GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Eğitim İstatistiği-II/1800202
Dersin Adı: Eğitim İstatistiği-II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Çoklu karşılaştırma testler bilgisi
Çoklu karşılaştırma testlerini uygulayabilme
Randum blok deseni bilgisi
Randum blok desenlerini uygulayabilme
Tamamıyla randum faktöriyel desen bilgisi
Tamamıyla randum faktöriyel desenleri uygulayabilme
Kovaryans analizini uygulayabilme
Çoklu regresyon tekniklerini uygulayabilme
Ki kare testini uygulayabilme
Mann-Whitney U Test, Cochran T Test, Kruskal-Wallis Test ve Friedman Testlerini uygulayabilme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Ders içeriği, uygulamalar ve değerlendirmenin açıklanması Çoklu Karşılaştırma Yöntemleri
2. Hafta  Randum Blok Deseni, RBD-p
3. Hafta  Randum Blok Deseni, RBD-p Sınıf-içi uygulama
4. Hafta  Tamamıyla Randum Faktöriyel Desen, CRF-pq
5. Hafta  Tamamıyla Randum Faktöriyel Desen, CRF-pq Sınıf-içi uygulama
6. Hafta  Kovaryans Analizi
7. Hafta  Kovaryans Analizi
8. Hafta  Kovaryans Analizi Sınıf-içi uygulama
9. Hafta  Ara Sınav
10. Hafta  Çoklu Regresyon
11. Hafta  Çoklu Regresyon
12. Hafta  Çoklu Regresyon Sınıf-içi uygulama
13. Hafta  Parametrik Olmayan İstatistik: Ki-Kare
14. Hafta  Parametrik Olmayan İstatistik: Mann-Whitney U Test, Cochran T Test, Kruskal-Wallis Test ve Friedman Test
15. Hafta  Proje Sunumları
16. Hafta  -
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
5
0
 Uygulama
4
0
 Projeler
1
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
6
84
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
7
35
 Sunu hazırlama
1
10
10
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
192
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ölçme ve değerlendirme alanına ait temel kavramları bilir.X
2
Ölçme aracı geliştirmeye temel olan test kuramlarını tanır.X
3
Bilimsel araştırma sürecinde gözetilecek etik standartları bilir.
4
Ölçme araçlarını, yapısına ve kullanılış amacına uygun olarak geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık gibi psikometrik özelliklerine dikkat ederek geliştirir.X
5
Ölçme araçlarının psikometrik nitelikleri ile ölçme aracı geliştirmeye temel olan test kuramları arasında ilişki kurar.X
6
Test geliştirme ve uyarlama aşamalarını izleyerek test geliştirir.X
7
Test geliştirme ve uyarlama süreci ile ilgili amaca uygun istatistiksel teknikleri kullanır.X
8
Projelerde alanıyla ilgili çalışmaları yerine getirir.X
9
Alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular.Projelerde alanıyla ilgili çalışmaları yerine getirir.
10
Proje önerileri sunar ve tamamlanan projeleri raporlaştırır.X
11
Araştırma problemine uygun bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini seçer.X
12
Nicel araştırma verilerinin çözümlenmesinde yararlanılan yazılımları kullanır.X
13
Psikometrik nitelikleri bakımından amaca uygun ölçme aracını seçer.X
14
Test geliştirme ve bilimsel araştırma sürecini etik standartlara uygunluğu açısından değerlendirir.
15
Ölçme araçlarının yapısına ve kullanılış amacına uygun psikometrik nitelikleri saptamada kullanılabilecek yöntemi/yaklaşımı değerlendirir.X
16
Ölçme araçlarına ilişkin uyarlama süreçlerinin güçlü ve zayıf yanlarını değerlendirir.
17
Alanda yapılmış araştırmaları bilimsel yöntemin ölçütlerine göre değerlendirir.X
18
Nicel araştırma verilerinin (tek değişkenli, çok değişkenli) çözümlenmesinde kullanılan yazılım çıktılarını yorumlar.X
19
Bilişim ve iletişim teknolojileri alandaki kuramsal ve uygulamaları çalışmalarda belirli bir düzeyde kullanır.X
20
Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini ve sistemleri içerisindeki ölçme ve değerlendirme uygulamalarını eleştirel bakış açısı ile analiz eder.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. DİLARA BAKAN KALAYCIOĞLU)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (E-posta adresi: dilarabakan@gmail.com)