GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Proje Yönetimi/1800204
Dersin Adı: Proje Yönetimi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe/İngilizc
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Proje kavramını tanır.
Proje döngüsü ve proje döngüsü yönetimini açıklar.
Günümüzde proje yönetimini anlar.
Proje faaliyetlerin planlamasını yapar.
Proje zamanlaması, bütçe ve kapsamı yönetebilir.
İzleme ve kalite planlamasını anlar.
Bir projeyi baştan sona planlar ve yürütür.
-
-
-

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Proje kavramı ve etüdden farkı.
2. Hafta  Zaman, hedef, faaliyetler topluluğu.
3. Hafta  İyi bir proje planlaması, mevcut sistemin analizi.
4. Hafta  Proje planlamasının avantajları. Riskler ve giderilmesi.
5. Hafta  Dış kaynaklara bağımlılığın dezavantaj olması, sürdürülebilirlik.
6. Hafta  Projenin planlanması.
7. Hafta  Proje-Program-Politika ilişkisi.
8. Hafta  Vize sınavı.
9. Hafta  Uygulama-1: Projede öngörülen faaliyetlerin hayata geçirilmesi.
10. Hafta  Uygulama-2: Projenin izlenmesi, denetlenmesi ve değerlendirilmesi.
11. Hafta  Paydaş ve ilgili taraf analizi. Proje mantıksal çerçeve matrisinin hazırlanması.
12. Hafta  Proje amaçlarını her seviyede operasyonel olarak ölçebilen, performans ölçümü her aşamada izlenmesine olanak sağlayan göstergeler.
13. Hafta  Ulusal ve uluslar arası hibe kaynaklar. Atölye çalışması: Örnek bir proje teklifi hazırlanması.
14. Hafta  Öğrenci proje ödevlerinin tartışılması ve değerlendirilmesi.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
2
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
11
2
22
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
8
1
8
 Sunu hazırlama
8
3
24
 Sunum
8
2
16
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
12
2
24
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
12
3
36
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
192
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ölçme ve değerlendirme alanına ait temel kavramları bilir.X
2
Ölçme aracı geliştirmeye temel olan test kuramlarını tanır.X
3
Bilimsel araştırma sürecinde gözetilecek etik standartları bilir.
4
Ölçme araçlarını, yapısına ve kullanılış amacına uygun olarak geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık gibi psikometrik özelliklerine dikkat ederek geliştirir.X
5
Ölçme araçlarının psikometrik nitelikleri ile ölçme aracı geliştirmeye temel olan test kuramları arasında ilişki kurar.
6
Test geliştirme ve uyarlama aşamalarını izleyerek test geliştirir.
7
Test geliştirme ve uyarlama süreci ile ilgili amaca uygun istatistiksel teknikleri kullanır.
8
Projelerde alanıyla ilgili çalışmaları yerine getirir.X
9
Alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular.Projelerde alanıyla ilgili çalışmaları yerine getirir.X
10
Proje önerileri sunar ve tamamlanan projeleri raporlaştırır.X
11
Araştırma problemine uygun bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini seçer.X
12
Nicel araştırma verilerinin çözümlenmesinde yararlanılan yazılımları kullanır.X
13
Psikometrik nitelikleri bakımından amaca uygun ölçme aracını seçer.
14
Test geliştirme ve bilimsel araştırma sürecini etik standartlara uygunluğu açısından değerlendirir.
15
Ölçme araçlarının yapısına ve kullanılış amacına uygun psikometrik nitelikleri saptamada kullanılabilecek yöntemi/yaklaşımı değerlendirir.
16
Ölçme araçlarına ilişkin uyarlama süreçlerinin güçlü ve zayıf yanlarını değerlendirir.
17
Alanda yapılmış araştırmaları bilimsel yöntemin ölçütlerine göre değerlendirir.X
18
Nicel araştırma verilerinin (tek değişkenli, çok değişkenli) çözümlenmesinde kullanılan yazılım çıktılarını yorumlar.X
19
Bilişim ve iletişim teknolojileri alandaki kuramsal ve uygulamaları çalışmalarda belirli bir düzeyde kullanır.X
20
Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini ve sistemleri içerisindeki ölçme ve değerlendirme uygulamalarını eleştirel bakış açısı ile analiz eder.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Figen ÜNLÜ ERKOÇ , Rıdvan GENÇ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/erkoc , http://ttm.gazi.edu.tr/posts/view/title/personel-196128?siteUri=ttm)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (erkoc@gazi.edu.tr , rgenc@gazitto.com)