GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği-I/1800208
Dersin Adı: Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği-I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bilimsel araştırmanın temel kavramlarını bilir
Araştırma problemi belirleme kaynaklarına başvurarak araştırma problemi belirler ve tanımlar
Araştırma probleminin nasıl bir desenle inceleneceğine karar verir.
Veri toplama yollarını bilir.
Veri toplama araçlarını seçer veya geliştirir.
Verilerini nasıl bir gruptan toplaması gerektiğini analiz eder.
Araştırma konusuna uygun nitelikli alan taraması yapar.
Verilerini analiz etme yöntemlerini seçer.
Veri analiz sonuçlarını yorumlar.
Bulgularını APA vb standartlara göre raporlaştırır

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Araştırma süreçlerindeki temel kavram ve tanımlar (bilgi edinme yolları, bilimsel yöntem, araştırma türleri ve sınıflandırılması)
2. Hafta  Araştırma problemleri- değişken ve hipotezler
3. Hafta  Alan taraması ve Örnekleme Yöntemleri
4. Hafta  Ölçme ve ölçekler
5. Hafta  Veri toplama teknikleri (Gözlem, Görüşme, Anket)
6. Hafta  Araştırmalarda iç ve dış geçerlik
7. Hafta  Nicel araştırma yöntemleri-1
8. Hafta  Nicel araştırma yöntemleri-2
9. Hafta  Nitel araştırma yöntemleri
10. Hafta  Etik ve Meslek Kavramı - Etik Kuramları
11. Hafta  Araştırma Etiği Kavramı ve Temel İlkeleri, Araştırma Sürecinde Etik Dışı Davranışlar ve Etik İhlalleri
12. Hafta  Yayın Etiği ve Temel İlkeleri-Yayın Sürecinde Etik Dışı Davranışlar ve Etik İhlalleri-Yazarlık Hakkı Sorunları-Taraflı Yayın-Editöryal Etik
13. Hafta  Araştırma Etik Kurulları / Yayın Etiğine Aykırı Örnek İncelemeleri
14. Hafta  Araştırma proje taslağı uygulamaları
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
13
5
65
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
2
26
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
5
20
 Sunu hazırlama
4
5
20
 Sunum
4
1
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
197
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ölçme ve değerlendirme alanına ait temel kavramları bilir.X
2
Ölçme aracı geliştirmeye temel olan test kuramlarını tanır.X
3
Bilimsel araştırma sürecinde gözetilecek etik standartları bilir.X
4
Ölçme araçlarını, yapısına ve kullanılış amacına uygun olarak geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık gibi psikometrik özelliklerine dikkat ederek geliştirir.X
5
Ölçme araçlarının psikometrik nitelikleri ile ölçme aracı geliştirmeye temel olan test kuramları arasında ilişki kurar.X
6
Test geliştirme ve uyarlama aşamalarını izleyerek test geliştirir.X
7
Test geliştirme ve uyarlama süreci ile ilgili amaca uygun istatistiksel teknikleri kullanır.X
8
Projelerde alanıyla ilgili çalışmaları yerine getirir.X
9
Alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular.Projelerde alanıyla ilgili çalışmaları yerine getirir.X
10
Proje önerileri sunar ve tamamlanan projeleri raporlaştırır.X
11
Araştırma problemine uygun bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini seçer.X
12
Nicel araştırma verilerinin çözümlenmesinde yararlanılan yazılımları kullanır.X
13
Psikometrik nitelikleri bakımından amaca uygun ölçme aracını seçer.X
14
Test geliştirme ve bilimsel araştırma sürecini etik standartlara uygunluğu açısından değerlendirir.X
15
Ölçme araçlarının yapısına ve kullanılış amacına uygun psikometrik nitelikleri saptamada kullanılabilecek yöntemi/yaklaşımı değerlendirir.X
16
Ölçme araçlarına ilişkin uyarlama süreçlerinin güçlü ve zayıf yanlarını değerlendirir.X
17
Alanda yapılmış araştırmaları bilimsel yöntemin ölçütlerine göre değerlendirir.X
18
Nicel araştırma verilerinin (tek değişkenli, çok değişkenli) çözümlenmesinde kullanılan yazılım çıktılarını yorumlar.X
19
Bilişim ve iletişim teknolojileri alandaki kuramsal ve uygulamaları çalışmalarda belirli bir düzeyde kullanır.X
20
Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini ve sistemleri içerisindeki ölçme ve değerlendirme uygulamalarını eleştirel bakış açısı ile analiz eder.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Bayram ÇETİN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/mehtapcakan)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (cakanmehtap@hotmail.com)