GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Geçerlik ve Güvenirlikte Çağdaş İlerlemeler ve Yeni Standartlar/18000207
Dersin Adı: Geçerlik ve Güvenirlikte Çağdaş İlerlemeler ve Yeni Standartlar
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Geçerlik ve güvenirlikle ilgili çağdaş gelişmeleri ve ölçme ve test etmedeki yeni standartları kazanma ve takip etme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Klasik Gerçek Ölçüm Kuramına kısa bir giriş;
2. Hafta  Güvenirlik kavramı, eski ve yeni;
3. Hafta  Güvenirliğin tarihçesi ve gelişimi;
4. Hafta  Güvenirlik kestirim yöntemleri, değişmeler ve çağdaş ilerlemeler;
5. Hafta  Güvenirliğin rapor edilmesi, değişmeler, çağdaş ilerlemeler ve yeni standartlar;
6. Hafta  Ara Sınav
7. Hafta  Geçerlik kavramı, eski ve yeni;
8. Hafta  Geçerliğin tarihçesi ve gelişimi;
9. Hafta  Geçerlik ile ilgili yöntemler, prosedürler, tartışmalar, eski ve çağdaş;
10. Hafta  Geçerlikle ilgili çağdaş ilerlemeler ve yeni standartlar;
11. Hafta  Geçerliğin rapor edilmesi, değişmeler, çağdaş ilerlemeler ve yeni standartlar;
12. Hafta  Eğitim ve psikolojide ölçme ve test etme (testing) standartları, eski ve yeni;
13. Hafta  Test etme standartlarının karşılaştırmalı analizi, sürüm ve yıllara göre;
14. Hafta  Test etme standartlarının karşılaştırmalı analizi, sürüm ve yıllara göre ve genel değerlendirme.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
13
3
39
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
3
39
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
10
3
30
 Sunu hazırlama
10
3
30
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
1
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ölçme ve değerlendirme alanına ait temel kavramları bilir.X
2
Ölçme aracı geliştirmeye temel olan test kuramlarını tanır.X
3
Bilimsel araştırma sürecinde gözetilecek etik standartları bilir.X
4
Ölçme araçlarını, yapısına ve kullanılış amacına uygun olarak geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık gibi psikometrik özelliklerine dikkat ederek geliştirir.X
5
Ölçme araçlarının psikometrik nitelikleri ile ölçme aracı geliştirmeye temel olan test kuramları arasında ilişki kurar.X
6
Test geliştirme ve uyarlama aşamalarını izleyerek test geliştirir.X
7
Test geliştirme ve uyarlama süreci ile ilgili amaca uygun istatistiksel teknikleri kullanır.X
8
Projelerde alanıyla ilgili çalışmaları yerine getirir.X
9
Alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular.Projelerde alanıyla ilgili çalışmaları yerine getirir.X
10
Proje önerileri sunar ve tamamlanan projeleri raporlaştırır.X
11
Araştırma problemine uygun bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini seçer.X
12
Nicel araştırma verilerinin çözümlenmesinde yararlanılan yazılımları kullanır.X
13
Psikometrik nitelikleri bakımından amaca uygun ölçme aracını seçer.X
14
Test geliştirme ve bilimsel araştırma sürecini etik standartlara uygunluğu açısından değerlendirir.X
15
Ölçme araçlarının yapısına ve kullanılış amacına uygun psikometrik nitelikleri saptamada kullanılabilecek yöntemi/yaklaşımı değerlendirir.X
16
Ölçme araçlarına ilişkin uyarlama süreçlerinin güçlü ve zayıf yanlarını değerlendirir.X
17
Alanda yapılmış araştırmaları bilimsel yöntemin ölçütlerine göre değerlendirir.X
18
Nicel araştırma verilerinin (tek değişkenli, çok değişkenli) çözümlenmesinde kullanılan yazılım çıktılarını yorumlar.X
19
Bilişim ve iletişim teknolojileri alandaki kuramsal ve uygulamaları çalışmalarda belirli bir düzeyde kullanır.X
20
Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini ve sistemleri içerisindeki ölçme ve değerlendirme uygulamalarını eleştirel bakış açısı ile analiz eder.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr. Vahit Bademci ile alandaki ilgili tüm öğretim üyeleri dersi sürdürebilir)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://w3.gazi.edu.tr/~bademci/)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (bademci@gazi.edu.tr , vahitbademci@yahoo.com)