi, Amaç, Önem, Sınırlılıklar
3. Hafta  Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Nitel, Nicel Araştırmalar, Tarama-Deneme Modelleri)
4. Hafta  Bilimsel araştırmada kullanılan ölçme araçları
5. Hafta  Veri toplama süreçleri ve analiz yöntemleri
6. Hafta  Evren ve örneklem, geçerlik ve güvenirlik kavramları, araştırma problemi ve hipotezlerin belirlenmesi
7. Hafta  Bilimsel araştırma yönteminin aşamaları
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Bilimsel yayın türleri (tez-makale yazım teknikleri, sunum hazırlama)
10. Hafta  Bilimsel raporlama, kaynak kullanma, atıf yöntemleri, kaynakça düzenleme
11. Hafta  Etik ve meslek kavramı, etik kuramları
12. Hafta  Araştırma etiği kavramı ve temel ilkeleri, araştırma sürecinde etik dışı davranışlar ve etik ihlalleri
13. Hafta  Yayın etiği ve temel ilkeleri, yayın sürecinde etik dışı davranışlar ve etik ihlalleri, yazarlık hakkı sorunları, taraflı yayın, editoryal etik
14. Hafta  Araştırma ve yayın etiği ile ilgili yasal mevzuatın değerlendirilmesi ve tartışılması, TUBİTAK araştırma ve yayın kurulu yönetmeliği, YÖK bilimsel ara
15. Hafta  Araştırma etik kurulları, yayın etiğine aykırı örnek incelemeleri
16. Hafta  Final sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
5
35
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
7
2
14
 Sunu hazırlama
7
1
7
 Sunum
2
1
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
2
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
2
14
 Diğer
4
4
16
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği alanında;  X
2
Yöntem ve teknikleri uygulayabilme, verileri analiz edip değerlendirebilme becerisiX
3
Ulusal ve uluslararası ilgili literatürü takip edebilme ve bu bilgileri kendi çalışmasına aktarabilme becerisiX
4
Belli bir konuda uzmanlaşarak alandaki eksikleri belirleyebilme becerisiX
5
Eksiklere yönelik çözüm önerileri üretebilme becerisiX
6
Temel mesleki bilgilerX
7
  Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgilerX
8
 Disiplinler arası alanlarda çalışma becerisiX
9
 Bilgiyi uygulamada kullanabilme becerisiX
10
Yeni durumlara uyarlanabilme yeteneğiX
11
Temel bilgisayar becerisiX
12
Etik ilkelere uyma becerisiX
13
 Eleştiri ve özeleştiri yapabilme becerisiX
14
 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisiX
15
• Sözlü ve yazılı sunum yapma yeteneğiX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Ömer Şenel)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/osenel)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (osenel@gazi.edu.tr)