GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Türkçe Öğretimi Tarihi/1790205
Dersin Adı: Türkçe Öğretimi Tarihi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Fahri TEMİZYÜREK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/fahri
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fahri@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türkçenin ilk yazılı metinlerinden 20. asrın başına kadar kaleme alınmış ve Türkçe öğretimi tarihi bakımından önemli eserlerin yazarlarını, devrinin d








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Hun, Göktürk ve Uygur Dönemlerine ait yazılı eserler ve Türkçe öğretimi
2. Hafta  Karahanlı dönemi eserleri ve Türkçe öğretimi
3. Hafta  Kaşgarlı Mahmut ve eserinin Türkçe öğretimi tarihi açısından önemi
4. Hafta  Yusuf Has Hacib, Ahmed Yesevî ve Edib Ahmet Yüknekî’nin Türkçe öğretimi tarihindeki yerleri
5. Hafta  Selçuklular ve Anadolu Beylikleri dönemlerinde Türkçe öğretimi
6. Hafta  Yunus Emre, Hacı Bektaş-ı Velî ve Âşık Paşanın eserleri ve Türkçe öğretimi tarihindeki yerleri
7. Hafta  Kuruluştan Tanzimat dönemine kadar Osmanlılarda Türkçe öğretimi
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Tanzimat döneminde Türkçe öğretimi ve Usûl-i cedit hareketi
10. Hafta  I. Meşrutiyet ile Mutlakiyet dönemlerinde Türkçe öğretimi
11. Hafta  II. Meşrutiyet döneminde Türkçe öğretimi ve dönemin önemli şahısları
12. Hafta  Harf İnkılâbı ve Cumhuriyet döneminde Türkçe öğretimi
13. Hafta  Türkçe öğretimi tarihi açısından Millî Eğitim Şûraları
14. Hafta  Türkçe öğretimi tarihi açısından Millî Eğitim Şûraları
15. Hafta  Türkçe öğretimi tarihi açısından Millî Eğitim Şûraları
16. Hafta  Dönem sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  AKYÜZ, Yahya; Türk Eğitim Tarihi, Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2001. ERGİN, Osman; Türkiye Maarif Tarihi (5 Cilt), İstanbul, 1977. KOÇER, Hasan Ali; Türkiye’de Modern Eğitimin Doğuşu ve Gelişimi, MEB Yayınları, Ankara, 1991. MAHMUD CEVAD; Maarif-i Umumiye Nezâreti Tarihçe-i Teşkilât ve İcraâtı, MEB Yayınları, Ankara, 2002. ÖZBAY, Murat; Türkçe Öğretimi Bibliyografyası, Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2003. ŞİMŞİR, Bilâl; Türk Yazı Devrimi, Ankara, 1992. TEMİZYÜREK, Fahri; Atatürk Dönemi Eğitim Politikamız ve Türkçe Öğretimi, Ankara, 2001. UNAT, Faik Reşat; Türkiye Eğitim Sisteminin Gelişmesine Tarihî Bir Bakış, Ankara, 1964.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
12
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
9
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
2
6
12
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
194
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.X
2
Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.X
3
Yurt Dışındaki Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslararası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak.X
4
Yurt Dışındaki Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.X
5
Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.X
6
Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.X
7
Öğrencilerin seviyelerine göre gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygulamak.X
8
Yurt Dışındaki Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretebilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.X
9
Dil öğretiminde hangi metodun ya da metotların kullanımının daha başarılı olacağı konusunda öğrenilen bilgileri hayata geçirip, öğrencilere daha nitelikli bir öğretim sunmak ve bu sayede öğrencilere iyi bir model olmayı hedeflemek.X
10
Yaşam boyu öğrenme özelliklerini hem hayatında uygulamak hem de öğrencilere kazandırmak.X