GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Özel Eğitiminde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri (A.E.)/1820228
Dersin Adı: Özel Eğitiminde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri (A.E.)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Ulusal ve uluslararası alan yazını tarayarak etkili öğretim ve özelliklerini tanımlayabilme
Öğrenmenin aşamalarına uygun amaç yazabilme
Yanlışsız öğretim yöntemlerinde yer alan temel kavramları açıklayabilme
Yanlışsız öğretim yöntemlerinin her birinin özelliklerini açıklayabilme
Öğrencinin bir beceride düzeyini belirleyebilme
Performans düzeyini belirlediği öğrencinin düzeyine uygun yanlışsız öğretim yöntemlerinden birine karar verebilme
Alan yazını takip ederek yanlışsız öğretim yöntemlerinden birine göre bilimsel yöntemin basamaklarını takip ederek uygulama planlayabilme
Video teknolojisine yer verilen öğretim yöntemlerini açıklayabilme
Etkinlik temelli ve gömülü öğretimin özelliklerini tanımlayabilme
Video destekli, etkinlik temelli ve gömülü öğretimin özelliklerine yönelik öğretim planlayabilme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Öğrenmenin aşamaları
2. Hafta  Öğrenmenin aşamalarına uygun amaç yazma
3. Hafta  Yanlışsız öğretimin özellikleri
4. Hafta  Yanlışsız öğretimde yer alan temel kavramlar
5. Hafta  Beceri Analizi
6. Hafta  Beceri ölçü aracı hazırlama
7. Hafta  Beceride düzey belirleme
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Sabit bekleme süreli öğretim
10. Hafta  Sabit bekleme süreli öğretim
11. Hafta  Eş zamanlı öğretim
12. Hafta  Davranış öncesi ipucu ve sınama
13. Hafta  Aşamalı yardım
14. Hafta  İpucunun sistematik olarak azaltılması
15. Hafta  Video öğretim yöntemleri
16. Hafta  Etkinlik temelli ve gömülü öğretim
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
2
40
 Uygulama
1
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
9
27
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
9
27
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
3
9
27
 Sunum
2
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
9
27
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
12
48
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
198
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Alanı ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.X
3
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.X
4
Alanında edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.X
5
Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.X
6
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
7
Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirir.X
8
Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretir.X
9
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda inisiyatif alırX
10
Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.X
11
Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.X
12
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir.X
13
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü B2 düzeyi)X
14
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır.X
15
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanırX
16
Alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşırX
17
Alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir.X
18
Alanında kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç.Dr. Çığıl Aykut)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/cigil/)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (cigil@gazi.edu.tr)