GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Beden Eğitimi ve Sporda Öğretim Yöntemleri/1940102
Dersin Adı: Beden Eğitimi ve Sporda Öğretim Yöntemleri
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin beden eğitimi dersi öğretimi üzerine etkilerini bilmek.
Beden eğitiminin genel ve özel amaçlarını bilmek.
Beden eğitimi öğretmeninin özellikleri, görev ve sorumluluklarını bilmek.
Beden eğitimi programları ve planları hazırlayabilmek.
Beden eğitiminde kullanılan öğretim stil ve yöntemleri bilmek ve uygulayabilmek.
Beden eğitiminde öğrenci, proğram ve öğretmen değerlendirmesini bilmek.
Genel öğretim yöntemlerini kavrayabilme
Eğitim ile ilgili kavramları öğrenme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Ortaokul ve lise öğrencilerin Gelişim Özellikleri: Fiziksel Gelişim Ruhsal Gelişim
2. Hafta  Sosyal Gelişim Zihinsel Gelişim
3. Hafta  Beden eğitimi öğretmenin özellikleri: Fiziksel-Ruhsal-Sosyal-Zihinsel
4. Hafta  Beden eğitimi öğretmeninin görev ve sorumlulukları. Yeni mezun öğretmen.
5. Hafta  Eğitim ile ilgili kavramlar: Öğrenme,öğretme,eğitim,beden eğitimi,öğrenmeyi etkileyen faaktörler,öğretimi sınırlayan faktörler,genel öğretim modeli,v
6. Hafta  Beden eğitimin amaç ve hedefleri.
7. Hafta  Amaçların sınıflandırılması ve beden eğitime uygulanması:Bilişsel, Duyuşsal ve Psikomotor öğrenim alanları.
8. Hafta  Beden eğitimi programları ve geliştirilmesi.
9. Hafta  Beden eğitimi programının planlanması: Yıllık plan, ünite planı ve ders planı.
10. Hafta  Beden eğitimi öğretmeni ve öğretim stilleri: Temel öğretim stilleri; -Öğretmen merkezli stil -Öğrenci merkezli stil
11. Hafta  Mosston'un öğretim stilleri
12. Hafta  Mosston'un öğretim stilleri (devam)
13. Hafta  Beden eğitimi öğretim yöntemleri
14. Hafta  Beden eğitimi öğretim yöntemleri (devam)
15. Hafta  Beden eğitiminde değerlendirme: Öğrenci, öğretmen, program.
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
8
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
2
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
2
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
14
2
28
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
2
1
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği alanında;  X
2
Yöntem ve teknikleri uygulayabilme, verileri analiz edip değerlendirebilme becerisiX
3
Ulusal ve uluslararası ilgili literatürü takip edebilme ve bu bilgileri kendi çalışmasına aktarabilme becerisiX
4
Belli bir konuda uzmanlaşarak alandaki eksikleri belirleyebilme becerisiX
5
Eksiklere yönelik çözüm önerileri üretebilme becerisiX
6
Temel mesleki bilgilerX
7
  Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgilerX
8
 Disiplinler arası alanlarda çalışma becerisiX
9
 Bilgiyi uygulamada kullanabilme becerisiX
10
Yeni durumlara uyarlanabilme yeteneğiX
11
Temel bilgisayar becerisiX
12
Etik ilkelere uyma becerisiX
13
 Eleştiri ve özeleştiri yapabilme becerisiX
14
 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisiX
15
• Sözlü ve yazılı sunum yapma yeteneğiX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Atilla PULUR)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (pulur@gazi.edu.tr)