GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Test Geliştirme/1800207
Dersin Adı: Test Geliştirme
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Eğitimde öğrenci başarısının belirlenmesinin önemini kavrar.
Eğitimde kullanılan başarı testlerini teknik özelliklerini ayırt eder.
Eğitimde kullanılan ölçme araçlarıyla ilgili teknik bilgi edinir.
Test geliştirme sürecinin gerektirdiği ilkelere uygun başarı testi geliştirir.
Test istatistiklerini ve madde istatistiklerini hesaplar.
Öğrencilerin üst düzey zihinsel becerilerin belirlenmesinde kullanılan araçların geliştirilmesi deneyimi kazanır.
Test ve madde yanlılığının test geliştirme aşamasındaki önemini kavrar.
Test geliştirme, uygulama ve puanlama aşamasında geçerliği ve güvenirliği olumsuz yönde etkileyen davranışlardan kaçınır.
Test geliştirme sürecinde klasik test kuramı ile madde tepki kuramını karşılaştırır.
Soru bankası oluşturma sürecini kavrar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde verilmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Tanışma, Ders içeriğinin paylaşlımının yapılması. Dönem için planlamanın yapılması
2. Hafta  Psikolojik ölçmelerin ve öğrenci başarılarının belirlenmesinin tarihsel gelişimi: Ölçme kuramlarına genel bakış
3. Hafta  Ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki yeri ve önemi:
4. Hafta  Bilişsel Davranışlarının Sınıflandırılması: Bloom , Marzano, De Block, Haladyna vb.
5. Hafta  Okul öğrenmelerinde ölçülen zihinsel özellikler
6. Hafta  Ölçme araçlarının sahip olması gereken özellikler : Güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık
7. Hafta  Test geliştirme süreci, Başarı Test Geliştirme Sürecinde Belirtke Tablosunun Hazırlanması
8. Hafta  Çoktan Seçmeli Açık uçlu, Eşleştirme, vb madde (soru) yazımı ve geliştirilmesi
9. Hafta  Çoktan Seçmeli Açık uçlu, Eşleştirme, vb madde (soru) yazımı ve geliştirilmesi
10. Hafta  Test Geliştirme Sürecinde: Test ve Madde Yanlılığı
11. Hafta  Geliştirilen Başarı Testlerinin Uygulanması
12. Hafta  Test ve madde analizlerinin yapılması:
13. Hafta  Üst düzey zihinsel becerilerinin ölçülmesinde: Soruların ve Dereceli Puanlama Anahtarlarının Hazırlanması
14. Hafta  Uygulama Sunumlarının Paylaşılması ve Dönemin Genel Değerlendirilmesi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
2
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
2
40
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
10
3
30
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
3
8
24
 Sunum
3
8
24
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
191
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ölçme ve değerlendirme alanına ait temel kavramları bilir.X
2
Ölçme aracı geliştirmeye temel olan test kuramlarını tanır.X
3
Bilimsel araştırma sürecinde gözetilecek etik standartları bilir.X
4
Ölçme araçlarını, yapısına ve kullanılış amacına uygun olarak geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık gibi psikometrik özelliklerine dikkat ederek geliştirir.X
5
Ölçme araçlarının psikometrik nitelikleri ile ölçme aracı geliştirmeye temel olan test kuramları arasında ilişki kurar.
6
Test geliştirme ve uyarlama aşamalarını izleyerek test geliştirir.X
7
Test geliştirme ve uyarlama süreci ile ilgili amaca uygun istatistiksel teknikleri kullanır.X
8
Projelerde alanıyla ilgili çalışmaları yerine getirir.
9
Alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular.Projelerde alanıyla ilgili çalışmaları yerine getirir.X
10
Proje önerileri sunar ve tamamlanan projeleri raporlaştırır.
11
Araştırma problemine uygun bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini seçer.
12
Nicel araştırma verilerinin çözümlenmesinde yararlanılan yazılımları kullanır.X
13
Psikometrik nitelikleri bakımından amaca uygun ölçme aracını seçer.X
14
Test geliştirme ve bilimsel araştırma sürecini etik standartlara uygunluğu açısından değerlendirir.X
15
Ölçme araçlarının yapısına ve kullanılış amacına uygun psikometrik nitelikleri saptamada kullanılabilecek yöntemi/yaklaşımı değerlendirir.X
16
Ölçme araçlarına ilişkin uyarlama süreçlerinin güçlü ve zayıf yanlarını değerlendirir.X
17
Alanda yapılmış araştırmaları bilimsel yöntemin ölçütlerine göre değerlendirir.X
18
Nicel araştırma verilerinin (tek değişkenli, çok değişkenli) çözümlenmesinde kullanılan yazılım çıktılarını yorumlar.X
19
Bilişim ve iletişim teknolojileri alandaki kuramsal ve uygulamaları çalışmalarda belirli bir düzeyde kullanır.X
20
Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini ve sistemleri içerisindeki ölçme ve değerlendirme uygulamalarını eleştirel bakış açısı ile analiz eder.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç.Dr.İsmail KARAKAYA)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (websitem.gazi.edu.tr/site/ikarakaya)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ikarakaya@gazi.edu.tr , ikarakaya2002@gmail.com)