GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Dil Becerilerinin Geliştirilmesi/1790209
Dersin Adı: Dil Becerilerinin Geliştirilmesi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Özlem BAYRAK CÖMERT
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/obayrak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  obayrak@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Yurt dışındaki Türk çocukları için Türkçe ve Türk Kültürü Dersi öğretim programı hakkında bilgi sahibi olur.
Dinleme/İzleme becerisi hakkında bilgi sahibi olur.
Okuma becerisi hakkında bilgi sahibi olur.
Konuşma becerisi hakkında bilgi sahibi olur.
Yazma becerisi hakkında bilgi sahibi olur.
Temel dil becerilerinin materyal tasarımı hakkında bilgi sahibi olur.
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Temel kavramların verilmesi.
2. Hafta  Yurt dışındaki Türk çocukları için Türkçe ve Türk Kültürü dersi öğretim programı incelenmesi.
3. Hafta  Yurt dışındaki Türk çocukları için Türkçe ve Türk Kültürü dersi öğretim programı incelenmesi.
4. Hafta  Dinleme/İzleme becerisi.
5. Hafta  Dinleme/İzleme becerisi.
6. Hafta  Okuma becerisi.
7. Hafta  Okuma becerisi.
8. Hafta  Ara Sınav.
9. Hafta  Konuşma becerisi.
10. Hafta  Konuşma becerisi.
11. Hafta  Yazma becerisi.
12. Hafta  Yazma becerisi.
13. Hafta  Konuşma ve yazma becerisine yönelik materyal tasarımı.
14. Hafta  Okuma ve dinleme/izleme becerisine yönelik materyal tasarımı.
15. Hafta  Dil becerilerine yönelik materyal tasarımı.
16. Hafta  Dönem Sonu Sınavı.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  MEB. 2006.Yurt Dışındaki Türk Çocukları için Türkçe ve Türk Kültürü Dersi Öğretim Programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. ; Ammelburg, G. 2003.Konuşma Sanatı, Konuşma Eğitimi(çev. Nurettin Yıldıran). Ankara: Doruk Yayıncılık. ; Deniz, Kemalettin. 2007.İlköğretim İkinci Kademede Konuşma ve Dinleme Yoluyla Öğrencileri İkna Üzerine Bir Araştırma. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. ; Doğan, Yusuf. 2008. İlköğretim İkinci Kademede Dil Becerisi Olarak Dinlemeyi Geliştirme Çalışmaları. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. ; Ergin, Muharrem. 1998. Türk Dil Bilgisi. İstanbul: Bayrak Yayınları.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
12
5
60
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
4
48
 Materyal tasarlama, uygulama
3
6
18
 Rapor hazırlama
3
6
18
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
7
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
7
7
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.X
2
Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.X
3
Yurt Dışındaki Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslararası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak.X
4
Yurt Dışındaki Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.X
5
Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.X
6
Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.X
7
Öğrencilerin seviyelerine göre gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygulamak.X
8
Yurt Dışındaki Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretebilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.X
9
Dil öğretiminde hangi metodun ya da metotların kullanımının daha başarılı olacağı konusunda öğrenilen bilgileri hayata geçirip, öğrencilere daha nitelikli bir öğretim sunmak ve bu sayede öğrencilere iyi bir model olmayı hedeflemek.X
10
Yaşam boyu öğrenme özelliklerini hem hayatında uygulamak hem de öğrencilere kazandırmak.X