GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Klasik Türk Edebiyatı Eğitimi/1790207
Dersin Adı: Klasik Türk Edebiyatı Eğitimi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Ömer ÖZKAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ozkano
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ozkano@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Genel Türk edebiyatı tarihinin tasnifini öğrenir
Klasik Türk edebiyatı sahasında kaleme alınmış eserlerin tasnifini öğrenir
klasik Türk edebiyatının genel Türk edebiyatı tarihi içerisindeki yerini kavrar
klasik Türk edebiyatı metinlerini analiz edebilir
klasik edebiyatının temel konularını ve tartışma alanlarını bilir
Klâsik Türk edebiyatının muhtevasına dair önemli eserleri bilir
Klasik Türk edebiyatında metin şerhi yöntemlerini bilir
Klasik Türk edebiyatı metin şerhi yöntemlerini uygular
Modern metin incelme yöntemleriyle klasik yöntemleri mukayese edebilir
klasik Türk edebiyatını genel olarak değerlendirebilir
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   yüz yüze
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  -
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  -
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türk edebiyatı tarihinin tasnifi ve genel değerlendirme
2. Hafta   Klâsik Türk edebiyatını konu alan makale veya kitap düzeyindeki yerli ya da yabancı eserlerin tespiti ve tasnifi
3. Hafta   Klâsik Türk edebiyatının adlandırılışı meselesi
4. Hafta   Klâsik Türk edebiyatının yayılım sahası ve bu konuyu esas alan önemli makale ve kitapların incelenmesi
5. Hafta   13 ve 14. Asırlarda Anadolu’da tercüme faaliyetleri ve tercümesi yapılan Farsça-Arapça eserler
6. Hafta   Klâsik Türk edebiyatının Anadolu sahasında kaleme alınan ilk eserleri ve bunların temel özellikleri
7. Hafta   Klâsik Türk edebiyatının muhtevasına dair önemli eserlerin incelenmesi
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta   Klâsik Türk edebiyatı tartışmaları
10. Hafta   Klâsik Türk edebiyatı metinlerinin şerhine dair farklı çalışmalardan örnekleri
11. Hafta   Modern yöntemlerin klâsik metinlere uygulanmasına dair farklı örneklerin incelenmesi
12. Hafta   Metin incelemeleri
13. Hafta   Metin incelemeleri
14. Hafta   Metin incelemeleri
15. Hafta   Genel değerlendirme
16. Hafta   Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Ahmet Cevdet Paşa, Belâgât-ı Osmaniye, Akçağ Yay., Ankara 2000. Ahmet Talat Onay, Eski Türk Edebiyatında Mazmunlar, Ankara 2000 Aymutlu, Ahmet, Arûz,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   anlatım, soru cevap
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
14
1
14
 Rapor hazırlama
14
1
14
 Sunu hazırlama
14
1
14
 Sunum
14
1
14
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
10
1
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
192
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.X
2
Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.X
3
Yurt Dışındaki Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslararası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak.X
4
Yurt Dışındaki Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.X
5
Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.X
6
Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.X
7
Öğrencilerin seviyelerine göre gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygulamak.X
8
Yurt Dışındaki Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretebilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.X
9
Dil öğretiminde hangi metodun ya da metotların kullanımının daha başarılı olacağı konusunda öğrenilen bilgileri hayata geçirip, öğrencilere daha nitelikli bir öğretim sunmak ve bu sayede öğrencilere iyi bir model olmayı hedeflemek.X
10
Yaşam boyu öğrenme özelliklerini hem hayatında uygulamak hem de öğrencilere kazandırmak.X