GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Anlam Bilim/1710110
Dersin Adı: Anlam Bilim
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Yrd.Doç.Dr. Asiye Duman
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   www.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   asiyed@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenci dilin insan için önemini kavrar.
Öğrenci dil söz ayrımını fark eder.
Öğrenci yapısal dil bilimini kavrar.
Öğrenci 20. yüzyıl dil bilimi kuram ve kuramcılarını tanır.
Öğrenci bir dil bilimi dalı olarak anlam biliminin önemini kavrar.
Öğrenci anlam bilimi açısından göstergeyi kavrar.
Öğrenci dil dışı göstergeler ve dil göstergesini ayırt eder.
Öğrenci bağlam, çağrışım, duygu değeri gibi terimleri kavrar.
Öğrenci dildeki anlam olaylarını yorumlar.
Öğrenci söz eylem kuramı, söylem, örtük anlam gibi anlam bilimsel kavramları değerlendirir.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   İnsan ve dil
2. Hafta   Dil söz ayrımı
3. Hafta   Dil ve iletişim
4. Hafta   Kavram ve kavramlaştırma
5. Hafta   Dil edimi ve edim bilimi
6. Hafta   Yapısal dil bilimi
7. Hafta   20. yüzyıl dil bilimi kuram ve kuramcıları
8. Hafta   Ara sınav
9. Hafta   Anlam bilimi
10. Hafta   Gösterge
11. Hafta   Dil dışı göstergeler ve dil göstergesi
12. Hafta   Bağlam, çağrışım, duygu değeri
13. Hafta   Söz eylem kuramı
14. Hafta   Anlam olayları
15. Hafta  Anlam olayları
16. Hafta   Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   AKSAN D. (2006). Anlambilim, Engin Yayınevi, İstanbul. KILIÇ V. (2009). Anlambilime Giriş, Papatya Yayıncılık, İstanbul. GUIRAUD P. (1999). ( Çeviren: Berke VARDAR) Anlambilim, MULTILINGUAL, İstanbul. UÇAN H.(2008). Dilbilim, Göstergebilim ve Edebiyat Eğitimi, Hece Yayınları, Ankara. HUBER E. (2008). Dilbilime Giriş, MULTILINGUAL, İstanbul. KIRAN Z. ve KIRAN A.E. (2010). Dilbilime Giriş, SEÇKİN YAYINCILIK, Ankara.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
9
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
10
40
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
7
21
 Sunu hazırlama
2
8
16
 Sunum
2
6
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türkçe öğretiminin amaç ve hedeflerine uygun öğretim yapabilme,X
2
Farklı öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrenme ve öğretmen ortamlarını zenginleştirebilme,X
3
Öğrencilerin öğrenmelerini farklı ölçme-değerlendirme yöntemlerini kullanarak değerlendirebilme,X
4
Alanı ile ilgili bilimsel çalışmaları takip edebilme ve küçük araştırma projeleri yürütebilme,X
5
Bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayabilme ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini tartışabilme,X
6
Dil öğretiminde öne sürülen ve geliştirilen kuramların bilgisini tanımlayabilme ve bunların dil öğretimine katkısını yorumlayabilme,X
7
Teorik ve Uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ayırt edebilmeX
8
Dilbilimin temel kavramlarını, çalışma alanları, alt dalları; söz dizim, anlambilim, sesbilim, sözcükbilim kavramlarını tanıyabilme ve bunların dil öğretimi ile ilişkilendirebilme,X
9
Çocuk Edebiyatının gelişimi ve Türkiye’deki sorunları üzerine görüş bildirme,X
10
Dilbilim alanında günümüzde süregelen tartışmaları tanıyabilme ve yorumlayabilme,X
11
Temel dil becerilerini öğretebilme,X
12
Öğretmenin bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak yaklaşımları ve yöntemleri ifade edebilme,X