GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Yurt Dışındaki Türk Çocuklarına Dinleme-Okuma Öğretimi/1790104
Dersin Adı: Yurt Dışındaki Türk Çocuklarına Dinleme-Okuma Öğretimi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Asiye DUMAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/asiyed/contact
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  asiyed@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Yurt dışındaki Türk çocuklarına Türkçe okumanın ve dinlemenin nasıl öğretileceğini kavrar ve uygular.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Okuma Kavramı Hakkında Genel Bilgi, Dersin Tanıtımı
2. Hafta  Okumanın Fiziksel Unsurları, Okumanın Zihinsel Unsurları
3. Hafta  Okumada Öğretmene ve Öğrenciye Yönelik Kavramlar
4. Hafta  Sesli Okuma ve Metinlerle Sesli Okuma Öğretimi
5. Hafta  Sessiz Okuma ve Metinlerle Sessiz Okuma Öğretimi
6. Hafta  Okuma Öğretiminde Yöntem ve Teknikler
7. Hafta  Dinleme Kavramı Hakkında Genel Bilgi
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Dinleme eğitimi ve amaçları
10. Hafta  İyi ve verimli dinlemenin yolları / dinlemeyi engelleyen etmenler
11. Hafta  Dinleme Şekil ve Türleri
12. Hafta  Dinleme Öğretiminde Etkinlik Uygulamaları
13. Hafta  Okuma ve Dinleme Becerisi Arasındaki İlişki
14. Hafta  Okuma ve Dinleme Becerisi Arasındaki İlişki
15. Hafta  Okuma ve Dinleme Becerisi Arasındaki İlişki
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Alemdar Yalçın Türkçe Öğretim Yöntemleri Akçağ 2002 Ank. Sedat Sever Türkçe Öğretimi Anı Yay. 2004 Mustafa Cemiloğlu İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi Aktüel 2004 Richard Bamberger Okuma Alışkanlığını Geliştirme Kültür Bak.Yay. 1991 Şükrü Ünalan Türkçe Öğretimi Nobel M.Feyzi Öz Uygulamalı Türkçe Öğretimi A.Kırkkılıç, Hayati Akyol İlköğretimde Türkçe Öğretimi PegemA Yay. 2007 Özbay, Murat,Bir Dil Becerisi Olarak Dinleme Eğitimi,AkçağYay.,Ankara,2005 Adalı,Oya,(1983).Anadili Olarak Türkçe Öğeretimi,Dil Öğretimi Özel Sayısı,TDK. Sayı:379-380 Ağca,Hüseyin.(2001).Sözlü Ve Yazılı Anlatımda Türkçenin Kullanımı9.Ankara:AYK Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı Akyol,Hayati.(2001).Türkçe İlkokuma Yazma Öğretimi.Ankara:Gündüz Eğitim Ve Yayıncılık Altunel,Yusuf.İnsan Beyninin Yapısı ve Dil Aşılıoğlu,Bayram.(1993).Ortaokullarda Türkçe Öğretimi.Ankara:Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmamış Doktora Tezi) Aydın,Ayhan(1999).Gelişim ve Öğrenme Psikolojis
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
12
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
9
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
2
6
12
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
194
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.X
2
Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.X
3
Yurt Dışındaki Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslararası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak.X
4
Yurt Dışındaki Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.X
5
Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.X
6
Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.X
7
Öğrencilerin seviyelerine göre gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygulamak.X
8
Yurt Dışındaki Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretebilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.X
9
Dil öğretiminde hangi metodun ya da metotların kullanımının daha başarılı olacağı konusunda öğrenilen bilgileri hayata geçirip, öğrencilere daha nitelikli bir öğretim sunmak ve bu sayede öğrencilere iyi bir model olmayı hedeflemek.X
10
Yaşam boyu öğrenme özelliklerini hem hayatında uygulamak hem de öğrencilere kazandırmak.X