GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Zihin Engellilere İletişim Becerilerinin Kazandırılması/1820111
Dersin Adı: Zihin Engellilere İletişim Becerilerinin Kazandırılması
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
İletişim, dil, konuşma kavramlarını ve sözel iletişim sürecini açıklayabilme.
Dil ve iletişim bozukluklarını tanımlayabilme.
Dilin bileşenlerini ve alt bileşenlerini tanımlayabilme.
Dil öncesi, gelişmekte olan dil dönemi ve söz döneminde kullanılan değerlendirme araçlarını açıklayabilme.
Dil öncesi, gelişmekte olan dil dönemi ve söz döneminde kullanılan sağaltım tekniklerini açıklayabilme.
Dil öncesi, gelişmekte olan dil dönemi ve söz döneminde kullanılan değerlendirme araçlarını uygulayabilme ve geliştirebilme.
Dil öncesi, gelişmekte olan dil dönemi ve söz döneminde kullanılan sağaltımları planlayabilme ve uygulayabilme.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dil, alıcı dil, ifade edici dil, iletişim, konuşma ve sözlü iletişim süreci, dilin özellikleri
2. Hafta  Dilin bileşenleri
3. Hafta  Dil, iletişim ve konuşma bozuklukları
4. Hafta  Dil öncesi dönemde kullanılan değerlendirme araçları ve sağaltım teknikleri
5. Hafta  Dil öncesi dönemde değerlendirme araçları ve sağaltım teknikleri
6. Hafta  Anne çocuk etkileşimi ve aile eğitimi
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Gelişmekte olan dil döneminde kullanılan değerlendirme araçları ve sağaltım teknikleri
9. Hafta  Gelişmekte olan dil döneminde kullanılan değerlendirme araçları ve sağaltım teknikleri
10. Hafta  Gelişmekte olan dil döneminde kullanılan değerlendirme araçları ve sağaltım tekniklerini açıklama
11. Hafta  Söz döneminde kullanılan değerlendirme ve sağaltım teknikleri
12. Hafta  Söz döneminde kullanılan değerlendirme ve sağaltım teknikleri açıklama
13. Hafta  Söz döneminde kullanılan değerlendirme ve sağaltım teknikleri açıklama
14. Hafta  Tüm dil dönemleri için özet değerlendirme planı hazırlama
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
3
60
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
3
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
6
24
 Materyal tasarlama, uygulama
2
5
10
 Rapor hazırlama
3
5
15
 Sunu hazırlama
3
6
18
 Sunum
2
4
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
4
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
6
18
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
183
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Alanı ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.X
3
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.X
4
Alanında edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.X
5
Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.X
6
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
7
Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirir.X
8
Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretir.X
9
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda inisiyatif alırX
10
Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.X
11
Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.X
12
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir.X
13
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü B2 düzeyi)X
14
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır.X
15
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanırX
16
Alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşırX
17
Alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir.X
18
Alanında kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. E. Rüya Özmen)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/eruya/contact)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ruyaozmen@hotmail.com)