GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Özel Eğitiminde Hizmet Öncesi ve Hizmet İçi Eğitimlerin Desenlenmesi (/1820229
Dersin Adı: Özel Eğitiminde Hizmet Öncesi ve Hizmet İçi Eğitimlerin Desenlenmesi (
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Türkiye’de özel gereksinimli öğrenciler için öğretmen yetiştirme sürecini açıklayabilme
Özel eğitim sınıf öğretmeni yeterliklerini açıklayabilme
Öğretmen yetiştirme politikalarını tartışabilme
Hizmet öncesi öğretmen eğitim sürecini analiz edebilme
Var olan hizmet öncesi öğretmen eğitimine alternatifler oluşturabilme
Öğretmenliğin birinci yılı için geliştirilen destek programları (Induction programs) sorgulayabilme
Uygulanmakta olan destek programlara (Induction programs) alternatifler oluşturabilme
Hizmet içi öğretmen eğitim sürecini analiz edebilme
Var olan hizmet içi öğretmen eğitimine alternatifler oluşturabilme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Türkiye’de özel gereksinimli öğrenciler için öğretmen yetiştirmenin gelişimi
2. Hafta  Özel eğitim sınıf öğretmeni yeterlikleri
3. Hafta  Hizmet öncesi öğretmen eğitiminde teorik bilgi verme süreci
4. Hafta  Hizmet öncesi öğretmen eğitim sürecini analiz edebilme
5. Hafta  Hizmet öncesi öğretmen eğitiminde öğretmenlik uygulaması süreci
6. Hafta  Hizmet öncesi öğretmen eğitiminde öğretmenlik uygulaması yaklaşımları
7. Hafta  Hizmet öncesi öğretmen eğitiminde öğretme becerilerinin kazandırılması
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Hizmet öncesi öğretmen eğitiminde işbirlikçi öğretmenler
10. Hafta  Hizmet öncesi öğretmen eğitiminde işbirlikçi öğretmenlerle ilgili araştırma ve makaleler
11. Hafta  Öğretmenliğin birinci yılı için geliştirilen destek programları (Induction programs)
12. Hafta  Destek programlar ile ilgili araştırma ve makaleler
13. Hafta  Hizmet içi eğitimin amaçları
14. Hafta  Hizmeti içi eğitim programlarının hazırlanması
15. Hafta  Varolan hizmet içi eğitim programlarının tartışılması
16. Hafta  Hizmet içi eğitim programlarıyla ilgili araştırma ve makaleler
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
2
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
3
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
4
8
 Sunu hazırlama
3
4
12
 Sunum
2
3
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
7
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
7
4
28
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
177
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Alanı ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.X
3
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.X
4
Alanında edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.X
5
Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.X
6
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
7
Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirir.X
8
Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretir.X
9
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda inisiyatif alırX
10
Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.X
11
Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.X
12
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir.X
13
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü B2 düzeyi)X
14
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır.X
15
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanırX
16
Alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşırX
17
Alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir.X
18
Alanında kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr. Öğretim Üyesi Eylem Dayı)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/eylemd)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (eylemd@gazi.edu.tr)