GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Türk Topluluklarına Türkiye Türkçesi Öğretimi/1790110
Dersin Adı: Türk Topluluklarına Türkiye Türkçesi Öğretimi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Necati DEMİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.necatidemir.net
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  necatidemir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Yurt dışındaki Türk çocuklarına Türkiye Türkçesi öğretiminde kullanılacak metotları kavrar, bu çocuklara yönelik eğitim programı hazırlayabilir.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türk Toplulukları ve Avrupa Göç, entegrasyon, asimilasyon, iki dillilik ve iki kültürlülük kavramları
2. Hafta  Avrupa’daki Türk Toplulukları İki dillilerin dil ve kültür problemleri
3. Hafta  Avrupa Topluluğu’nun dil politikası
4. Hafta  Avrupa’daki Türk Toplulukları İki dilli ortamda uygulanan dil dersi modelleri
5. Hafta  Yurt dışındaki Türk çocuklarına Türkçe öğretimiyle ilgili ilkeler
6. Hafta  Yurt dışındaki Türk çocuklarına Türkçe öğretiminde kullanılacak yöntemler
7. Hafta  Yurt dışındaki Türk çocuklarına Türkçe öğretiminde kullanılacak yöntemler
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Yurt dışındaki Türk çocuklarına Türkçe öğretiminde yararlanılacak materyaller
10. Hafta  Yurt dışında yaşayan Türk nüfusu
11. Hafta  Yurt dışındaki Türk çocuklarının Türkçede yaptıkları yanlışlar
12. Hafta  Yurt dışındaki Türk çocuklarına dinleme ve konuşma öğretimi
13. Hafta  Yurt dışındaki Türk çocuklarına okuma ve yazma öğretimi
14. Hafta  Yurt dışındaki Türk çocuklarına okuma ve yazma öğretimi
15. Hafta  Yurt dışındaki Türk çocuklarına okuma ve yazma öğretimi
16. Hafta  Dönem sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ABALI, Ünal; “Dil, Kültür ve Almanya’dan Dönen Öğrenciler”, Dil Dergisi, A. Ü. TÖMER Yayınları, S. 8, Mart 1993, s. 8-24. ABALI, Ünal; “Almanya’daki Türk Öğrencilerinin Kültürel Benliği”, Türkoloji Çalışmaları ve Federal Almanya’daki Türk Çocuklarının Kültür Problemleri (Bildiriler), Hacettepe Üniversitesi, Ankara, 1987, s. 67-77. AKYOL, Avni; Federal Almanya’daki Türk Çocuklarının Eğitimi, MEB Yayınları, Ankara, 1990. ARAYICI, Ali (2002). Türkiye’den Avrupa’ya Göçün 40. Yılı, İstanbul. ARICI, Hüsnü; “Türkiye’ye Dönüş Yapan Gençlerin ve Çocukların Bazı uyum Sorunları”, Türkoloji Çalışmaları ve Federal Almanya’daki Türk Çocuklarının Kültür Problemleri (Bildiriler), Hacettepe Üniversitesi, Ankara, 1987, s. 78-86. DOĞAN, Süleyman; Yurt Dışından Dönen Gençlerin Sorunları, Ankara, 1990. GÖZAYDIN, Nevzat; “Federal Almanya’daki Türk İşçi Çocuklarına Türkçe Öğretimi”, Türk Dilinin Öğretimi Toplantısı, 1-3 Ekim 1986, A. Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara, 1988, s. 187-197. GÜZEL
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
12
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
9
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
2
6
12
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
194
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.X
2
Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.X
3
Yurt Dışındaki Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslararası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak.X
4
Yurt Dışındaki Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.X
5
Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.X
6
Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.X
7
Öğrencilerin seviyelerine göre gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygulamak.X
8
Yurt Dışındaki Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretebilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.X
9
Dil öğretiminde hangi metodun ya da metotların kullanımının daha başarılı olacağı konusunda öğrenilen bilgileri hayata geçirip, öğrencilere daha nitelikli bir öğretim sunmak ve bu sayede öğrencilere iyi bir model olmayı hedeflemek.X
10
Yaşam boyu öğrenme özelliklerini hem hayatında uygulamak hem de öğrencilere kazandırmak.X