GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Özel Eğitimde Delile Dayalı Yön ve Prog (Z)/1820124
Dersin Adı: Özel Eğitimde Delile Dayalı Yön ve Prog (Z)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenciler delile dayalı yöntemlerin tanımını ve gerekliliği hakkında yazılı anlatım yapar.
Öğrenciler delile dayalı yöntemlerin belirlenmesinde kullanılan yöntemleri yazar
Öğrenciler delile dayalı yöntemlerin belirlenmesi hakkında niteliksel incelemeler hakkında yazar.
Öğrenciler delilde dayalı yöntemlerin belirlenmesi hakkında niteliksel inceleme yöntemlerinden birini seçerek örnek oluşturur
Öğrenciler delile dayalı yöntemlerin belirlenmesi hakkında niceliksel incelemeler hakkında yazar
Öğrenciler delile dayalı yöntemlerin belirlenmesi hakkında niceliksel yöntemlerden birini seçerek örnek oluşturur
Öğrenciler inceleme yöntemlerinden niceliksel yöntemleri karşılaştırırlar

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Delile dayalı yöntemlerin tanım ve geçmişi
2. Hafta  Delile dayalı yöntemlerin kullanım alanları
3. Hafta  Delile dayalı yöntemlerin kullanım gerekliliği
4. Hafta  Delile dayalı yöntemlerin tespitinde niteliksel yöntemler
5. Hafta  Delile dayalı yöntemlerin tespitinde niceliksel yöntemler
6. Hafta  Delile dayalı yöntemlerin tespitinde niceliksel yöntemler
7. Hafta  Delile dayalı yöntemlerin tespitinde niceliksel yöntemler
8. Hafta  Delile dayalı yöntemlerin tespitinde niceliksel yöntemler
9. Hafta  Delile dayalı yöntemlerin tespitinde niceliksel yöntemler
10. Hafta  Delile dayalı yöntemlerin tespitinde niceliksel yöntemler
11. Hafta  Delile dayalı yöntemlerin tespitinde niceliksel yöntemler
12. Hafta  Delile dayalı yöntemlerin tespitinde niceliksel yöntemler
13. Hafta  Delile dayalı yöntemlerin tespitinde niceliksel yöntemler
14. Hafta  Delile dayalı yöntemlerin tespitinde niceliksel yöntemler
15. Hafta  Delile dayalı yöntemlerin tespitinde niceliksel yöntemler
16. Hafta  Delile dayalı yöntemlerin tespitinde niceliksel yöntemler
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
40
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
70
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
30
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
8
112
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
12
12
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
191
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Alanı ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.X
3
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.X
4
Alanında edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.X
5
Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.X
6
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
7
Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirir.X
8
Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretir.X
9
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda inisiyatif alırX
10
Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.X
11
Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.X
12
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir.X
13
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü B2 düzeyi)X
14
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır.X
15
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanırX
16
Alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşırX
17
Alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir.X
18
Alanında kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Necdet Karasu)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/necdetkarasu)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (necdetkarasu@gazi.edu.tr )