GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Yurt Dışındaki Türk Çoçuklarına Türkçe Öğretimi Kaynakça İncelemeleri/1790203
Dersin Adı: Yurt Dışındaki Türk Çoçuklarına Türkçe Öğretimi Kaynakça İncelemeleri
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör. Ülker ŞEN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ulkersen
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ulker_sen@hotmail.com, ulkersen@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İki dillilik/kültürlülük alanında yapılan belli başlı çalışmalardan ve içeriklerinden haberdar olur.
Yurt dışında yaşayan Türk çocuklarına Türkçe öğretimi alanında yapılan belli başlı çalışmalardan ve içeriklerinden haberdar olur.
Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanır.
Mesleki alanda derin bilgi kazanır ve elde ettiği bilgiyi uygulamada kullanabilme yeteneği kazanır.
Genelde iki dillilik / kültürlülük alanında özelde ise yurt dışında yaşayan Türk çocuklarına Türkçe öğretimi alanında var olan problemlerle ilgili ver




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders içeriği hakkında bilgilendirme
2. Hafta  Genelde iki dillilik / kültürlülük alanında özelde ise yurt dışında yaşayan Türk çocuklarına Türkçe öğretimi alanında yapılan makale ve bildiriler (yu
3. Hafta  Genelde iki dillilik / kültürlülük alanında özelde ise yurt dışında yaşayan Türk çocuklarına Türkçe öğretimi alanında yapılan makale ve bildiriler (yu
4. Hafta  Genelde iki dillilik / kültürlülük alanında özelde ise yurt dışında yaşayan Türk çocuklarına Türkçe öğretimi alanında yapılan tezler (yurt içi)
5. Hafta  Genelde iki dillilik / kültürlülük alanında özelde ise yurt dışında yaşayan Türk çocuklarına Türkçe öğretimi alanında yapılan tezler (yurt içi)
6. Hafta  Genelde iki dillilik / kültürlülük alanında özelde ise yurt dışında yaşayan Türk çocuklarına Türkçe öğretimi alanında yapılan kitaplar (yurt içi)
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Genelde iki dillilik / kültürlülük alanında özelde ise yurt dışında yaşayan Türk çocuklarına Türkçe öğretimi alanında yapılan makale ve bildiriler (yu
9. Hafta  Genelde iki dillilik / kültürlülük alanında özelde ise yurt dışında yaşayan Türk çocuklarına Türkçe öğretimi alanında yapılan makale ve bildiriler (yu
10. Hafta  Genelde iki dillilik / kültürlülük alanında özelde ise yurt dışında yaşayan Türk çocuklarına Türkçe öğretimi alanında yapılan tezler (yurt dışı)
11. Hafta  Genelde iki dillilik / kültürlülük alanında özelde ise yurt dışında yaşayan Türk çocuklarına Türkçe öğretimi alanında yapılan kitaplar (yurt dışı)
12. Hafta  Genelde iki dillilik / kültürlülük alanında özelde ise yurt dışında yaşayan Türk çocuklarına Türkçe öğretimi alanında yapılmış yurt içi kaynakların ge
13. Hafta  Genelde iki dillilik / kültürlülük alanında özelde ise yurt dışında yaşayan Türk çocuklarına Türkçe öğretimi alanında yapılmış yurt dışı kaynakların g
14. Hafta  Genelde iki dillilik / kültürlülük alanında özelde ise yurt dışında yaşayan Türk çocuklarına Türkçe öğretimi alanında yapılmış yurt içi kaynakların ge
15. Hafta  Genelde iki dillilik / kültürlülük alanında özelde ise yurt dışında yaşayan Türk çocuklarına Türkçe öğretimi alanında yapılmış yurt içi kaynakların ge
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Baker, C. (1993). Foundations of Bilingual Education and Bilingualism. England: Multilingual Matters Ltd. Baker, C. (2000). A parents' and teachers' guide to bilingualism. 2nd Edition. Clevedon, England: Multilingual Matters. Belet, Ş. (2009). İki dilli Türk öğrencilerin ana dili Türkçeyi öğrenme durumlarına ilişkin öğrenci, veli ve öğretmen görüşleri (Fjell ilköğretim okulu örneği, Norveç). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 71-85. Cummins, J. (2000). Language, power, and pedagogy. Bilingual children in the crossfire. Clevedon, England: Multilingual Matters. Cummins, J. (2001). Bilingual children's mother tongue: Why is it important for education?. Sprogforum, February, No. 19. 15-29. Çalışkan, N. (2008). Türk öğretmenler tarafından yürütülen Türkçe ve Türk kültürü derslerinin verimliliğini etkileyen faktörler. I. Uluslararası Avrupalı Türkler Kongresi “Eğitim ve Kültür” (Editörler: İsmail Aydoğan-Faruk Yaylacı), Erciyes Üniversitesi Yayınları No: 16
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
70
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
30
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
12
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
9
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
2
6
12
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
194
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.X
2
Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.X
3
Yurt Dışındaki Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslararası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak.X
4
Yurt Dışındaki Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.X
5
Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.X
6
Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.X
7
Öğrencilerin seviyelerine göre gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygulamak.X
8
Yurt Dışındaki Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretebilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.X
9
Dil öğretiminde hangi metodun ya da metotların kullanımının daha başarılı olacağı konusunda öğrenilen bilgileri hayata geçirip, öğrencilere daha nitelikli bir öğretim sunmak ve bu sayede öğrencilere iyi bir model olmayı hedeflemek.X
10
Yaşam boyu öğrenme özelliklerini hem hayatında uygulamak hem de öğrencilere kazandırmak.X