GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Zihinsel Engellilere Sosyal Beceri Öğretimi (S)/1820227
Dersin Adı: Zihinsel Engellilere Sosyal Beceri Öğretimi (S)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenciler zihin engelli çocuklarda farklı sosyal becerilerin ve sosyal beceri problemlerinin içeriğini ve tanımını söyler.
Öğrenciler güncel sosyal beceri eğitimi programlarını açıklar.
Öğrenciler engeli olan çocuk temelli sosyal beceri öğretimine dayalı müdahale programı hazırlar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Sosyal beceri tanımı, sosyal beceri türleri, sosyal beceri yetersizlikleri ve saldırgan davranış.
2. Hafta  Zihin engelli çocuklarda ve yaygın gelişimsel bozukluk sergileyen çocuklarda sosyal ve duygusal gelişim.
3. Hafta  Sosyal duygusal becerilerin ve akran ilişkilerinin değerlendirilmesi ve değerlendirme sonuçlarına uygun sağaltımların desenlenmesi.
4. Hafta  Duygusal yeterlilik Duyguları farketme, anlama ve ifade etme. Duygusal yeterliliği destekleyici aktiviteler.
5. Hafta  Erken çocukluk döneminde sosyal becerilerin öğretimi-Oyun becerilerinin öğretimi-Fırsat Öğretimi
6. Hafta  Erken çocukluk döneminde sosyal becerilerin öğretimi-Arkadaşlık becerilerinin öğretimi Arkadaşlık becerileri aktiviteleri
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Okul çağı çocuklarında sosyal beceri öğretimi-1-Doğrudan Öğretim Yöntemi
9. Hafta  Okul çağı çocuklarında sosyal beceri öğretimi-2-Akran aracılığı ile sosyal beceri öğretimi
10. Hafta  Okul çağı çocuklarında sosyal beceri öğretimi-3- Sosyal hikayeler sağaltımı
11. Hafta  Okul çağı çocuklarında sosyal beceri öğretimi-4 Bilişsel Strateji Öğretimi ve Saldırgan davranış
12. Hafta  Sosyal beceri öğretiminde teknolojinin kullanımı- videolarla model olma
13. Hafta  Öğrenci sunumları
14. Hafta  Öğrenci sunumları
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
15
15
 Sunu hazırlama
2
10
20
 Sunum
2
4
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Alanı ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.X
3
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.X
4
Alanında edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.X
5
Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.X
6
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
7
Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirir.X
8
Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretir.X
9
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda inisiyatif alırX
10
Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.X
11
Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.X
12
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir.X
13
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü B2 düzeyi)X
14
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır.X
15
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanırX
16
Alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşırX
17
Alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir.X
18
Alanında kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç.Dr. Necdet Karasu)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/necdetkarasu)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (necdetkarasu@gazi.edu.tr)