GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Test Kuramları - I/1800103
Dersin Adı: Test Kuramları - I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Ölçmenin temel sorunlarını kavrama.
Ölçmenin temel sorunları ile farklı test kuramlarının geliştirilmesi arasındaki ilişkiyi kavrama.
Klasik test kuramının farklı ölçme sorunlarına getirdiği çözüm önerilerini kavrama.
Madde tepki kuramının farklı ölçme sorunlarına getirdiği çözüm önerilerini kavrama.
Genellenebilirlik test kuramının ölçme sorunlarına getirdiği çözüm önerilerini kavrama.
Klasik test kuramı, madde tepki kuramı ve genellenebilirlik test kuramlarının birbiriyle karşılaştırmasını yapabilme.
Verilen farklı şartlara ve ihtiyaçlara uygun olarak hangi test kuramının kullanılmasının uygun olacağına karar verebilme.
Farklı test kuramlarının dayandığı temel istatistiki işlemleri kavrama.
-
-

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Ölçme cevap aradığı temel sorular.
2. Hafta  Klasik test kuramı
3. Hafta  Klasik test kuramı
4. Hafta  Madde tepki kuramı
5. Hafta  Madde tepki kuramı
6. Hafta  Madde tepki kuramı
7. Hafta  Madde tepki kuramı
8. Hafta  Genellenebilirlik kuramı
9. Hafta  Genellenebilirlik kuramı
10. Hafta  Genellenebilirlik kuramı
11. Hafta  Vize Sınavı
12. Hafta  Kuramların karşılaştırılması
13. Hafta  Kuramların karşılaştırılması
14. Hafta  Kuramların Karşılaştırılması
15. Hafta  İlgili Makalelerin incelenmesi
16. Hafta  İlgili Makalelerin incelenmesi
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
3
30
 Uygulama
1
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
3
6
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
5
25
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
10
50
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
193
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.72
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ölçme ve değerlendirme alanına ait temel kavramları bilir.X
2
Ölçme aracı geliştirmeye temel olan test kuramlarını tanır.X
3
Bilimsel araştırma sürecinde gözetilecek etik standartları bilir.X
4
Ölçme araçlarını, yapısına ve kullanılış amacına uygun olarak geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık gibi psikometrik özelliklerine dikkat ederek geliştirir.X
5
Ölçme araçlarının psikometrik nitelikleri ile ölçme aracı geliştirmeye temel olan test kuramları arasında ilişki kurar.X
6
Test geliştirme ve uyarlama aşamalarını izleyerek test geliştirir.
7
Test geliştirme ve uyarlama süreci ile ilgili amaca uygun istatistiksel teknikleri kullanır.X
8
Projelerde alanıyla ilgili çalışmaları yerine getirir.X
9
Alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular.Projelerde alanıyla ilgili çalışmaları yerine getirir.X
10
Proje önerileri sunar ve tamamlanan projeleri raporlaştırır.X
11
Araştırma problemine uygun bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini seçer.X
12
Nicel araştırma verilerinin çözümlenmesinde yararlanılan yazılımları kullanır.X
13
Psikometrik nitelikleri bakımından amaca uygun ölçme aracını seçer.X
14
Test geliştirme ve bilimsel araştırma sürecini etik standartlara uygunluğu açısından değerlendirir.X
15
Ölçme araçlarının yapısına ve kullanılış amacına uygun psikometrik nitelikleri saptamada kullanılabilecek yöntemi/yaklaşımı değerlendirir.X
16
Ölçme araçlarına ilişkin uyarlama süreçlerinin güçlü ve zayıf yanlarını değerlendirir.
17
Alanda yapılmış araştırmaları bilimsel yöntemin ölçütlerine göre değerlendirir.
18
Nicel araştırma verilerinin (tek değişkenli, çok değişkenli) çözümlenmesinde kullanılan yazılım çıktılarını yorumlar.
19
Bilişim ve iletişim teknolojileri alandaki kuramsal ve uygulamaları çalışmalarda belirli bir düzeyde kullanır.X
20
Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini ve sistemleri içerisindeki ölçme ve değerlendirme uygulamalarını eleştirel bakış açısı ile analiz eder.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr.Mehtap ÇAKAN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (mehtapcakan@gazi.edu.tr)